ساعت­ اپل را به کسی هدیه ندهید

ساعت­ اپل یکی از جذاب­ ترین هدایا در ایام تعطیلات است اما ظاهرا این نوع ساعت نمی تواند هدیه بسیار خوبی باشد و خرید آن به کسی توصیه نمی شود.

ساعت­ اپل را به کسی هدیه ندهید

به گزارش کلیک، ساعت اپل با رنگ جدید گل رز طلایی در جریان یک رویداد رسانه‌ای در سانفرانسیسکو رونمایی شده است. چند روز پیش، هنگامی که صبح از خواب بیدار شدم و ساعت را از شارژ خارج کردم، متوجه شدم که ساعت در طول شب گذشته شارژ نشده است و پیغام می ­داد که شارژ باتری کم است. آن را خاموش کرده و روی میز کنار تخت خواب گذاشتم، فکرکردم که شب که به خانه برگشتم آن را شارژ کرده و روز بعد استفاده خواهم کرد.

نخستین باری که از یک گوشی آیفون استفاده کردم به حدی برای من جذاب بود که نمی­ توانستم آن را روی زمین بگذارم. بسیار به آن معتاد شده بودم. من با کامپیوتری بسیار زیبا که در جیب هم جا می ­شد، قادر بودم اخبار را بخوانم، صفحات وب را مشاهده کنم و ایمیل خود را چک کنم. محیط آن طراحی و گرافیک مناسبی داشت و استفاده از آن ساده بود و از همه مهم­تر زندگی من را بهتر می­ کرد.

من نخستین آیفون خود را درست قبل از نقل مکان به شهر نیویورک تهیه کردم. از آن برای پیدا نمودن مسیرهای اطراف شهر، بررسی آپارتمان ­ها در سایت Craigslist، ایمیل کارگزاران املاک و مستغلات، پیدا نمودن آپارتمان ­ها و ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می ­کردم. اگرچه می­توان بدون استفاده از آیفون هم یک آپارتمان در شهر نیویورک پیدا کرد، اما سختی کار چند برابر می ­شود. گوشی آیفون زندگی من را ساده ­تر کرد و این روند هر روز برای من در جریان بود.

این چیزی بود که من را ترغیب به استفاده از ساعت اپل کرد. دفعه نخست که از ساعت اپل استفاده کردم، لذت های استفاده از آیفون را تجربه نکردم. به سختی می­ شد با آن احساس راحتی کرد و استفاده از آن نیز آسان نبود. دائما از همکاران برای انجام کارهای به ظاهر ساده سوال می­ کردم، در حالی که در آیفون لازم نبود برای انجام این کارها دائما از دیگران سوال کرد. مهم تر از همه این که غیر از نشان دادن زمان هیچ کاربرد مفید دیگری برای من نداشت.

با این وجود، آگاهی از این که چقدر راه رفته­ ام جالب بود و این که قادر بودم بدون اینکه گوشی را از جیبم خارج کنم نگاهی به متون داشته باشم مسئله خوبی بود. دوست داشتم این ساعت را برای پرداخت اپل پی (Apple Pay) استفاده کنم، ولی این قابلیت در بیشتر فروشگاه هایی که من معمولا از آنها خرید می ­کردم، غیرفعال بود. ولی هیچ­ یک از این دلایل برای این که اقدام به خرید ساعت اپل کنم یا خرید آن را به دیگران توصیه کنم کافی نبود.

تمام طول آن روز از ساعت استفاده نکردم و از آن روز به بعد هیچ احساس نیازی در من برای پوشیدن آن ساعت وجود ندارد. بعضی روزها آن را به دستم می اندازم ولی اکثر روزها آن را در خانه جا گذاشته و از آن استفاده نمی­ کنم.

هرگز نمی ­توانم تصور کنم روزی از سیستم مک یا آیفون خود استفاده نکنم. من این وسایل را نه تنها برای کار نیاز دارم، بلکه احساسم این است که به آنها برای زندگی بهتر در جامعه مدرن نیاز دارم. از تلفن همراهم برای ارتباط با افرادی که در زندگی­ ام هستند، گوش دادن به پادکست ­ها، خواندن اخبار، اطلاعات مکانی بیشتر جاهایی که می روم و غیره استفاده می ­کنم ولی مسلما می­ توانم بدون ساعت اپل هرکاری را انجام دهم.

می­ دانم که من تنها کسی نیستم که چنین حسی نسبت به این ساعت دارم. از هفت نفری که در محل کارم ساعت آیفون دارند فقط دونفرشان به طور منظم از آن استفاده می ­کنند. دیگران بیشتر اوقات ساعتی در دست­شان ندارند.

امیلی کوهن، کارمند فنی بخش مدیریت تحریر یکی از پنج نفری است که دیگر ساعت اپل را به دست نمی­ بندد. او گفت :

"اگر فردا ساعت اپل خود را گم کنم به احتمال بسیار زیاد تفاوتی در زندگی­ ام ایجاد نخواهد شد"

عمو بری

هواداران شرکت اپل نیز هیچ­گونه هیجان خاصی نسبت به این محصول اپل ندارند. بری، عموی نامزدم و ملقب به "سخت جان واقعی اپل"، کسی که نه تنها مالک مکینتاش اصلی تحت عنوان اپل 2 بود بلکه هر آیفونی که نخستین بار از سال 2007 روانه بازار می ­شد را می‌خرید. البته تنها چند هفته پس از اینکه ساعت اپل را خرید، آن را فروخت.

جان گروبر، وبلاگ نویس برجسته اپل که معمولا محصولات اپل را مطلوب ارزیابی می کند، اخیرا بیان داشته است که هرگز از این ساعت فوق العاده هیجان زده نشده است و هر روز آن را به دستش نمی­ بندد. این امر بدین معنی نیست که باید از داشتن ساعت اپل صرف نظر کنید.

این ساعت برخلاف بسیاری از تکنولوژی‌های پوشیدنی که امروزه وجود دارند، بسیار زیبا طراحی شده و استفاده از آن راحت است و مدل هایی از این ساعت که در آینده وارد بازار خواهند شد و بدون شک طول عمر باتری طولانی ­تر، سرعت بالاتر و قابلیت اجرای مستقل از یک آیفون را دارند، به احتمال فراوان از مدل کنونی بهتر خواهند بود.

توسعه دهندگان برنامه های کاربردی هم ممکن است برنامه هایی تولید کنند که این ساعت را به وسیله­ ای ضروری تبدیل کند، همانند آنچه با گوشی های هوشمند امروزی انجام داده اند. و در طول زمان، همانطور که خانه ها و محل­های کارمان هوشمند تر می شوند، شاید این ساعت ها سودمندی بیشتری داشته باشند. شاید در آینده برای سوار شدن مترو، وارد شدن به منزل و روشن کردن اتومبیل به این ساعت ها نیاز داشته باشیم.

اما تا آن زمان، فکر می ­کنم بیشتر افراد همانند عمو بری و همکاران خودم، استفاده خاصی از محصول کنونی ساعت اپل نخواهند کرد.

منبع : Cnet

ارسال نظر