قلب مصنوعی به کمک بیماران می آید

اگر با یک مشکل قلبی در حال دسته و پنجه نرم کردن هستید، آخرین نوآوری علمی ممکن است کمک بزرگی برای شما باشد.

قلب مصنوعی به کمک بیماران می آید

به گزارش کلیک، در نمونه دیگری از اختراعات باور نکردنی که از تعامل بین پزشکی و فناوری به‌وجود آمده است، دانشمندان در گروه بیوتکنولوژی، گروه مهندسی، علم مواد و مرکز علوم و فناوری نانو، با یک "قلب سایبورگ بسته بندی شده " تمام زمینه های تحقیقاتی پیرامون قلب را برهم زدند . به لطف ترکیبی از مواد آلی و مواد ساخته دست بشر، این عضو حیاتی بدن دارای نظم، انبساط و انقباض و توانایی های بافت قلب انسان است.

پروفسور تال دویر یکی از مخترعان این قلب گفت: با این کار بزرگ و ارزنده که می‌تواند جان هزاران نفر از مردم را در سراسر جهان نجات دهد، ما الکترونیک و بافت زنده را یکپارچه کرده ایم و راه تازه‌ای را بر روی دنیای بشریت باز کردیم.

وی در ادامه گفت: به نظر این اتفاق بیشتر به فیلم های علمی- تخیلی شباهت دارد تا دنیای واقعی! ولی این اتفاق افتاده است و ما انتظار داریم این زمینه تحقیقاتی، به خصوص در مورد قلب، در آینده نزدیک پیشرفت چشمگیری کند. در گذشته ما فقط می‌توانستیم بافت های آلی را بسازیم و آزمایش کنیم، آن هم با نتایج متفاوت. اما حالا ما بافت‌های مصنوعی زنده‌ای تولید کرده‌ایم که تضمین می کند بافت قلب به درستی عمل خواهد کرد.

نتایج این محصول جدید حیرت آور است. با لیست بلند کسانی که نیازمند پیوند قلب هستند، جامعه پزشکی ناامیدانه نیازمند جایگزینی بود که بتواند جان این بیماران را نجات دهد. و این قلب مصنوعی می تواند همان راه نجات باشد. این قلب این گونه کار می کند که جایگزین بافت در حال مرگ یا مرده می شود و تا زمانی که داروهای آن را به موقع مصرف کنید، به طور منظم کار می کند.

پروفسور دویر در مورد اطمینان از نحوه کارکرد درست این عضو حیاتی گفت: ما برای اولین بار اطمینان می دهیم که سلول‌های این قلب الکترونیک به درستی کار می‌کنند. اما نکته‌ای که مهم است این است که ما نیاز به بررسی بدن بیمار و تجویز داروهای مخصوص داریم تا عضله بتواند با بدن میزبان مطابقت پیدا کند.

جالب این جاست که بر روی این قلب سنسورهایی تعبیه شده است که دیگر نیاز نیست بیمار برای موارد اضطراری یا بررسی کلی راهی بیمارستان شود. بلکه قلب با ارسال سیگنال هایی به پزشک بر روی کامپیوتر می تواند به او کمک کند تا بیمار خود را ارزیابی کند. او می تواند از راه دور مداخله کند و یا حتی داروهایی را که از قبل در قلب جای گذاری شده، به بافت تزریق نماید.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر