آرسنال، اختراعی برای تغییر طعم عکاسی حرفه ای

اگر از علاقه مندان دنیای دوربین های حرفه ای باشید حتما از تنظیمات پیچیده در دوربین های DSLR و بدون آینه مطلعید، پیچیدگی ای که حرفه ای ترین عکاسان هم به آن واقف اند. حال دستگاهی در راه است تا طعم جدیدی از عکاسی حرفه ای را به شما بچشاند!

آرسنال، اختراعی برای تغییر طعم عکاسی حرفه ای

به گزارش کلیک ، توسعه دهنده ای با نام رایان استاوت دستگاهی ساخته است که می تواند بهترین تنظیمات ممکن را برای عکاسی صحنه مورد نظرتان سنجش و اعمال کند. با اتصال این دستگاه که "آرسنال" نام دارد به دوربین خود، می توانید بهترین تصویربرداری ممکن از صحنه مورد نظرتان را بسیار راحت تر از حالت معمول تجربه کنید.

دستگاه را به دوربینتان متصل می کنید، اتصال بی سیم بین آن و دستگاه اندرویدی یا iOS تان برقرار کرده و وارد اپلیکیشن مخصوص آن می شوید؛ حال همه چیز برای گرفتن یک تصویر خوب مهیاست. چراکه "آرسنال" با مقایسه صحنه پیش روی دوربین با صدها تصویر مشابه دیگر موجود در پایگاه داده اش و بررسی مشخصات فنی آنها بهترین تنظیمات ممکن را بر روی دوربین حرفه ای شما اعمال خواهد کرد.

البته که این تنظیمات به دوربین شما و تجهیزاتش وابسته است، مواردی همچون نوع دوربین، مشخصات لنز و محدودیتهای آنها. این تنظیمات، بر اساس سنجش ۱۸ فاکتور محیطی اعمال می شوند. به طور مثال وقتی یک سوژه اصلی در تصویر شما در حال حرکت سریع باشد، آرسنال سرعت شاتر دوربین را بالا می برد تا تصویر واضح تری حاصل شود. یا اگر عمق میدان بیشتری مورد نیاز باشد، دریچه دیافراگم دوربین توسط آرسنال بسته تر می شود.

البته عکاسان حرفه ای اصلا خوششان نمی آید که همه تنظیمات به عهده دوربین یا دستگاه دیگری باشد و لذت عکاسی را در دست و پنجه نرم کردن با تنظیمات دوربین و مثلث نور دهی (ایزو، سرعت شاتر، دیافراگم) می دانند. آرسنال برای این مساله نیز چاره ای اندیشیده است، چرا که با بهره گیری از یک تلفن همراه یا تبلت نه تنها می توانید تنظیمات را به طور دستی تغییر دهید، بلکه از پخش زنده تصویر در دستگاه خود نیز بهره مند خواهید بود. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که با وجود آرسنال و یک تلفن هوشمند می توانید تا حوالی ۳۰ متر از دوربین خود فاصله بگیرید!

همچنین قابلیتهایی نظیر ثبت عکسهایی با فوکوس های مختلف و تلفیق آنها برای ارائه تصاویری کاملا واضح و تحت فوکوس، یا عکاسی HDR برای گرفتن عکسهایی با تنظیمات متفاوت از یک صحنه و ترکیب آنها به منظور دستیابی به گستره دینامیکی وسیع تر نیز با آرسنال در دسترس اند.

"آرسنال" طول شارژ ۶ ساعتی خواهد داشت و از دوربین های کنون، نیکون، سونی و فوجی پشتیبانی خواهد کرد. البته این پروژه یک پروژه کیک استارتر است که می توان با ۱۵۰ دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرد و صاحب یکی از این دستگاه ها شد. قیمت نهایی دستگاه ۲۵۰ دلار خواهد بود و بر حسب برنامه ریزی، در ماه ژانویه یعنی حدود ۶ ماه دیگر عرضه خواهد شد.

ارسال نظر