این ۱۳ ابزارک خنده‌ دارند یا نبوغ‌آمیز؟ شما تصمیم بگیرید!

رقابت برای ساختن دستگاه بعدی که بیشترین ابزارک‌ها را داشته باشد، هرگز تمام نخواهد شد، ولی این رقابت، می‌تواند در صحرای موهاوی، هنگامی که «نمایشگاه CES» در وگاس برپا می‌شود، به اوج هر ساله خودش برسد.

این ۱۳ ابزارک خنده‌ دارند یا نبوغ‌آمیز؟ شما تصمیم بگیرید!

کلیک- رده‌بندی نمایشگاه مصرف‌کننده الکترونیک سال ۲۰۱۶، بسیار نویددهنده است؛ اما هم‌چنین، تعداد زیادی از موارد ارائه‌شده در این نمایشگاه، در عین شگفت‌انگیز بودن، عجیب هم هستند! گاهی حتی این‌که بفهمیم آن‌ها عجیبند، یا شگفت‌انگیز، دشوار است. نگاهی به این دستگاه‌های جدید و متهورانه بیندازید و خودتان تصمیم بگیرید - آن‌ها خنده‌دارند، یا نبوغ‌آمیز؟
پنج دهم‌ تنه OM سیگنال
آیا نخستین پنج دهم‌تنه هوشمند دنیا، واقعاً همان چیزی است که بانوان بی‌صبرانه منتظر آن بودند؟ پنج دهم‌تنه OM، آن قدرها هم که به نظر می‌رسد، احمقانه نیست. این پنج دهم‌تنه، پنج دهم‌تنه‌ای مخصوص ورزش است که تسمه‌های قابل تنظیم و بالشتک‌های قابل جابه‌جایی دارد؛ به‌طوری که شما بتوانید آن را به‌راحتی برای خودتان اندازه کنید؛ اما هم‌چنین، این پنج دهم‌تنه یک پردازنده کوچک دارد که کاری را که انجام می‌دهید، پیگیری می‌کند. این پنج دهم‌تنه، بعد از هربار بدنسازی خود را با یک اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند همگام‌سازی می‌کند تا جزئیات فعالیت شما را، یعنی مواردی از قبیل مسافتِ طی شده، ضربان قلب، مقدار کالری سوزانده شده، ریتم تنفس و...، گزارش دهد. این پنج دهم‌تنه، در بهار آتی، با قیمت صدوپنجاه دلار در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
دستگاه حرکت چهاربعدی «Immersit»
گرچه تنها سه بعد در دنیای «مناظر و بویایی» یا واقعیت مجازی وجود دارد، ما همواره سعی می‌کنیم که جنبه‌های واقع‌گرایانه تفریحات را بیشتر گسترش دهیم. ممکن است شما سینماهایی را دیده باشید که در آن‌ها، صندلی تماشاچیان، متناسب با صحنه‌ای که روی پرده به نمایش در می‌آید تکان می‌خورند. چه می‌شد اگر صندلی راحتی موردعلاقه‌تان در خانه هم چنین قابلیتی پیدا می‌کرد؟ این، همان ایده‌ای است که Immersit بر مبنای آن ساخته شده است. Immersit، مجموعه‌ای از اهرم‌های هیدرولیک است که می‌توانید آن‌ها را روی صندلی خود نصب کنید. با تکنولوژی هوشمندانه‌ای که در این مجموعه به کار رفته، Immersit می‌تواند محتوای چیزی را که شما در یک فیلم یا بازی تماشا می‌کنید، دریافت کرده و حرکات مناسبی را برای هر صحنه ایجاد کند.
«Ehang 184» وسیله نقلیه هوایی خودگردان
صنعت هواپیماهای بی‌سرنشین دارد به صورت عظیمی توسعه پیدا می‌کند، ولی شرکت چینی Ehang، با ساختن نخستین تاکسی هوایی خودگردان دنیا، در حال دست پیدا کردن به مراحل جدیدتری از این صنعت است. این تاکسی هوایی، یک «کوادکوپتر» عظیم‌الجثه تک‌نفره است، ولی درون آن هیچ وسیله کنترلی وجود ندارد. مقصد خود را با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن‌همراه انتخاب می‌کنید و Ehang 184 به صورت اتوماتیک، شما را از طریق خطوط هوایی به آن‌جا انتقال می‌دهد. این وسیله برای سفرهای کوتاه و تقریباً ۲۰ دقیقه‌ای طراحی شده و سرعت پرواز میانگین آن، ۶۲ مایل بر ساعت است.
«Cheero Sleepion» راه‌حل سه مشکل برای خواب، در یک دستگاه!
این ابزارک منحصربه‌فرد هلالی شکل، طراحی شده تا به شما کمک کند یک خواب خوب شبانه داشته باشید. این ابزارک، به سه شیوه، روی حواس شما تأثیر می‌گذارد. این سه شیوه عبارتند از به‌کارگیری یک بلندگو که موسیقی‌های ملایم پخش می‌کند، یک دستگاه بخور سرامیکی که رایحه‌های آرامش‌بخش می‌پراکند و چراغی که مانند شمع سوسو می‌زند. شما می‌توانید با گروگذاشتن صدونود دلار در «کیک‌استارتر»، همین حالا یک Cheero Sleepion را تهیه کنید.
دوربین هوشمند یخچال
فکر می‌کنید چه چیزی درون یخچال است؟ همیشه می‌توانید یک دوربین داخل یخچال قرار دهید که هربار در یخچال باز است، از درون آن یک عکس بگیرد و سپس نگاهی به نمایشگر گوشی همراه خود بیندازید. ایده اولیه ساختن «دوربین هوشمند یخچال» که قرار شده ۱۰۰ دلار قیمت داشته باشد، همین است. هم‌چنین می‌توانیم «زیربشقابی هوشمند» (به ارزش ۸۰ دلار) را نیز به این فهرست اضافه کنیم؛ این زیربشقابی به اینترنت بی‌سیم متصل می‌شود و چیزهایی مثل مقدار کره بادام‌زمینی را که توی شیشه روی آن ریخته شده، اندازه می‌گیرد.
