بازی های تک نفره به آخر خط رسیدند؟

رسانه کلیک - با توجه به حالت های متنوع و هیجان انگیز بخش چند نفره عناوین ویدیویی و افزایش روز به روز محبوبیت آن و استقبال بی نظیر بازیکنان از این بخش، آیا بازی های تک نفره به آخر خط رسیده اند؟

بازی های تک نفره به آخر خط رسیدند؟

چند سالی است که محبوبیت بخش چند نفره آنلاین بازی های ویدیویی به دلیل کاهش محدودیت بازی سازان و ساخت و توسعه حالت های مختلف هیجان انگیز برای آن، سر به فلک کشیده است. همچنین، امکان تجربه بازی ها به همراه دوستان و آشنایان نیز در موفقیت این بخش نقش به سزایی داشته و موضوع غیر قابل انکاری است.

به دلیل محبوبیت فراگیر این بخش و امکان کسب درآمد بیشتر به واسطه انتشار بسته های الحاقی و فروش آیتم های مختلف و لوت باکس ها، رقابت در میان بازی های تک نفره به شدت کاهش یافته است و بسیاری از سازندگان و بازی سازان مطرح دنیا از جمله اکتیویژن بیشتر از آنکه بر روی ساخت بخش تک نفره بازی های ویدیویی تمرکز کنند، تمام تمرکز خود را بر روی توسعه بخش چند نفره بازی های خود نظیر Call of Duty قرار می دهند.

از این رو، عده ای بر این باورند که بازی های تک نفره به پایان خط رسیده اند و در آینده نه چندان دور، دیگر شاهد انتشار این نوع بازی ویدیویی نخواهیم بود و غالب بازی سازان و توسعه دهندگان به سمت توسعه بخش چند نفره آنلاین می روند.

حال در این میان، آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت تیک تو اینتراکتیو، به تازگی در گفت و گو با وب سایت معتبر گیمزبیت ، حمایت خود از بازی های تک نفره را اعلام کرد. وی در این مصاحبه گفت: بازی های تک نفره با اینکه از حیث درآمد عملکرد ضعیفی نسبت به بازی های چند نفره آنلاین دارند، لیکن ارزش آن ها بسیار بالاتر از عناوین چند نفره است.

در همین رابطه، استراوس زلنیک معتقد است که تجربه بخش تک نفره انگیزه تجربه بخش چند نفره را در بازیکنان ایجاد می کند. به بیان ساده تر، این بخش تک نفره عناوین ویدیویی است که بازیکنان را به سمت تجربه بخش چند نفره آنلاین سوق می دهد.

به علاوه، زلنیک مدعی است که بازی سازان برای راحتی کار خود، از ساخت و توسعه بخش تک نفره بازی ها و روایت داستان جذاب و مهیج خودداری می کنند و در عوض، به طور مستقیم به سراغ بخش چند نفره آنلاین می روند که در نهایت نیز پول بسیار زیادی نیز به دست می آورند.

استراوس زلنیک در این باره توضیح داد:

همچنان افرادی هستند که می گویند اگر بازی ویدیویی رایگان و در سبک حالت بتل رویال نباشد، هرگز به موفقیت نمی رسد. واقعا افراد زیادی چنین نظری دارند و هرگز گفته ها و صحبت های خود را بررسی نمی کنند. این در حالی است که من، هرگز اینگونه فکر نمی کنم!

زلنیک در ادامه صحبت های خود می گوید:

به نظر من، بازی های تک نفره نه مرده اند و نه به آخر خط رسیده اند. بسیاری از شرکت های ناشر و بازی سازی بر این باورند که با عدم ساخت و توسعه بخش تک نفره داستانی و تمرکز بر روی بخش چند نفره آنلاین، نه تنها پول بسیار زیادی به دست می آورند، بلکه موفقیت نیز خواهند شد. به نظر من، این روش هرگز جواب نمی دهد، حال اگر جواب بدهد، من بسیار متعجب خواهم شد.

