هوش مصنوعی تا 2 دهه آینده بسیار بهتر از انسان رمان می نویسد!

رسانه کلیک - بر اساس نظریه یک متخصص کامپیوتر، همزمان با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن توانایی هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک شاهد سبقت گرفتن آن از انسان ها در زمینه نوشتن رمان خواهیم بود.

هوش مصنوعی تا 2 دهه آینده بسیار بهتر از انسان رمان می نویسد!

آقای Bjon Schuller، متخصص باتجربه در صنعت کامپیوتر و هوش ماشینی در مصاحبه با خبرگزاری Business Insider در مورد قابلیت ها و توانایی هوش مصنوعی و مزایای آن در زمینه ذخیره اطلاعات و مشخصات افراد و موارد مختلف توضیح داد.

این کارشناس حوزه کامپیوتر اظهار داشت: در حال حاضر توانایی انسان ها در زمینه ادغام متون، پیش بردن جملات مختلف به سمت یکدیگر و توصیف موقعیت های متفاوت از هوش کامپیوترها بیشتر است؛ لذا زمانی که آنها یک متن را می خوانند، متوجه اصطلاحات، جملات طعنه آمیز و نکات ظریف نوشتاری نمی شوند.

وی ادامه داد: رفته رفته با بهبود احساسات و عواطف و یادگیری بیشتر ماشین ها، این فاصله کمتر می شود. هم اکنون هوش مصنوعی امکان ذخیره اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به انسان ها را داراست.

Schuller در ادامه توضیحاتش گفت: زمانی که مقایسه ای بین ماشین ها و انسان ها مطرح می شود، می توان گفت که هوش مصنوعی با قابلیت دسترسی به گنجینه جامع و کامل ویکی پدیا، اطلاعات بیشتر و دقیق تری دارد که می تواند از آنها در زمینه های مختلف استفاده کند. همچنین زمانی که صحبت از مهارت و خلاقیت به میان می آید، جایی برای پیشرفت انسان ها وجود ندارد و ماشین ها قادر به انجام بسیاری از وظایف افراد مختلف هستند، چرا که هوش مصنوعی می تواند به صورت خودکار به دنبال مقالات علمی گشته، آنها را مرتب و در نهایت منتشر کند.

وی با طرح این سوال که «آیا هوش مصنوعی می تواند روزی رمان بنویسد؟» عنوان کرد: من مطمئنم که این امر امکان پذیر است، چرا که در حال حاضر این تکنولوژی قادر به خلق لطیفه یا اشعار کوتاه است. پس زمانی که معلومات هوش مصنوعی بالاتر رفته و توانایی بهتری در زمینه درک جملات و حالات مختلف پیدا کند، امکان نوشتن متن های داستانی طولانی را نیز خواهد داشت.

این متخصص علوم کامپیوتر با اشاره به اینکه یکی از تجربیات بهتر هوش مصنوعی نسبت به انسان ها، توانایی آن در خلق شخصیت های مختلف و داستان پردازی برای آنهاست، بیان کرد: لذا تمام اتفاقات هیجان انگیزی که در طول داستان و پیرامون کاراکتر به وجود آمده میوفتد، زاده قابلیت های مختلف این تکنولوژی است.

آقای Schuller یادآور شد: زمان برای ما هنوز باقی مانده و می توانیم با خیال راحت به خلق رمان های هیجان انگیز و جذاب ادامه دهیم، زیرا حدود یک یا دو دهه باقی مانده تا هوش مصنوعی بتواند جای انسان را در خلق رمان و داستان های طولانی بگیرد.

ارسال نظر