۶ فناوری موجود در آئودی AG که آن را در صدر فناوری های روز دنیا قرار می دهد

فناوری آئودی AG یکی از نمونه های برتر فناوری های مورد توجه دنیای امروز است که با داشتن ۶ ویژگی منحصر به فرد، در صدر فناوری های روز دنیا قرار گرفته است.

۶ فناوری موجود در آئودی AG که آن را در صدر فناوری های روز دنیا قرار می دهد

به گزارش کلیک ، آئودی AG یکی از فعال ترین رقبا در به کار گیری آخرین فناوری های روز دنیا است. این نکته در کنار تحقیق و توسعه مداوم در دیجیتالی شدن آئودی را به یکی از برندهای قابل احترام در دنیای فناوری تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی ها و امکانات آئودی می پردازیم که آن را به این موفقیت بزرگ رسانده است.

۱- واقعیت مجازی آئودی

آئودی با رونمایی از "واقعیت مجازی آئودی" برای اولین بار در نمایشگاه بی المللی سیستم های خودکار آمریکای شمالی در اوایل سال ۲۰۱۵ قدرت خود را در این زمینه نشان داد. حالا تصور کنید که این امکان فوق العاده را در یک خودرو به کار ببریم. با این کار، یک طراح آئودی می تواند هر مدلی از خودروهای آئودی را در داخل دستگاه واقعیت مجازی بررسی کند. مشتریان هم می توانند با استفاده از یک دستگاه واقعیت مجازی، خود را درون خودروهای مورد نظرشان دیده و آن را از نظر امکانات مورد توجه شان بررسی کنند.

همچنین مشتریان می توانند خودروی خود را در شرایط مختلف تجسم کرده و یا با استفاده از این روش به قسمت های خاص خودرو رفته و طراحی فنی آن را مشاهده کنند.

large_0001_vre_05_klein_21_9

۲- خودروی آموزشی آئودی با استفاده از واقعیت مجازی

این خودرو که شامل یک خودروی آئودی A4 مجهز به دستگاه واقعیت مجازی است، برای آموزش به رانندگان به کار می رود. در واقع این سیستم یک شبیه ساز رانندگی است که در پشت یک دستگاه واقعیت مجازی به راننده اجازه می دهد تا تجربه یک رانندگی در شرایط واقعی (به صورت مجازی) را داشته و در شرایط اورژانسی بتواند نشان دادن واکنش را تمرین کند. سیستمی به نامAudi pre sense city هم در خودرویی به کار می رود که واقعا در حال حرکت است. با این دستگاه، فروشندگان آئودی در سراسر دنیا می توانند قدرت مانور این برند خودروسازی را با استفاده از سیستم های دستیار آئودی به مشتریان خود نشان داده و جزئیات بی نظیر آن را بهتر معرفی کنند.

۳- پایانه مهندسی مجازی

در یک فروم که به تازگی معرفی شده است، آئودی امکان پایانه مهندسی مجازی را به واقعیت بدل کرد. این امکان در واقع عبارت است از یک نمایشگر لمسی با قطر تقریبی ۱٫۴ متر که با یک مانیتور ۶۵ اینچی و توسط داده های ارسالی از ۴ کامپیوتر تغذیه می شود!

این سیستم در حال حاضر ۵ مدل A4، A5، A8، R8 و SQ7 TDI را شامل می شود. برای هر یک از این مدل ها پایانه شبیه ساز پایانه مهندسی مجازی ۵ سیستم دستیار را شبیه سازی کرده است. این ۵ سیستم عبارت هستند از: نمایشگر LED ماتریکس، لیزر LED، دستیار ترافیک سنگین، دستیار پارک خودروو دستیار پیش بینی بازده.

این سیستم همچنین برای پروژه های پیش توسعه متنوع در زمینه ارتباطات هم به کار می رود. مثل دستیار عبور از خیابان. کاربر می تواند این توابع را در شبیه سازی های واقعی ترافیک به کار ببرد.

teaser_1117_audi-techday-smart-factory_virtual-reality_2_4_3

۴- کره MyAudi

مرکز آئودی در فرودگاه مونیخ یک سیستم دیجیتالی شده ابتدایی است که برای شبکه های برندهایی با فروش جزئی به کار می رود. بازدید کننده ها می توانند راه حل های فعلی و آینده را که آئودی AG برای استفاده فروشندگان خودرو توسعه داده است، ملاحظه کنند.