کیت روباتیک کنترل‌دستی Zero، ZeroUI
حتماً شما هم بسیاری از کیت‌های روباتیکی را که با عنوان «کیت روباتیک خودتان را بسازید» عرضه می‌شوند، دیده‌اید، اما این نخستین کیتی است که توسط یک دستکش هوشمند بی‌سیم کنترل می‌شود. ماشین، روبات یا هرچیزی را که می‌خواهید، بسازید و سپس از اپلیکیشن گوشی هوشمند خود استفاده کنید تا حرکات مشخصی از دستکش را، به موتور دست‌ساز خود ارتباط دهید. اکنون شما می‌توانید به روبات خودتان، با موج ساختن با کف دستتان، یا با مشت کردن انگشتانتان فرمان دهید. این کیت هنوز در حال توسعه یافتن است، ولی احتمالاً تا پایان این ماه در Indiegogo به نمایش گذاشته خواهد شد.
مصرف‌کنندهٔ فیزیکی SCiO، حسگر مولکولی دستی
اگر شما این ایده را دوست دارید که بتوانید غذاها، داروها، نوشیدنی‌ها، گیاهان و دیگر اشیای پیرامون خود را اسکن کنید تا بتوانید ساختار شیمیایی آن‌ها را با جزئیات از هم تفکیک کنید، SCiO شما را هیجان‌زده خواهد کرد. SCiO یک حسگر مولکولی جیبی است که از شیوه طیف‌نمایی IR نزدیک‌برد استفاده می‌کند. در «کیک‌استارتر» سال ۲۰۱۴، قیمت این دستگاه تا ۲٫۷ یک میلیون دلار بالا رفت و در سال ۲۰۱۵، آن را در نمایشگاه مصرف‌کننده الکترونیک دیدیم؛ ولی حالا، زمان عرضه مناسب آن به بازار رسیده است. این دستگاه، امسال دوباره به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌توانید آن را با ۲۵۰ دلار پیش‌خرید کنید. تاریخ تحویل آن، در ماه می تعیین شده است.
«کنترلگر آهسته Yum» و دوستان سخنگو برای تمام‌کردن وعده‌های غذایی!
قاشق هوشمند کودکان، از طریق بلوتوث، با یک اپلیکیشن کار می‌کند تا بدن یک حیوان بامزه را روی گوشی هوشمند یا تبلت شما شبیه‌سازی کرده و کودک شما را قانع کند که خوردن سبزیجات فکر خوبی است. در حقیقت، این اپلیکیشن عجیب‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد؛ زیرا بدنی که روی گوشی هوشمند شما طراحی می‌شود، شبیه یک دستکش فر با سوراخ‌هایی روی آن خواهد بود و صفحه‌نمایش گوشی هوشمند، چشم‌ها و دهان حیوان را شبیه‌سازی خواهد کرد. کدام بچه‌ای می‌تواند در برابر این موضوع مقاومت کند که هر گاز موفقی که به غذا می‌زند، با تشویق یک خرگوش عجیب همراه باشد؟
Logbar iLi، مترجم پوشیدنی!
آویز iLi، یک مترجم پوشیدنی است که به دور گردن شما آویزان می‌شود و می‌تواند بی‌درنگ زبان‌های انگلیسی، چینی و ژاپنی را به یکدیگر ترجمه کند. هم‌چنین می‌تواند ترجمه را با صدای بلند بیان کند تا شما بتوانید بدون اضطراب از ناآگاهیتان نسبت به یک زبان، به‌راحتی به آن گفتگو کنید. iLi یک ماهی بابل نیست، (یک موجود خیالی بیگانه که می‌توانست در آن واحد انواع زبان‌ها به یکدیگر ترجمه کند) اما اگر اجرایی باشد، به‌وضوح ایده خوبی است. متاسفانه، این حقیقت که وب‌سایت Logbar اشتباهاً در یکی از نوشته‌هایش، به جای کلمه «خداحافظی» (goodbye)، کلمه «خلیج خوب» (goodbay) را به کار برده، چندان برای ما اطمینان‌بخش نیست.
«Davek هشداردهنده»، چتر هوشمند
آیا شما دائماً چتر خود را در کافی‌شاپ‌ها جا می‌گذارید؟ شاید الآن، زمان آن رسیده باشد که بتوانید چتر بلوتوثی خود را داشته باشید! این چتر، از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما وصل می‌شود و اگر بیش‌تر از ۳۰‌قدم از آن فاصله بگیرید، به شما هشدار خواهد داد. «Davek» یک چتر جمع‌وجور تاشو، با میله‌ای از فولاد سخت است و در آخر، از مخلوط آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته شده است. این، اتفاق خوبی است؛ زیرا قیمت تعجب‌آور صدوبیست‌وپنج دلار برای آن تعیین شده که کافی است تا تعداد زیادی از این چتر با تکنولوژی پایین، خریداری شود.
«پرنده کوچک حساس. ب»، برنامه خواندنی‌های عاشقانه!
این دستگاه، یک لرزش‌گر هوشمند است که از طریق بلوتوث، به تبلت یا گوشی هوشمند شما متصل می‌شود و عملکرد تبلت شما را، با مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه عاشقانه همراهی خواهد کرد. تکان دادن، نوازش‌کردن یا حتی فوت‌کردن روی تبلتتان، نوشته‌ای را در این اپلیکیشن آشکار خواهد کرد و مجموعه‌ای از لرزش‌های مختلف به راه می‌افتد که با داستان متناسبند. هم‌چنین، شما می‌توانید این اپلیکیشن را به‌عنوان یک ریموت‌کنترل، برای تنظیمِ ۱۰ لرزش استفاده کنید. قیمت آن، ۱۰۰ دلار است.

