طرح مفهومی آئودی در نمایشگاه خودروهای دیترویت می تازد

زمان برگزاری نمایشگاه اتومبیل دیترویت، بزرگ ترین نمایشگاه اتومبیل سال، فرارسیده است و در آن می‌توان شاهد نوآوری های بزرگی در صنعت خودرو بود.

طرح مفهومی آئودی در نمایشگاه خودروهای دیترویت می تازد

به گزارش کلیک، روز دوشنبه آئودی خودروی h-tron quattro را رونمایی کرد. اتومبیلی که تنها با هیدروژن و استفاده از تکنولوژی پیل سوخت کار می‌کند.

خودروی آئودی

اتومبیل زرد خردلی آئودی اولین قدم سازنده آن در تکنولوژی پیل سوختی است. دو موتور الکتریکی در محور های جلو و عقب خودرو وجود دارد و دلیل نام کواترو به معنای 4 نیز همین است؛ این موتور‌ها 230 کیلووات انرژی فراهم می‌کنند.

مفهوم این خودروی suv (گونه ای از خودروها که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند) می‌تواند در عرض 7.1 ثانیه از سرعت 0 به سرعت 62 مایل بر ساعت برسد. مخزن هیدروژن خودرو در عرض 4 دقیقه پر می‌شود و می‌توان 372 مایل را با آن پیمود.

امسال در نمایشگاه اتومبیل توکیو، هوندا یک خودروی هیدروژنی به نام Clarity را معرفی کرد که می‌تواند تا 400 مایل مسافت را طی کند.

اینکه مخزن چطور سوخت گیری دوباره می‌کند هنوز معلوم نیست. هوندا روی ساخت یک ایستگاه هوشمند هیدروژنی کار می‌کند که وسیله ای کوچک است که از الکترولیز فشار بالا برای تولید هیدروژن برای استفاده در اتومبیل استفاده می‌کند. این شرکت هنوز اعلام نکرده که ساخت این ایستگاه چه زمانی به پایان می رسد، اما خودروی مفهومی هیدروژنی آن، بهار سال جاری در بازار خواهد بود.

خودروی هوندا

تویوتا نیز خودروی میرای (Mirai) که با پیل سوخت هیدروژنی کار می‌کند را برای شناسایی مشتریان خود رونمایی کرده است. این شرکت انتظار دارد که تا سال 2017 حدود 3000 میرای در خیابان های آمریکا حضور داشته باشند.

آئودی می‌گوید خودروی مفهومی h-tron quattro او اشاره ای به نوآوری های تکنولوژی این خودرو ساز در آینده دارد. نوآوری هایی از قبیل رانندگی و پارک کردن خودکار که در سال 2017 به خط تولید وارد خواهد شد.

منبع: techinsider

ارسال نظر