هشدار اپل به کاربران iCloud بابت فعال شدن تصادفی بعضی از سرویس‌ها در iOS 10.3

کمپانی اپل در جدیدترین به روز‌ رسانی خود برای سیستم‌ عامل iOS ویژگی‌های جدیدی را از لحاظ کارایی و عملکرد نرم‌افزاری به دستگاه‌های اپل اضافه کرده است با این وجود iOS 10.3 باگ جزیی دارد که در این خبر به بررسی آن می‌پردازیم. 

هشدار اپل به کاربران iCloud بابت فعال شدن تصادفی بعضی از سرویس‌ها در iOS 10.3

به گزارش کلیک، اپل در سیر خطی به روز‌رسانی‌های iOS 10 اقدام به انتشار جدیدترین به روز‌رسانی برای سیستم عامل iOS 10 کرده است. در حالی که این به روز‌رسانی از نظر تغییرات بصری بسیار بزرگ نیست و تنها تعدادی اندک و انگشت شماری توییک بهبود‌کننده و ارتقایی در بخش کارایی و عملکرد نرم‌افزاری سیستم عامل IOS اضافه می‌شود. برخی از ویژگی‌هایی که در محدوده و رنج به روز‌رسانی جدید iOS 10.3 آمده عبارتند از اضافه شدن قابلیت جدید نرم افزاری Find My AirPods به فایل سیستمی اپل و بخش Find My iPhone است که بدون شک موجب افزایش کارایی و عملکرد نرم افزار Ios در دستگاه‌های اپل شده است. با این حال به روز‌رسانی iOS 10.3 مجددا برخی از سرویس‌ها و خدماتی که قبلا توسط کاربر غیر فعال شده بود را فعال می‌کند. به همین خاطر اپل طی بیانیه‌ای به این دسته از کاربران، وجود این باگ را اعلام کرده است. برای کسب اطلاعات و جزییات بیشتر در مورد این موضوع با ما همراه باشید.

iOS 10.3 باعث فعال‌شدن تصادفی بعضی از سرویس‌ها در iCloud‌ می‌شود

برای اولین بار سایت MacRumors طی یک گزارش تخصصی اعلام کرد که کمپانی اپل به برخی از کاربران ios طی ایمیلی از وجود یک باگ جزیی در ios 10.3 هشدار داد. این باگ باعث می‌شود برخی از سرویس‌هایی که قبلا توسط کاربر در iCloud غیر فعال شده بود مجددا به صورت خودکار فعال شود. با این حال این یک مشکل بزرگ و اساسی نیست اما اپل در ایمیل خود به کاربران ios 10.3 پیشنهاد می‌کند برای اطمینان خاطر به تنظیمات iCloud‌ خود بروند و سرویس‌هایی را که فعال و یا غیر فعال کرده‌اند را بازبینی و بررسی کنند تا اگر تغییراتی را مشاهده کردند آن را به شیوه‌ی دلخواه خود تغییر و اصلاح کنند.

ایمیلی که از طرف اپل به کاربران برای اطلاع دادن از اتوماتیک فعال شدن سرویس‌ها در iCloud ارسال شده بود درواقع به دلیل گزارشات کاربرانی بود که iCloud Mail خودشان را قبل از به روز‌رسانی به ios 10.3 خاموش و غیرفعال کرده بودند و پس از آپدیت و به روز‌رسانی به ios 10.3 متوجه شدند که iCloud Mail‌‌شان به صورت خودکار مجددا روشن و فعال شده است. بدین ترتیب کاربران ios 10.3 اپل را از وجود این باگ نرم‌افزاری در ios 10.3 مطلع کردند و اپل به دنبال آن ایمیل اطلاع رسانی را به کاربران ios ارسال کرد.

ما به تازگی از وجود باگی در جدیدترین به روزرسانی ios یعنی ios 10.3 با خبر شده ایم که سرویس iCloud برخی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است. این باگ باعث می شود که برخی از سرویس های غیر فعال شده توسط کاربر دوباره فعال شوند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که وارد تنظیمات iCloud خود شوید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که تنها سرویس های مورد علاقه تان فعال هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت سرویس iCloud‌ و تنظیمات آن می‌توانید با بخش پشتیبانی Apple یعنی AppleCare تماس حاصل نمایید و هرگونه سوالی در این زمینه داشته باشید از تیم‌ پشتیبانی AppleCare پرسش کنید.

بنا به گفته‌ی اپل سرویس‌های iCloud Keychain، Find My iPhone و iCloud Photo Library تحت تاثیر این باگ قرار نمی‌گیرند. کسانی که هنوز به ios 10.3 به روز‌رسانی نکرده‌اند می‌توانند مستقیماْ دستگاه خود را به ios 10.3.1 به روز‌رسانی کنند چراکه ios 10.3.1 این باگ را برطرف کرده است و تنظیمات سرویس iCloud شما در همان حالت قبلی باقی می‌ماند. اپل به همه‌ی کاربرانی که این باگ را تجربه کرده‌اند پیشنهاد می‌کند حتما دستگاه خود را به آخرین نسخه از ios یعنی ios 10.3.1 به روز‌رسانی کنند تا مشکل مربوط به این باگ به کلی برطرف و اصلاح شود.

ارسال نظر