شش قلوهای ZenFone 4 را چقدر می‌شناسید؟

رسانه کلیک - ایسوس در نظر دارد جدیدترین خانواده تلفن‌های هوشمند خود را با شش عضو روانه بازار کند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

شش قلوهای ZenFone 4 را چقدر می‌شناسید؟

مشهورترین پرچمداران بازار نهایتاً در دو یا سه نسخه ارائه می‌شوند، اما ایسوس برای زنفون ۴ (ZenFone 4) خود شش نسخه در نظر گرفته است و در حالی که محصولاتی همچون آیفون ۷ و ۷ پلاس یا گلکسی اس ۸ و اس +۸ تقریباً فقط در اندازه با هم اختلاف دارند، اختلافات این سبد محصولات ایسوس فارغ از اندازه دستگاه است و به تفاوتهای سخت افزاری مربوط می‌شود.

***در دل خانواده پرجمعیت ZenFone 4 ایسوس چه می‌گذرد؟

از برادران عاشق سلفی این خانواده شروع می‌کنیم: ZenFone 4 سلفی و سلفی پرو. این دو دستگاه از دوربین سلفی دوگانه و یک دوربین اصلی بهره می‌برند و علاوه بر تفاوت های سخت افزاری و پردازشی و حتی کیفیت صفحه نمایش، در کیفیت دوربین نیز با یکدیگر متفاوت اند.

مدل های Max و Max Pro بر خلاف مدل سلفی، از دوربین اصلی دوگانه و یک دوربین سلفی استفاده می‌کنند و اختلافات سخت افزاری آنها غیر از کیفیت دوربین، کمتر از برادران سلفی است.

بد نیست بدانید که هر ۴ محصول نام برده شده در سطح میان رده ها قرار می‌گیرند و همگی از پردازنده های سری ۴۰۰ و ۶۰۰ اسنپ دراگون بهره می‌برند. پس اگر به دنبال پرچمدار این خانواده می‌گردید، همچنان با ما همراه باشید!

اسمارت فون های ZenFone 4 و ZenFone 4 Pro از جهات مختلف یک سر و گردن بالاتر از سایر اعضای خانواده هستند و گویی با سرپرستان این خانوار طرفیم. اگرچه نسخه عادی با استفاده از پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۰ تا حدی به سمت میان رده ها تمایل دارد، اما ZenFone 4 Pro به وضوح در قامت یک پرچمدار ظاهر می‌شود.

در ZenFone 4 علاوه بر استفاده از پردازنده غیر پرچمدار، دوربین نسبتاً ضعیفتری نیز نسبت به برادر پرچمدار می‌بینیم. چراکه دوربین دوگانه آن تنها در تفاوت گستره زاویه دید خلاصه می‌شود و خبری از زوم دو برابری اپتیکال که در ZenFone 4 Pro می‌بینیم نیست.

به عنوان کلام آخر باید گفت ZenFone 4 Pro پرچمدار این خانواده پرجمعیت است که از نظر قدرت سخت افزاری، دوربین و تقریباً همه بخش ها در حد و اندازه های پرچمداران مشهوری نظیر اس ۸ سامسونگ قرار می‌گیرد. خلاصه مشخصات این دو برادر پایانی را در زیر مشاهده می‌کنید:

***مشخصات ایسوس ZenFone 4

  • پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۰
  • دوربین اصلی دوگانه: ۱۲ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل با زاویه دید ۱۲۰ درجه ای
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی +Super IPS
  • ۶ گیگابایت رم

***مشخصات ایسوس ZenFone 4 Pro

  • پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ (همچون گلکسی اس ۸)
  • دوربین اصلی دوگانه: ۱۲ مگاپیکسل + ۱۶ مگاپیکسل؛ دارای زوم اپتیکال دو برابر
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی AMOLED
  • ۶ گیگابایت رم
ارسال نظر