این سیستم شامل طیف وسیعی از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری می شود که در فضایی معادل ۷۰۰ متر مربع مانند ایده یک فروشگاه تو در تو با فضای باز طراحی شده است. بازدید کنندگان همچنین می توانند رویای آئودی خود را تشریح کرده و آن را در نمایشگرهای HD مشاهده کنند. این کار در "لوژخصوصی مشتریان" صورت می گیرد.

۵- رانندگی خودکار آئودی

مثال های زیادی درباره نمایش آئودی از تجربه رانندگی خودکار وجود دارد:

در نسخه نهایی DTM در سال ۲۰۱۴، آئودی RS 7 Sportback یک دور در اطراف مسیر مسابقه هاکن هایمرینگ آلمان با سرعتی تا سقف ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت بدون راننده رانندگی کرد.

در ژانویه ۲۰۱۶، پروتوتایپ خودران آئودی به نام "جک" به صورت خودکار از سیلیکون ولی تا لاس وگاس را طی کرد و سرعت خود را در بزرگراه جرمن به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت رساند. جک یک شیوه رانندگی را نشان داد که به شرایط وابسته است.

مهندس توسعه آئودی به نام توماس مولر و گروه او دو پروتوتایپ از Audi A7 Sportback را به نام های Lu Ban و Kong Ming منتشر کرده و در آزمایشی در شانگهای چین مورد آزمایش قرار دادند. سیستم های الکترونیک در دو مدل خودران A7 به خوبی برای شرایط ترافیکی شانگهای و چین برنامه ریزی شده بودند.

۶- لیست مشخصات امنیت Audi Level3

آئودی از یک سری امکانات امنیتی استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که که امنیت لازم برای کاربران وجود دارد. این امکانات عبارت هستند از:

تشخیص در دسترس بودن راننده: این سیست تایید می کند که راننده حاصر بوده و در دسترس است. در صورتی که راننده در دسترس نباشد، خودرو را به صورت خودکار متوقف می کند.

این وسیله اطمینان حاصل می کند که جاده برای رانش خودکار امن است. این کار از طریق ابزار تشخیصی مانند علامت گذاری های خطوط جاده، شانه خاکی و خطوط کنار جاده صورت می گیرد.

  • حسگرها و سیستم دوربین که سیستمی است که از راه های چندگانه می تواند "ببیند"
  • سیستم های پشتیبانی برای فرمان دادن و تامین ترمز به صورت لایه اضافی.

teaser_1117_audi-techday-smart-factory_virtual-reality_4_4_3

جدول زمان بندی آئودی برای رانندگی خودکار:

آئودی معتقد است که فناوری وسیله نقلیه خودکار بهتر است در یک قالب روی مد و نظم یافته به بازار ارائه شود درست مانند تولید موتورها، تنظیم کننده ها و سیستم های پیشرانه خودکار وسیله نقلیه با اعتماد مشابه و درک سیستم های دستیار رانندگی پیشرفته.

جدول زمان بندی آئودی برای اارئه خودروی خودران تولیدی خود به شرح زیر است:

سال ۲۰۱۸: Traffic Jam Pilot که سیستمی است که به راننده اجازه می دهد تا از گزینه های رانندگی "هندزفری" یا بدون استفاده از دست لذت ببرد. سرعت این نوع حرکت حدود ۳۵ مایل بر ساعت است وقتی که تمامی شرایط لازم محیا باشد. برای مثال، باید اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه دارای دسترسی محدود بوده و بزرگراه مخصوص آن به صورت مجزا ساخته شده باشد.

۲۰۲۰- ۲۰۲۱: Highway Pilot که یک فناوری مشابه فناوری جک است و امکان رانندگی بدون دست را فراهم می کند. این سیستم در در سرعت های بزرگراهی با دسترسی محدود قابل استفاده است که در آن وسایل نقلیه بتوانند حین رانندگی تغییر خط داده و به طور مستقل بتوانند از خودروهای دیگر سبقت بگیرند.

ارسال نظر