پشتیبانی نرم افزارهای 64 بیتی در لپ تاپ های با پردازنده اسنپدراگون

رسانه کلیک - مایکروسافت با استفاده از ویندوز در تبلت های هیبریدی توانست به موفقیت بزرگی در بازار دست پیدا کند. در آینده نزدیک لپ تاپ های مجهز به پردازنده های اسنپدراگون از اپلیکیشن های 64 بیتی پشتیبانی خواهند کرد.

پشتیبانی نرم افزارهای 64 بیتی در لپ تاپ های با پردازنده اسنپدراگون

شرکت مایکروسافت چند سال قبل وارد بازار تبلت ها شد. این کمپانی با معرفی محصولات سرفیس و استفاده از ویندوز در آن ها توانست به فروش مناسبی دست پیدا کند. تبلت های سرفیس به علت استفاده از پردازنده های اینتل از قیمت تقریبا بالایی برخوردار هستند.

مایکروسافت برای افزایش میزان استفاده از ویندوز تصمیم گرفت که این سیستم عامل را برای پردازنده های ARM بهینه کند. کوالکام یکی از معروف ترین شرکت ها در زمینه تولید پردازنده های موبایل محسوب می شود و در آینده نزدیک طیف وسیعی از لپ تاپ های ویندوزی مجهز به پردازنده های اسنپدراگون روانه بازار خواهند شد. این محصولات از شارژدهی بالایی برخوردار هستند.

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که این محصولات در آینده نزدیک از اپلیکیشن های 64 بیتی پشتیبانی خواهند کرد. Erin Chappie، یکی از مدیران مایکروسافت به سایت Engadget اعلام کرده است که کیت توسعه نرم افزاری (SDK) برای اپلیکیشن های 64 بیتی ARM در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2018 که توسط مایکروسافت در ماه مه در سیاتل برگزار می شود، معرفی خواهد شد.

این موضوع باعث می شود که امنیت، پایداری و مصرف انرژی در محصولات مجهز به پردازنده های ARM بهبود یابد و همچنین نرم افزارهای بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرد. کیت توسعه نرم افزاری جدید توسعه دهندگان را قادر می سازد که برنامه های دسکتاپ را دوباره برای دستگاه های مجهز به پردازنده های اسنپدراگون کامپایل کنند.

در حال حاضر تعداد کمی لپ تاپ ویندوزی مجهز به پردازنده های ARM در بازار موجود است و نمی توان در رابطه با میزان فروش آن ها اظهار نظر قطعی کرد. با این وجود پشتیبانی از اپلیکیشن های 64 بیتی توسط این دستگاه ها باعث افزایش کارایی آن ها می شود. انتظار می رود که این محصولات در آینده بتوانند جایگزین لپ تاپ های سنتی شوند.

ارسال نظر