البته این صحبت ها بدین معنا نیست که شرکت تیک تو اینتراکتیو هیچ توجهی به بخش چند نفره آنلاین ندارد چرا که بازی Grand Theft Auto Online به خوبی خلاف این عقیده را ثابت می کند. با این حال، استراوس زلنیک در این خصوص اعلام کرد که این بخش تک نفره بازی GTA V است که شوق و اشتیاق تجربه بخش چند نفره را در دل بازیکنان ایجاد کرده است. همچنین، به گفته ایشان، به نظر می رسد هنوز تعداد زیادی از بازیکنان در حال تجربه بخش داستانی و تک نفره این اثر خارق العاده هستند که این موضوع با توجه به گذشت بیش از پنج سال از انتشار بازی جی تی ای وی ، محبوبیت و بی نقص بودن بخش تک نفره آن را نشان می دهد.

جدا از بحث تجربه بخش داستانی بازی GTA V در حال حاضر، استراوس زلنیک رسما تایید کرد که هم اکنون سود سهامداران شرکت تیک تو اینتراکتیو از فروش و درآمد حاصل از بازی Grand Theft Auto Online پرداخت می شود. زلنیک در زمینه اعلام کرد:

ما بازی های ویدیویی خود را به همین دلیل [درآمد و سود حاصل از عنوان GTA V آن هم با گذشت پس سال از انتشار بازی] به صورت سالانه منتشر نمی کنیم. به همین دلیل است که ما همواره تاکید می کنیم که بازی جدیدمان باید بهتر از بازی قبلی باشد. البته ما همیشه موفق نمی شویم، اما موفقیت همواره هدف اصلی ما است.

با توجه به این اظهارات و حمایت همه جانبه استراوس زلنیک از بازی های تک نفره، باید منتظر ماند و دید که شرکت تیک تو اینتراکتیو چه تصمیمات و سیاستی برای بخش چند نفره بازی مورد انتظار رد دد ردمپشن 2 در نظر گرفته است.

بازی های تک نفره

البته، مهارت اعضای استودیوی نامدار و سرشناس راک استار گیمز بارها و بارها با انتشار عناوین ویدیویی Grand Theft Auto IV، Grand Theft Auto V، L.A. Noire و نسخه اول مجموعه Red Dead Redemption ثابت شده است و با اینکه هنوز به گیم پلی بازی Red Dead Redemption 2 دسترسی نداریم، لیکن هیچ شکی نیست که این عنوان محبوب هم از حیث گیم پلی و هم از حیث داستان بی نقص و فوق العاده خواهد بود.

شایان ذکر است؛ جدیدترین و مورد انتظارترین عنوان ویدیویی شرکت تیک تو اینتراکتیو به نام Red Dead Redemption 2 در روز 4 آبان ماه سال 97 (26 اکتبر سال جاری میلادی) بر روی دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می شود.

به علاوه، فراموش نکنید که عناوین ویدیویی فوق العاده God of War، مجموعه آنچارتد، Horizon Zero Dawn، Until Dawn، سری گرز آو وار، The Last of Us و The Witcher با وجود محبوبیت روز افزون بازی هایی همچون PUBG و فورتنایت به خوبی نشان می دهند که بازی های تک نفره در صورت وجود و روایت داستانی درگیرکننده و جذاب، عملکردی بهتر از بازی های چند نفره آنلاین دارند. این بدین معنا است که بازی های تک نفره نه تنها به آخر خط نرسیده اند، بلکه در صورت تلاش بیشتر بازی سازان، دوباره به دوران اوج خود بازمی گردند و با درگیر ساختن گیمرها، می توان به این عقیده اشتباه عده ای از بازیکنان و تحلیل گران خاتمه داد.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی های تک نفره چیست؟ آیا شما هم بخش تک نفره و داستانی عناوین ویدیویی را به بخش چند نفره آنلاین ترجیح می دهید و یا به وجود قدرتمند این بخش در بازی ها اعتقاد دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر