نگاهی مختصر به گوشی زنفون سلفی ایسوس

طی چند سال اخیر عکسبرداری سلفی از جمله اقداماتی بوده که از سوی کاربران به شکل محسوسی مورد توجه قرار گرفته است. در این بین از برخی از شرکت‌ها با واقف بودن نسبت به این موضوع سعی در عرضه محصولاتی با قابلیت عکسبرداری سلفی برتر داشته‌اند.

نگاهی مختصر به گوشی زنفون سلفی ایسوس

یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت داشته و گوشی هوشمند اختصاصی و سلفی محور خود را روانه بازار کرده، شرکت ایسوس است. گوشی هوشمند زنفون سلفی (Zenfone Selfie) این شرکت هم اکنون از جمله بهترین گوشی‌های سلفی محور موجود در بازار به شمار می‌رود. این گوشی هوشمند در واقع نسخه‌ای از گوشی زنفون 2 محسوب می‌شود که دوربین سلفی آن از سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم که به طور کاملا مختصر نگاه دقیق‌تری به این گوشی هوشمند داشته باشیم. بنابراین با کلیک همراه باشید.

طراحی

3

از نظر طراحی گوشی هوشمند زنفون سلفی نسبت به سایر محصولات ایسوس تفاوت‌های چندانی ندارد و سبک طراحی آن کاملا مشابه با سبک طراحی گوشی زنفون 2 در نظر گرفته شده است. این گوشی از نظر طراحی و ظاهر یه محصول رده بالا به شمار نرفته و با در دست گرفتن آن نیز این احساس به کاربر منتقل می‌شود. با این وحود طراحی این محصول نقطه ضعف محسوسی را به همراه ندارد و به طور کلی می‌توان از نظر طراحی و ظاهر این گوشی را یک محصول معمولی و میان رده در نظر گرفت.

صفحه نمایش

2

صفحه نمایش گوشی زنفون سلفی ایسوس یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی یا 1080 در 1920 پیکسل است. پنل نمایشگر به کار گرفته شده در آن نیز از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده و از نظر تفکیک‌پذیری رنگ و شادابی کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند. اما متاسفانه عملکرد نمایشگر آن در قبال زاویه دید چندان رضایت‌بخش محسوب نمی‌شود. هنگامی که با زاویه به صفحه نمایش این گوشی نگاه کنید، متاسفانه به سختی خواهید توانست که محتوای آن را تشخیص دهید. با این وجود در مجموع باید عملکرد نمایشگر این محصول را نیز معمولی در نظر گرفت.

رابط کاریری و سیستم عامل

گوشی هوشمند زنفون سلفی ایسوس به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی بهره می‌برد. رابط کاریری نصب و راه‌اندازی شده بر روی آن نیز، رابط کاریری اختصاصی ایسوس با نام ZenUI است. در حین فعالیت با این گوشی اغلب دچار مشکل خاصی نخواهید شد و رابط کاریری آن در کنار سیستم عامل دستگاه قابلیت‌های متنوعی را ارائه کرده و سرعت عمل قابل قبولی دارد. اما چنانچه از افرادی هستید که به قابلیت مولتی‌تسکینگ اهمیت خاصی می‌دهید، مطمئنا در حین استفاده از گوشی هوشمند زنفون سلفی با مشکلات کوچک، لگ و تاخیرهای جزئی مواجه خواهید شد که ظاهرا مربوط به رابط کاربری و بستر نرم افزاری دستگاه است.

سیستم روی چیپ (SoC) ، رم و حافظه داخلی

ایسوس در گوشی هوشمند زنفون سلفی خود از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 615 کوالکام و همچنین رمی 3 گیگابایتی بهره گرفته است. اسنپدراگون 615 کوالکام از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تشکیل شده که هر هشت هسته آن از نوع Cortex A53 و با دو فرکانس کاری متنوع هستند. همچنین پردازند گرافیکی این تراشه هم آدرنو 405 است.

4

در سمت مقابل گوشی هوشمند زنفون سلفی ایسوس از حافظه داخلی پیش فرض 32 گیگابایتی بهره می‌برد. البته نسخه‌ای مجزا از این گوشی با رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی نیز معرفی شده، اما ما در این مقاله نسخه 32 گیگابایتی این محصول را در اختیار داشتیم. همچنین این گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه‎‌ جانبی را هم ارائه می‌کند و بدین سبب کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 128 گیگابابت افزایش دهند.

دوربین

اما بهترین بخش طراحی گوشی هوشمند زنفون سلفی ایسوس مربوط به دوربین آن است. همانطور که اشاره کردیم این گوشی در واقع یک گوشی هوشمند اندرویدی سلفی محور است، از اینور جای تعجبی ندارد که دوربین سلفی آن از سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل شده باشد. سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی از نظر کیفیت عکسبرداری بسیار مطلوب عمل می‌کند و محصولی از شرکت توشیبا است.

رابط کاریری اپلیکیشن دوربین گوشی زنفون سلفی ایسوس هم بسیار غنی و مناسب طراحی شده و قابلیت‌های متنوع و جالبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌هایی که در اپلیکیشن این دوربین بعه منظور عکسبرداری سلفی معرفی شده با نام Wide Selfie Mode شناخته می‌شود. با فعال‌سازی این قابلیت در واقع زاویه دید و محیطی که سنسور دورببین سلفی دستگاه آن را دربر می‌گیرد افزایش خواهد یافت. از این وضعیت عکسبرداری و قابلیت مربوط به آن می‌توانید در حین عکسبرداری سلفی دسته جمعی استفاده کنید.

1

شایان ذکر است که دوربین اصلی گوشی هوشمند زنفون سلفی ایسوس هم از سنسوری 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد که عکلکرد آن نیز رضایت‌بخش محسوب می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که ایسوس در کنار لنز دوربین سلفی این گوشی چراغ فلش LED دوبل اختصاصی را میز به کار برده است تا سلفی‌ محور بودن طراحی آن به شکل محسوس‌تری مشاهده گردد.

قیمت

اما علاوه بر قابلیت‌های عالی عکسبرداری سلفی گوشی زنفون سلفی ایسوس، یک مزیت عالی دیگر نیز در این گوشی وجود دارد. این مزیت مربوط به قیمت دستگاه و مقرون به صرفه بودن آن است. کمپانی ایسوس قیمت گوشی هوشمند زنفون سلفی را برابر با 250 دلار در نظر گرفته و این موضوع منجر شده که این محصول به یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های سلفی محور کنونی موجود در بازار تبدیل شود.

منبع: phonearena

ارسال نظر