قیمت کنسول آتاری باکس چقدر است؟

رسانه کلیک - شرکت مشهور «آتاری» به تازگی جزئیات جدیدتری از کنسول مورد انتظار آتاری باکس (Ataribox) را در قالب خبرنامه با کاربران و طرفداران به اشتراک گذاشت.

قیمت کنسول آتاری باکس چقدر است؟

از سال میلادی ۲۰۰۰ تا به الان، دو شرکت نامدار مایکروسافت و سونی صنعت گیم را تصاحب کرده و با پیشرفت های فوق العاده، کم کم فضا را برای حضور سایر شرکت ها از جمله سگا و آتاری تنگ و تنگ تر کرده اند؛ به طوری که در سال ۲۰۰۵ مایکروسافت و سونی با عرضه دو کنسول قدرتمند ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ رسما به فعالیت و کنسول های آتاری و سگا پایان دادند. اگرچه شرکت نینتندو در این میان با عرضه کنسول های خانگی و قابل حمل خود کماکان به فعالیت خود ادامه داد، اما هرگز نتوانست به جایگاه کنسول های Xbox 360 و PS3 دست یابد و همیشه فروش بسیار پایینی را تجربه می کرد.

اما سرانجام شرکت نینتندو با سیاست گذاری های جدید و مناسب، تصمیم گرفت که صنعت بازی های ویدیویی را کمی متحول سازد و در تمام دنیا به عنوان رقیب جدی و سرسختی برای دو شرکت مایکروسافت و سونی شناخته شود. بالاخره، نینتندو با طراحی و عرضه کنسول قدرتمند و جدید خود به نام نینتندو سوییچ در تاریخ ۳ مارس سال میلادی جاری (۱۳ اسفند ۹۵) به این رویای دیرینه دست یافت. عملکرد این دستگاه همه را شگفت زده کرد و شاید نینتندو هم تصور نمی کرد که کنسول Nintendo Switch با چنین استقبالی رو به رو می شود و فروش فوق العاده را تجربه کند.

همچنین بهتر است بدانید که میزان فروش نینتندو سوییچ در دو ماه اخیر، بیشتر از میزان فروش دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در ایالات متحده آمریکا بوده و این کنسول سرانجام توانست لقب پرفروش ترین کنسول ایالات متحده آمریکا را به نام خود ثبت کند.

قیمت کنسول Ataribox

با این حال، شاید به پایان دوران پادشاهی دو شرکت مایکروسافت و سونی نزدیک می شویم؛ چرا که شرکت قدیمی «آتاری» نیز بر سر صحنه آمده و خود را برای شروعی دوباره آماده می کند! تقریبا ۲۳ سال از عدم فعالیت شرکت «آتاری» در زمینه ساخت کنسول های بازی می گذرد و حال مدیران تصمیم گرفتند که مانند شرکت نینتندو، به دوران طلایی خود بازگردند. به نظر می رسد با گذشت زمان، شاهد رقابت بسیار داغ کنسول ها خواهیم بود و پلتفرم های بازی تنها به چهار دستگاه مختلف از جمله پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی محدود نمی شوند.

مدتی پیش شرکت «آتاری» کنسول جدید خود را تحت عنوان Ataribox معرفی کرد و متاسفانه جزئیات و اطلاعات چندانی در خصوص این دستگاه منتشر نشد. حال این شرکت در آخرین خبرنامه، اطلاعات زیادی در زمینه قیمت و مشخصات سخت افزاری کنسول «آتاری باکس» ارائه کرد.

بر اساس این خبرنامه، کنسول جدید Ataribox از پردازنده مرکزی (CPU) شرکت «ای ام دی» و پردازنده گرافیکی (GPU) Radeon بهره می برد. این کنسول مبتنی بر سیستم عامل لینوکس بوده که وجود رابط کاربری سفارشی، کار با آن را آسان تر کرده است. به علاوه، لطف استفاده از سیستم عامل لینوکس، کاربران تجربه ای مشابه با یک پی سی (رایانه شخصی) دارند و به همین علت، می توانند در اینترنت جست و جو کرده و یا موسیقی مورد نظر خود را گوش دهند و یا به صورت آنلاین به استریم محتویات خود بپردازند.

قیمت کنسول «آتاری باکس» چیزی در حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ دلار است که در بهار سال آینده میلادی (۲۰۱۸) به بازار عرضه می شود. البته قیمت دستگاه بسته به انتخاب شما [مدل ها و کانفینگ های گوناگون] متفاوت است! همچنین شرکت «آتاری» مدل ویژه این کنسول که تماما از چوب واقعی ساخته شده است را با قیمت بیشتری عرضه می کند.

قیمت کنسول Ataribox

سازندگان مدعی هستند که هیچ محدودیتی در کار با کنسول «آتاری باکس» در نظر گرفته نشده است و شما می توانید کارهای عادی روزانه خود از جمله اینترنت گردی، پخش موسیقی و فیلم و غیره را به کمک این دستگاه انجام دهید.

بنا به گفته سازندگان، خوشبختانه کنسول جدید «آتاری باکس» هم بازی های کلاسیک «آتاری» و هم عناوین ویدیویی جدید را اجرا می کند. اگرچه هنوز استودیوی های بازی ساز و شرکت های ناشر وارد همکاری با «آتاری» نشده اند و مشخص نیست که چه بازی هایی برای این کنسول عرضه می شود؛ اما قطعا این موضوع بزودی روشن خواهد شد. در مجموع، شرکت «آتاری» گفته است که در هفته های آتی، جزئیات و اطلاعات زیادی را با کاربران و طرفداران خود به اشتراک می گذارد.

در انتها، دیدگاه شما در رابطه با کنسول جدید «آتاری باکس» چیست؟ به نظر شما، آیا این کنسول می تواند به عنوان رقیب سرسخت کنسول های Xbox One و PS4 تلقی شود؟

ارسال نظر