هوش مصنوعی وارد برنامه عکاسی Microsoft Pix شد

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت در به روز‌رسانی جدید خود برای برنامه عکاسی Microsfot Pix از ویژگی‌های منحصر به فرد فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است.

هوش مصنوعی وارد برنامه عکاسی Microsoft Pix شد

شرکت مایکروسافت اخیرا به روز رسانی جدید برنامه Microsoft Pix را برای سیستم عامل iOS منتشر کرده است که در آن از قابلیت‌های هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) برای آیتم‌های این برنامه استفاده می شود. مایکروسافت برنامه بهینه‌سازی شده عکاسی Pix را برای iOS به روز کرده است و از برخی ویژگی های جدید یادگیری ماشین (Machine Learning) به منظور پاک سازی عکس های فوری در تلفن همراه بهره برده است.

سازنده برنامه Microsoft Pix در سال ۲۰۱۶ این اپلیکیشن را به عنوان جایگزینی برای اپ Camera App Store عرضه کرد. Pix یک برنامه عکاسی با ویژگی عکسبرداری سریع از لحظه‌ها است که از تکنولوژی هوش مصنوعی گروه عکاسی تحقیقاتی مایکروسافت استفاده می کند. بدین ترتیب که تعداد کمی از بهترین عکس ها را انتخاب می کند و بقیه را برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی حذف می‌کند. با این حال، تصاویر حذف شده به هدر نمی روند. برنامه قبل از حذف آنها برای افزایش کیفیت محصول نهایی، به طور خودکار فاکتور‌هایی که به عنوان ایراد در عکس محسوب می‌شوند را از بین می‌برد و رنگ، ته فام و روشنایی صورت را تنظیم می کند. برنامه Microsoft Pix نسخه ۱٫۱٫۳ هم اکنون می تواند به کارکنان اداری کمک کند تا کارهای مورد علاقه خود را انجام دهند.

جان روچ (John Roach) نماینده مایکروسافت در بیانیه ۱۴ سپتامبر اعلام کرد: «در به روزرسانی جدید، برنامه به طور خودکار متون تخته سفید، اسناد و کارت های کسب و کار را در زمان واقعی تشخیص می دهد و تنظیمات دوربین را برای این نوع عکس ها هوشمندانه تنظیم می کند.»

وی اضافه کرد: «هنگامی که دکمه شاتر را فشار می دهید، برنامه از AI برای بهبود تصویر استفاده می کند؛ مانند لبه های برش، افزایش رنگ و تن، فوکوس عمیق و افزایش زاویه برای رندر کردن تصویر در یک چشم انداز مستقیم.»

بعد از یک جلسه کاری با برنامه Microsft Pix مشخص شد که کاربران برنامه Microsoft Pix دیگر نیازی نیست تا در انتظار روشن شدن اتاق با هدف عکس گرفتن از سربرگ‌های یک تخته سفید، اسناد و یا برگه‌های یک یادداشت حاوی اطلاعات مهم بمانند. برنامه به روز شده در حال حاضر به کاربران این امکان را می‌دهد تا در یک زوایه مشخص شروع به عکسبرداری از تخته سفید و اسناد کنند و پس از آن برنامه به طور خودکار تصویر را تراز و تنظیم می‌‌کند تا یک تصویر واضح به کاربر دهد و کاربر بتواند محتویات اسناد، مدارک و برگه‌های یاداشت را به صورت مستقیم مشاهده کند.

آخرین نسخه اپلیکیشن پیکس نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا سبک و Style‌های متفاوتی برای اسناد، محتوای تخته سفید و غیره به کار گیرند. به عنوان مثال، کاربران می توانند برای تصویری از تخته سفید، یک اثر از Styleهای موجود انتخاب و آن را با تصویر مورد نظر ترکیب کنند. این ویژگی ترکیب‌سازی بر اساس فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود که در نهایت برنامه، تصویر مورد نظر را به یک اثر هنری تبدیل می کند.

این قابلیت جدید شباهت هایی به ویژگی‌های برنامه Office Lens app's document and business card scanning دارد. طبق گزارش Roach این برنامه (Office Lens) می‌تواند متون تصاویر گرفته شده از اسناد و مدارک را از لحاظ نگارشی تنظیم کند. در واقع می‌توان گفت Office Lens برنامه‌ای است که بیشتر از ویژگی‌های محصولات Office استفاده می‌کند اما از سوی دیگر برنامه عکاسی Pix با بهره‌مندی از ویژگی‌های تکنولوژی هوش مصنوعی بعد دیگری از عکاسی را پیش روی کاربران قرار می دهد.

نماینده مایکروسافت همچنین گفت: «به طور کلی، پیشرفت هایی در Microsoft Pix صورت گرفته است که با هدف تاثیر‌گذاری بر روی فعالیت برنامه Office Lens و سایر برنامه ها انجام شده است.»

شایان ذکر است؛ نسخه ۱٫۱٫۳ برنامه Microsoft Pix در حال حاضر در فروشگاه AppStore برای دانلود در دسترس است.

ارسال نظر