پهپاد ورایزون راهی برای جلوگیری از قطعی شبکه های تلفن همراه در مواقع بحرانی

رسانه کلیک - یکی از مشکلاتی که در زمان وقوع حوادث طبیعی رخ می دهد، قطعی شبکه های تلفن همراه است. پهپاد ورایزون قصد دارد از این موضوع جلوگیری کند.

پهپاد ورایزون راهی برای جلوگیری از قطعی شبکه های تلفن همراه در مواقع بحرانی

در حالی که تمامی کاربران انتظار دارند اپراتورهای مخابراتی در هر شرایطی سرویس دهی داشته باشند، در برخی مواقع چنین امری امکان پذیر نیست. برای مثال زمانی که وقایع طبیعی رخ می دهد زیرساخت های مخابراتی دچار مشکل می شود و شرکت ها نمی توانند سرویس مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

به گفته FCC در سال گذشته پس از طوفان ماریا نزدیک به 90 درصد شبکه های تلفن همراه در پورتوریکو از دسترس خارج شدند. در این زمان اپراتور مخابراتی AT&T تصمیم گرفت شبکه های تلفن همراه را دوباره در دسترس مشتریان خود در این جزیره قرار دهد.

این اپراتور به جای استخدام نیرو برای تعمیرات مراکز مخابراتی خود از پهپادهای COW استفاده کرد. این پهپادها می توانند در وقایع طبیعی مانند طوفان شبکه های ارتباطی را در اختیار افراد قرار دهند.

به تازگی شرکت ورایزون تصمیم گرفته پهپاد خود را مورد آزمایش قرار دهد. پهپاد ورایزون وزنی نزدیک به 90 کیلوگرم دارد و در کیپ می در نیوجرسی مورد بررسی قرار می گیرد.

پهپاد ورایزون شبکه ارتباطی 4G را تا شعاع 1.6 کیلومتری می تواند در اختیار کاربران قرار دهد. مایکل هابرمن، معاون رئیس بخش شبکه های ارتباطی ورایزون اعلام کرده که پهپاد این شرکت اولین تلاش ورایزون برای ارائه سرویس به کاربران در مناطقی است که دسترسی افراد به شبکه های تلفن همراه قطع شده است.

در حال حاضر این پهپاد در حال آزمایش است. به گفته هابرمن این پهپاد در صورت نیاز در اواخر سال جاری میلادی مورد استفاده قرار می گیرد.

در زمان وقوع حوادث طبیعی شبکه های ارتباطی یکی از مهم ترین ابزارها برای شناسایی افراد محسوب می شود. با عدم قطعی شبکه های تلفن همراه افراد می توانند به راحتی محل قرارگیری خود را به ماموران و اعضای خانواده اعلام کنند.

ارسال نظر