اپل به زودی دوربین گوشی افراد را کنترل می کند

آیا تاکنون پیش آمده از افرادی که در کنسرت ها به طور مداوم با گوشی خود ضبط می کنند و دائماً جلوی دید شما را می گیرند عصبانی شوید؟ خوب، شما اکنون می توانید نفس راحتی بکشید زیرا مجوزی (پتنت) که شرکت اپل در سال ۲۰۱۱ درخواست کرده بود تایید شده است.

اپل به زودی دوربین گوشی افراد را کنترل می کند

به گزارش کلیک، فناوری این مجوز به اپل اجازه می دهد تا دوربین گوشی های هوشمند را در تعدادی از مکان های حساس مانند موزه ها، کنسرت ها و غیره غیر فعال کند. با این وجود، مشخص نیست که آیا اپل این فناوری را به تمام گوشی ها توسعه خواهد داد و یا صرفاً آن را به آیفون محدود خواهد کرد. در این مورد باید منتظر باشیم ببینیم که اپل چگونه از این فناوری استفاده خواهد کرد زیرا چهار پنجم گوشی های هوشمند جهان دارای سیستم عامل اندروید هستند.
در این مجوز اشاره شده که تعدادی فرستنده فروسرخ دوربین گوشی ها را مسدود خواهند کرد به طوری که کاربر قادر نخواهد بود در مکانی که این فرستنده ها تعبیه شده اند عکاسی یا فیلم برداری کند. دوربین شما به طور موقت غیرفعال می شود و یا این که تصاویر آن توسط این فناوری تار خواهند شد.

تعدادی از افراد تصور می کنند که این حرکت می تواند آزادی بیان آنها را نقض کند. در حالی که بسیاری از افراد از این اقدام استقبال کرده اند. بسیاری از افراد مشهور در گذشته از فیلم برداری های مداوم طرفداران در کنسرت های خود آزرده شده اند. بندیکت کمبریج در هنگام اجرای نقش هملت از حاضرین خواهش کرد تا فیلم برداری با گوشی های خود را متوقف کنند. قبلاً برای متوقف کردن فیلم برداری در کنسرت ها از تاباندن لیزر به سمت متخلفان استفاده می شد، این عمل در سالن های نمایش در چین رایج است.

این فناوری اپل یک نوآوری مهم در زمینه حفظ امنیت محسوب می شود، برای مثال، یک شخص می تواند یک ویدئو در داخل بانک ضبط کند تا از جزئیات بانک برای استفاده در طراحی دزدی از بانک استفاده کند.

" خلاق باش یا بمیر" - شعار سیلیکون ولی
اپل در بخش های متعدی از تکنولوژی در حال رقابت است، که واقعیت افزوده تا وسایل نقلیه خودکار را شامل می شود. افت شدید فروش آیفون در سه ماه دوم ۲۰۱۶ می تواند عامل تسریع کننده ای برای ورود اپل به حوزه های دیگر بوده باشد. این غول شهر Cupertino در حال کار بر روی یک صفحه نمایش خم شونده برای آیفون های آینده خود است. با افزایش رقابت در بخش گوشی های هوشمند، تولید کنندگان دیگر نیز در حال آماده شدن برای معرفی نوآوری های جدید در گوشی های آتی خود هستند. گوگل قصد دارد تا با گوشی Project Ara و یک گوشی ممتاز دیگر بر بازار گوشی های هوشمند تسلط پیدا کند، در حالی که سامسونگ نیز در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند قابل خم شدن است.

طبق نظر برخی از تحلیل گران، گوشی iPhone 7 امید بخش به نظر نمی رسد، به همین دلیل اپل برای چندین مجوز درخواست داده است تا بتواند نوآوری آن را ارتقاء بخشد. زمینه رقابتی دیگر اپل بخش واقعیت افزوده است، به طوری که اخیراً آیفون برای مجوز یک " دستگاه الکترونیکی شفاف" درخواست داده است. وقتی کسی یک گوشی هوشمند را به سمت این دستگاه می گیرد این فناوری قادر است روی تصویر واقعی را با برخی اطلاعات پوشش دهد.

اپل همچنین بر روی دستگاه های پوشیدنی نیز کار می کند، این طور که به نظر می رسد آینده صنعت فناوری تحت سلطه دستگاه های پوشیدنی خواهد بود. ساعت iWatch 2 آتی اپل امید بخش به نظر می رسد و این غول کوپرتینو برای حفظ موقعیت برتر خود از آزمودن هیچ راهی دریغ نمی کند.
اپل برای پیش بردن پروژه اتومبیل بدون سرنشین خود بهترین استعداد های صنعت اتومبیل را استخدام کرده است. گفته می شود این پروژه ' تایتان ‛ نامیده شده، اما هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت بر روی یک اتومبیل بدون راننده کار می کند یا آن فقط یک اتومبیل الکتریکی است. این غول کوپرتینو برای تحقق رویاهای خود مبلغ عظیمی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

ارسال نظر