سامسونگ قابلیت AR Emoji را به تماس های تصویری اضافه می کند

رسانه کلیک - سامسونگ به تازگی پتنت جدیدی را ثبت کرده است که حکایت از اضافه شدن قابلیت AR Emoji به تماس های تصویری در آینده نزدیک دارد.

سامسونگ قابلیت AR Emoji را به تماس های تصویری اضافه می کند

قابلیت AR Emoji اولین بار در گوشی گلکسی S9 و برای رقابت با انیموجی اپل پا به دنیای تکنولوژی گذاشت. اما تفاوت اساسی آن با انیموجی، تبدیل صورت کاربر به شخصیتی بامزه بود که از قابلیت ویرایش و شخصی سازی نیز برخوردار است.

در پتنت جدیدی که توسط سامسونگ به ثبت رسیده، ظاهرا کره ای ها در حال کار روی حالتی هستند تا قابلیت AR Emoji را به تماس های تصویری اضافه کنند. به این ترتیب کاربران می توانند در قالب یک شخصیت کمدی، با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنند.

پتنت سامسونگ نشان می دهد که آنها از سال 2013 در حال کار روی این ویژگی هستند، اما ثبت آن در سال 2016 انجام و به تازگی نیز تأیید شده است.

در حال حاضر بسیاری از کاربران در نقاط مختلف دنیا از اسکایپ یا فیس تایم برای برقراری تماس تصویری استفاده می کنند. همانطور که می دانید، تماس های تصویری نیاز به اینترنت با پهنای باند بالا دارد که مسلما در هر جایی نمی توان آن را پیدا کرد.

قابلیت AR Emoji

با گسترش نسل پنجم شبکه ارتباطات در کشورهای مختلف، مسلما برقراری تماس تصویری رواج پیدا می کند. همین موضوع می تواند عظم سامسونگ را برای ارائه قابلیت AR Emoji در تماس های تصویری جزم کند. مانند همیشه، ثبت پتنت های مختلف نمی تواند نشان از عملی شدن این پروژه ها داشته باشد.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که قابلیت AR Emoji در مقایسه با تماس ویدئویی از طریق دوربین نیازمند سرعت اینترنت بسیار کمتری است. چرا که در واقع یک شخصیت کارتونی را می بینیم که حالت صورت آن از روی شخصی که جلوی دوربین قرار گرفته، شبیه سازی می شود. به این ترتیب افرادی که از ظاهر شدن جلوی دوربین خجالت می کشند، می توانند تماس های تصویری خود را از این طریق با دیگران برقرار کنند و از طرف دیگر، تجربه جالبی برای کودکان به شمار می رود.

ارسال نظر