هزینه ۶ میلیارد دلاری اپل در انرژی‌های تجدیدپذیر

رسانه کلیک - طی بیانیه شرکت اپل، ۹۲۱ میلیون دلار هزینه ساخت مرکز داده در دانمارک می‌شود. دانمارک دومین کشور شمالی در اروپا است که طرح انرژی تجدیدپذیر را پیاده می‌کند.

هزینه ۶ میلیارد دلاری اپل در انرژی‌های تجدیدپذیر

فیس‌بوک هم پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد سومین مرکزداده خود را خارج از ایالات متحده ، در دانمارک بنا کند. بنابر اظهارات شرکت اپل، این مرکز داده در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ شروع به‌کار می‌کند . این مرکز داده در شهر آبنرا، جنوبی‌ترین نقطه دانمارک و نزدیک مرز آلمان بنا می‌شود .

این طرح باعث می‌شود خدمات آنلاین شرکت اپل مانند iTunes Store ،App Store ،iMessage ،map ،Siri در اروپا قدرتمندتر شود. اریک استانو ، یکی از مدیران اپل در بخش شمالی اروپا به رویترز گفت: «بسیار خوشحالیم که مرکز داده خود را در دانمارک توسعه می‌دهیم و در زمینه منابع انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کنیم . به لطف منابع جدید انرژی پاک، تسهیلات برنامه‌ریزی‌شده در آبنرا ، مانند دیگر مرکز داده‌های ما، به گونه‌ای است که از روز اول از ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند». انرژی تجدیدپذیر

اولین مرکز داده شرکت اپل در دانمارک در نزدیکی شهر وببرگ، آخر امسال شروع به‌کار می‌کند . همچنین اپل اعلام کرد برنامه‌ریزی ساخت دیگر مراکز داده در آتورنی و ایرلند که در ۲۰۱۵ آن را اعلام کردند، هنوز شروع نشده است. طرح‌های مطرح‌شده در دست بررسی‌های قضایی است. دانمارک که پیشرو در انرژی بادی است، هم اندازه انرژی زیست‌توده، انرژی بادی عرضه می‌کند .

به گفته استانو : «اعتبار مثال‌زدنی شبکه‌های دانمارکی باعث شد تا دو مرکز داده در این کشور بنا کنیم». انرژی تجدیدپذیر

ارسال نظر