WWDC16: اپل از watchOS 3 رونمایی کرد

نسخه جدید سیستم عامل ساعت‌های اپل معرفی شد. اپل در کنفرانس WWDC از نسخه جدید سیستم عامل ساعت‌های هوشمند خود با نام watchOS 3 رونمایی کرد.

WWDC16: اپل از watchOS 3 رونمایی کرد

به گزارش کلیک، این نسخه از سیستم عامل‌ ساعت‌های اپل به لطف ویژگی جدیدی تحت عنوان "Instant Launch" قادر است اپلیکیشن‌ها را با سرعت بیشتری اجرا کند. اپل اذعان کرده است که سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در این نسخه جدید از سیستم عامل، هفت برابر بیشتر از نسخه ۲ است. اپل در watchOS 3، رابط کاربری را به میزان زیادی بهبود داده است و به این صورت کاربران دسترسی آسانتری به اپلیکیشن‌ها و اطلاعات دارند و یا می‌توانند با دست خط خود به پیام‌ها پاسخ دهند.

رابط کاربری به روز رسانی شده از ویژگی Control Center برخوردار است که کاربر می‌تواند با بالا کشیدن نواری از پایین صفحه نمایش ساعت، به این ویژگی دسترسی پیدا کند. در این نسخه از سیستم عامل دکمه کناری به گونه‌ای طراحی شده است که به جای نمایش منوی مخاطبان، صفحه مربوط به اپلیکیشن‌هایی را که اخیرا استفاده شده‌اند و یا در حال اجرا هستند، نمایش دهد. اپل همچنین طرح‌های جدیدی را به صفحه نمایش ساعت‌های خود اضافه کرده است که میکی‌موس و طرح دیگری که پیشرفت کاری را نشان می‌دهد، از جمله این طرح‌ها هستند. طرح‌های صفحه نمایش می‌توانند با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش عوض شوند. اپلیکیشن‌هایی که برای یادآوری طراحی شده‌اند و همچنین اپلیکیشن‌های جستجوگر، دوباره طراحی شده‌اند. اپلیکیشن‌های مستقل نیز می‌توانند در صفحه اپلیکیشن‌ها اجرا شوند. ویژگی جدید تشخیص دست خط Scribble این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که بتواند با انگشتان خود کلماتی را بر روی صفحه نمایش بنویسد. این ویژگی شبیه همان ویژگی جدیدی است که اخیرا برای ساعت هوشمند Android Wear معرفی شده است.

در این نسخه از سیستم عامل ویژگی امنیتی جدیدی در نظر گرفته است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا با نگه داشتن دکمه کناری، در عرض چند ثانیه بتواند با ۹۱۱ ارتباط برقرار کند. با نگه داشتن دکمه کناری، ساعت با شماره ۹۱۱ (شماره تماس کمک‌های اضطراری) از طریق ارتباط تلفنی تماس می‌گیرد و در صورتی که امکان برقراری ارتباط تلفنی وجود نداشته باشد، از شبکه وای‌فای برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. اپل اذعان می‌کند که این ویژگی طوری طراحی شده است که در هر کشوری به کاربر کمک کند تا با شماره کمک‌های اضطراری، سریعا تماس بگیرد.

اپل می‌گوید که یکی از استفاده‌های متداول از ساعت‌های هوشمند اپل، دنبال کردن فعالیت‌های مربوط به تناسب اندام است و به همین منظور اپلیکیشنی را معرفی کرده است. این اپلیکیشن جدید این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کنند و از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های آن‌ها مطلع شوند؛ از این اپلیکیشن برای ارسال پیام‌ها و ضربان قلب نیز می‌توان استفاده کرد. دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی برای کاربران ویلچری هم پیشرفت زیادی داشته است و با ویژگی "time to roll" به آن‌ها هشدار می‌دهد که کجا باید توقف کنند. ساعت اپل می‌تواند فعالیت‌های افرادی که ویلچر را هل می‌دهند را نیز کنترل کند.

منبع: theverge

ارسال نظر