آیفون همچنان در میان محصولات اپل پیشتاز است

امسال سایت Tech Titan با عرضه ساعت هوشمند و سرویس حق پرداخت موسیقی، وارد دنیای جدیدی شد. کاربران هنوز هم درحال دریافت این محصولات جدید هستند.

آیفون همچنان در میان محصولات اپل پیشتاز است

به گزارش کلیک، سال ۲۰۱۵ در عین حال که سکوی پرتابی برای ورود به حوزه‌هایی کاملا جدید بود، برای شرکت Tech Titan با خطرات زیادی همراه بود. این شرکت دیگر شرکت آیفون نیست، حتی اگر میزان سود آن، اوضاع را متفاوت نشان دهد. شرکت اپل، امسال ساعت هوشمند، سرویس حق پرداخت موسیقی، سیستم تلویزیونی آنلاین بروزرسانی‌شده و یک تبلت بزرگتر برای استفاده درمحل کار معرفی کرده است.

برای مصرف‌کنندگان، بخصوص برای طرفداران اپل، این همه محصول می تواند باعث سردرگمی شود. این دسته از محصولات و خدمات جدید با در نظر گرفتن دو سوم مجموع فروش شرکت Cupertino از کالیفرنیا، درصدر بروزرسانی‌های سالانه امتیاز آیفون قرار گرفت.

تیم کوک، مدیراجرایی شرکت اپل در تماس با تحلیلگران درماه اکتبر، گفته بود که عرضه گوشی‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در ماه سپتامبر باعث می‌شود که این شرکت، "موفق‌ترین سال خود" را سپری کرده باشد.

بخاطر رشد تولید و عرضه محصولات مختلف و متنوع، می‌توان سال 2015 را "سخت‌ترین سال شرکت اپل" تاکنون دانست.

1

مهم‌ترین سوال در آغاز سال ۲۰۱۵، درمورد ساعت اپل بود. دستگاهی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ مورد انتقاداتی نیز بود، اولین دستگاه جدید تولیده شده تحت ریاست تیم کوک بود. این دستگاه پس از تلاش‌های فراوان سایر شرکت‌های فناوری که دراین زمینه شکست خورده بودند، ارائه شد که نشان می‌داد محصولات پوشیدنی، بزودی محبوب خواهند شد.

ساعت اپل در ماه آوریل در بازار، بدون کاهش تبلیغات، با تبلیغ شخصیت‌های مشهور و حضور درون فروشگاهی برای لوازم مربوطه عرضه شد. علیرغم تصاحب سهم مطلوبی از بازار و نظرات اطمینان‌بخش مسئولین اجرایی، خود این دستگاه باید برای جلب‌نظر مشتریان، خودش را اثبات می کرد.

دراین‌میان، طرفداران اپل، از زمانی‌که والتر ایساکسون در بیوگرافی‌اش از استیو جابز، نوشته بود که این بنیان‌گذار درخانه‌اش تلویزیون شکسته داشته است، مدتهاست منتظرهستند که این شرکت یک محصول هیجان‌انگیز درزمینه محصولات سرگرمی خانگی ارائه کند.

اگرچه باارزش‌ترین شرکت دنیا، هرگز تلویزیون کاملی تولید نکرده است، اما بالاخره این شرکت در ماه سپتامبر، یک بسته تلویزیون اپل بروزشده را ارائه داد، که رویه مجدد تولیدش پس از سه سال می‌باشد.

اپل، همانطور که قول داده بود، تلویزیون خود را مشابه با گوشی آیفون ساخته است، و از برنامه‌نویسان خود خواسته تا برای آن نرم‌افزار بنویسند.

سپس مسئله هدفون‌های Beats خبرساز بود که شرکت اپل درسال گذشته، ازطریق این هدفون‌ها 3 میلیارد دلار درآمد داشت. شرکت اپل، سرویس موسیقی را روی نرخ ماهانه ۹.۹۹ دلار اشتراک ماهانه قرار داد و آنرا سرویس موسیقی اپل نامید که از زاویه جدیدی به این مسئله پرداخته و مجری سابق رادیو BBC ، زِین لو را نیز مسئول شبکه رادیویی Beats گذاشته است. به‌گفته کوک، پس از اشتراک رایگان سه‌ماه اولیه، حدود ۶.۵ میلیون نفر برای پرداخت هزینه اشتراک اقدام کردند. این سرویس فقط مختص کاربران آی او اس نیست. شرکت اپل در ماه گذشته، یک نسخه اندروید نیز عرضه کرده است.

2

اپل، با تولید آی پد پرو 12.9 اینچی خود که قابلیت اتصال صفحه‌کلید و یک قلم که شرکت اپل آن را مداد (Pencil) نامیده است، وارد تجارت تبلت‌های غول‌آسا شده است. این تبلت، در ادامه راهی است که شرکت مایکروسافت با دستگاه Surface Pro آغاز کرده بود، که نسخه بروزرسانی‌اش امسال روانه بازار خواهد شد. هیئت مدیره این شرکت نمی‌دانند که آیا محصول جدید، توانایی جلب‌توجه مردم به تبلت‌ها، که درطول سالهای گذشته کاهش یافته بود، را دارد یا خیر.

شاید بزرگترین دستاورد سال ۲۰۱۵ اپل، این موارد نباشد، بلکه شیوه‌های اتخاذ‌شده درراستای حمایت از محیط زیست باشد که آنها در تجارت خود درپیش گرفته‌اند. سازمان محیط زیستی GreenPeace بطور جداگانه از این شرکت برای دریافت گواهینامه‌های مربوط به محیط زیست تقدیر کرده‌ است و شرکت اپل را جزو شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا قرار داده‌ که وظیفه‌شان درقبال این سیاره را انجام داده‌اند. درمیان تمام فعالیت‌های انجام شده، بزرگترین کار شرکت اپل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بادوام بوده و تصمیم آنها برای خرید جنگل‌ها بمنظور حفاظت از آنها نیز بسیار شایسته تحسین است.

البته بروزرسانی‌های متداولی برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهای این شرکت ارائه شده است. آیفون 6 اس اپلاز لحاط ساختاری ارتقا یافته و یک قابلیت جدید و ویژه به نام لمس یه بعدی دارد، که بسته به‌میزان فشاری که روی صفحه وارد می‌کنید، وظایف مختلفی را انجام می‌دهد. درعین‌حال، دستگاه مک بوک 12 اینچی جدید این شرکت بسیارزیبا و خوش‌ساخت بود، اما دارای معایبی مانند عمر باتری کم و عملکرد نه‌چندان قوی بود.

به‌همین شکل، یک سال آزمایشی آمد و رفت. چالش بعدی شرکت اپل این است که به ما نشان دهد که چرا به این‌همه محصول و سرویس می بایست در اختیار ما انسان ها قرار گیرد و لازمه استفاده از آن ها چیست.

ارسال نظر