AT&T اینترنت فوق پرسرعت 5G را ارائه می‌ کند

اینترنت نسل پنج یا 5G می‌تواند سرعت اینترنت را به ۱۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت کنونی برساند. کاربران ایالت تگزاس در پی اقدام اپراتور AT&T از این امکان بهره مند شوند.

AT&T اینترنت فوق پرسرعت 5G را ارائه می‌ کند

اقدام این شرکت می تواند نوید بخش براورده شدن انتظارات بسیاری از کاربران فعال در دنیای اینترنت باشد.

5G بالاخره آمد!

نسل پنجم از تکنولوژی بی‌سیم، از یک افزایش سرعت باورنکردنی خبر می‌دهد. با اینترنت 5G می‌توانید آخرین فیلم از سری جنگ ستارگان را در ثانیه‌ای دانلود کنید و مثل امروز لازم نیست که دقایق زیادی را منتظر باشید. انتظار می‌ رود که این سرویس به زودی گسترش یابد و میلیون‌ ها دستگاه را از سراسر جهان به یکدیگر وصل کند.
به گزارش کلیک، حالا شرکت ارتباطات AT&T سرویس 5G را معرفی کرده که می‌ تواند ۱۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت سرویس 4G را فراهم کند. امسال این سرویس تحت نظر شرکت ارتباطات ورایزون به بهره‌ برداری خواهد رسید.
شرکت AT&T، دومین موسسه ارتباطات ملی، از پیشبرد این پروژه به کمک دو شرکت اینتل و اریکسون از سه‌ شنبه هفته پیش خبر داد. این طرح پس از سال‌ ها انتظار قرار است برای اولین بار در شهر آوستین واقع در ایالت تگزاس آغاز به کار کند.
سرویس 5G آن‌ قدر پرسرعت است که سرویس 4G گوشی شما را به‌کندی یک حلزون نشان می‌دهد!
قدم بعدی این شرکت‌ها، گسترش این سرویس است. اگرچه دو شرکت AT&T و ورایزون در حال امتحان سرویس 5G در شهر آوستین هستند اما به نظر می‌رسد که گسترش این سرویس تا سال ۲۰۲۰ به طول بی‌انجامد.
استفاده از اینترنت 5G فرصت‌ های جدیدی را به وجود می‌ آورد. مثلاً یک جراح می‌تواند یک جراحی حساس را به وسیله بازوهای رباتیک انجام دهد و این تنها در صورتی است که یک شبکه اینترنتی قدرتمند و همین‌ طور دستگاه‌ های ساخته شده بر اساس آن در دسترس قرار گیرند. همین‌ طور ظرفیت بالاتر شبکه این امکان را به ما می‌ دهد که ویدئو های واقعیت مجازی را به راحتی به هدست‌های واقعیت مجازی خود بفرستیم و یا این‌که ویدئو هایی با کیفیت بالا را با نهایت سرعت روی صفحه تلویزیون خانگی خود مشاهده کنیم.
تجربه‌ای جدید در تکنولوژی واقعیت مجازی، اتومبیل‌های خودران، رباتیک، شهرهایی با امکانات هوشمند و خیلی امکانات دیگر رؤیاهایی هستند که جان دنوان، رئیس بخش طراحی شرکت AT&T می‌گوید که با اینترنت 5G به حقیقت خواهند پیوست.
این سرویس آن‌قدر سریع و ارزان خواهد بود که اجازه می‌دهد شما با نهایت سرعت پهنای باند خود را به 5G تغییر دهید. بر اساس گفته شرکت AT&T، قرار است تا آخر امسال یک شبکه اینترنت خانگی مبنی بر سرویس 5G به صورت محدود برای مشتریان ارائه شود.
همان‌طور که راجر اینتر، یک آنالیزور از موسسهٔ آنالیز ریکان می‌گوید، سرویس 5G یک جایگزین مناسب برای سرویس‌های قبلی به خصوص در مناطق روستایی آمریکا است.
سرعت اینترنت گوشی شما در حال حاضر با یکای مگابایت در ثانیه تعیین می‌ شود اما سرعت اینترنت 5G با گیگابایت در ثانیه سنجیده می‌شود.
5G علاوه بر سرعت بالا ویژگی‌ های دیگری نیز دارد؛ مثلاً به وسیله این سرویس می‌ توان سنسوری را در یک مزرعه قرار داد که تنها با یک باتری حدود ۱۰ سال کار کند.
شرکت AT&T می‌گوید که با تکیه بر نرم‌افزار و خارج از اقدامات معمول که بر اساس تغییر تجهیزات صورت می‌گیرد، می‌تواند به پیشرفت فراوانی دست یابد. این شرکت می‌ گوید که در طی بررسی تکنولوژی 5G، عناصر مختلفی دخیل بوده که سال‌ ها مطالعه بی‌ وقفه، توانسته آن‌ ها را به این دستاورد بزرگ برساند.
این شرکت قصد دارد که با بررسی این سرویس در شهر آوستین، بهترین راه را برای گسترش اینترنت 5G پیدا کند.

ارسال نظر