«NXT-ID Wocket» کیف‌پول هوشمند
یک ووکت در جیب شما (a wocket in your pocket) ممکن است کمی خنده‌دار به نظر برسد، ولی در حقیقت، یک وسیله کیف‌پول مانند هوشمند و مستقل است که باعث می‌شود شما بتوانید تمامی اعتبارات، بدهی‌ها، وظایف و کارت‌های هدیه خود را تحت نظر داشته باشید، بنابراین شما می‌توانید کیف‌پول واقعی خود را در خانه بگذارید. این کیف‌پول یک صفحه نمایشگر لمسی جوهر الکترونیک دارد و لازم نیست که با هیچ گوشی هوشمندی ارتباط برقرار کند. هم‌چنین، می‌تواند صدای شما را برای تأیید زیست‌شناختی تشخیص دهد و بنابراین، شما فقط به یک کلمه عبور نیاز خواهید داشت. قیمت این کیف‌پول صدوهشتاد دلار است.
«بورد چشمک‌زن Acton»، اسکیت‌بورد الکترونیکی
زمانی که یک اسکیت‌بورد موتوری را با آی‌فون خود کنترل می‌کنید، امکان ندارد هیچ اتفاق ناجوری بیفتد. بورد چشمک‌زن، می‌تواند با یک باتری پر ۶٫۵ مایل را بپیماید و حدود ۴۵ دقیقه حرکت کند. هم‌چنین، هربار دو ساعت طول می‌کشد تا دوباره شارژ شود. بالاترین سرعت آن ۱۲ مایل بر ساعت است و از طریق بلوتوث به گوشی شما یا یک ریموت کنترل متصل می‌شود. هم‌چنین این اسکیت‌بورد دو حالت دارد؛ پیش‌رونده و عقب‌گرد. اگر شما هم وسوسه شده‌اید، ۵۰۰ دلار نیاز دارید تا یکی از این اسکیت‌بوردها را تهیه کنید. این اسکیت‌بورد احتمالاً در ماه جاری عرضه خواهد شد.
این‌ها، همه ابزارک‌های خنده‌دار یا نبوغ‌آمیزی هستند که ما از نمایشگاه مصرف‌کننده الکترونیک سال ۲۰۱۶ برای شما آوردیم. با سبک‌سنگین کردنشان نسبت به یکدیگر، فکر می‌کنید کدام یک از آن‌ها جزو برندگان رقابت باشند و کدام یک به‌حتم فراموش خواهند شد؟

ارسال نظر