PowerbyProxi شرکت فعال در زمینه فناوری‌های شارژ بی‌سیم به اپل فروخته شد

رسانه کلیک – خرید شرکت PowerbyProxi توسط اپل مورد تایید قرار گرفت که البته قیمت پیشنهادی این معامله همچنان مشخص نیست. به نظر می‌رسد شرکت اپل برنامه های وسیعی برای تجهیز دستگاه های دیجیتالی خود به فناوری های شارژ بی‌سیم داشته باشد.

PowerbyProxi شرکت فعال در زمینه فناوری‌های شارژ بی‌سیم به اپل فروخته شد

این شرکت که در سال ۲۰۰۷ به دنبال یک پروژه دانشگاهی توسط فیدی میشریکی (Fady Mishriki) تاسیس شد، در زمینه ماژول‌های کوچک و سازگار با استاندارد Qi کار می‌کند که وظیفه برق‌رسانی بی‌سیم به دستگاه‌های بزرگتر مثل ربات‌ها، درون‌ها (Drones) و تجهیزات پزشکی را برعهده دارد.

اپل در اقدامی نادر در گفتگو با Stuff.co.nz این معامله را تایید کرده است، در حالی که تا پیش از این معمولاً چنین مسائلی را نه رد و نه تایید می‌کرد.

دن ریکیو (Dan Riccio)، معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزارهای اپل در بیانیه‌ای گفت: «اضافه شدن این گروه به اپل، به این شرکت در ساختن آینده‌ای بدون سیم کمک خواهد کرد.»

این شرکت قصد دارد تا سال آینده دستگاهی موسوم به AirPower را عرضه کند که به طور همزمان می‌تواند آیفون‌های شیشه‌ای، اپل واچ و هدفون‌های ایرپاد را شارژ کند.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که PowerbyProxi چه نقشی در این راه دارد و آیا اپل می‌خواهد فعالیت‌های تجاری این شرکت را متوقف کند یا خیر. اما این شرکت نیوزیلندی ماژول‌هایی می‌سازد که توانایی انتقال ۱۰۰ وات برق را دارند. از این رو ممکن است از این فناوری برای شارژ دستگاه‌های بزرگتر و پرتوان‌تری مثل مک‌بوک استفاده شود.

میشریکی در خصوص خرید شرکت PowerbyProxi توسط اپل تصریح کرد: «من و تیمم از پیوستن به اپل هیجان‌زده‌ایم. این شرکت همبستگی عظیمی با ارزش‌های ما دارد و ما هم اشتیاق زیادی برای ادامه مسیر در آوکلند (Auckland) و مشارکت در نوآوری‌های بزرگی داریم که قرار است در خارج از نیوزلند و در حوزه شارژ بی‌سیم اتفاق بیفتد.»

ارسال نظر