آئودی Q3 Quattro؛ قدرتمند و پیروز در آزمایش های سخت

کمپانی آئودی Q3 Quattro از نوع کراس اور (Cross over) را با توانایی های منحصر به فرد، روانه بازار میکند.کلیک - طی زمان یک هفته ای که متخصصان Cnet مشغول بررسی این خودرو در شهر سانفرانسیسکو بودند، عملکرد این خودرو طی آزمایشات متداول از توانایی ها بالا و راحتی ایده آل این خودرو خبر داد. کابین راننده آرام و بدون صدای اضافی، عملکرد موتوری خوب و نما و طراحی زیبا و شیک داخلی و بیرونی از دیگر ویژگی های این خودرو می باشد. اگر به یک نمایندگی کمپانی آئودی مراجعه کنید و به دنبال یک خودرو لوکس و نسبتا کوچک از نوع Crossover(استفاده دو منظوره شهری و آفرود) باشید، Audi Q3 نظر شما را بخوبی جلب خواهد کرد.

آئودی Q3 Quattro؛ قدرتمند و پیروز در آزمایش های سخت

کلیک - طی زمان یک هفته ای که متخصصان Cnet مشغول بررسی این خودرو در شهر سانفرانسیسکو بودند، عملکرد این خودرو طی آزمایشات متداول از توانایی ها بالا و راحتی ایده آل این خودرو خبر داد. کابین راننده آرام و بدون صدای اضافی، عملکرد موتوری خوب و نما و طراحی زیبا و شیک داخلی و بیرونی از دیگر ویژگی های این خودرو می باشد. اگر به یک نمایندگی کمپانی آئودی مراجعه کنید و به دنبال یک خودرو لوکس و نسبتا کوچک از نوع Crossover(استفاده دو منظوره شهری و آفرود) باشید، Audi Q3 نظر شما را بخوبی جلب خواهد کرد.

12
هرچند که این خودرو خودرویی مناسب و ایده ال است، با این حال رانندگان و خریداران قبل از خرید یک آزمایش و تست قبلی را به منظور اطمینان روی خودرو انجام میدهند و با شرایط قابل قبول و مناسبی این خودروی Crossover کمپانی آئودی در مقایسه با خودروی بی ام دبلیو مدل X1 2016 xDrive 28i به برتری رسید. در پایان پس از سپری شدن یک هفته ی بی نظیر با خودروی لوکس و همه چی تمام آئودی متخصصان Cnet جدای از نظر شخصی خود بیان کردند که با توجه به پارامتر ها و بررسی های انجام شده، هیچ راه جدیدی برای رقابت با این خودرو وجود ندارد و همه ی آزمایشات انجام شده حاکی از خودرویی کامل و بی نقص است.

موتور توربو دولیتری کواترو
خودروی آئودی Q3 فقط بدنبال تولید قدرت بالا و خودنمایی قدرتش نمیباشد. موتور دولیتری توربو شارژ با چهار سیلندر توانایی تولید قدرتی معادل 200 اسب بخار و گشتاوری معادل 207 پوند فوت (28.64مترکیلوگرم) را دارد. این موتور دقیقا موتوری است که در خودروی ولکس واگن مدل گلف GTI به کار برده شده تنها با این تفاوت که تغییراتی به منظور بازدهی بهتر و کارآمدتر نسبت به عملکرد کلی آن روی موتور انجام شده است. هر چند که آئودی Q3 به سیستم چهارچرخ محرک (با قابلیت تنظیم) و همچنین یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته استاندارد مجهز می باشد، این خودرو حدودا 700 پوند(318 کیلوگرم) از گلف GTI سنگین تر می باشد و به این دلیل هنگام حرکت و شتاب گرفتن کمی کند تر عمل میکند.

15

آنتوان گودوین/ گزارشگر Cnet
هنگام چرخاندن فرمان و پیچیدن ممکن است کمی احساس متمایل شدن به اطراف و تاثیر وزن را حس کنید. هنگام عوض کردن مسیر و یا حرکت روی رمپ ها احساس راحتی داخل ماشین مناسب و خوب است ولی همواره هنگام پیچیدن و چرخاندن فرمان در چرخ ها و صندلی ها اثراتی از تاثیر وزن و احساس فشار به طرفین قابل تشخیص و محسوس است. این خودرو همانند یک کراس اور جمع و جور نیست و همچنین انتظار نمی رود که مانند خودروی اسپرت و مسابقه ای توانایی کنترل سر پیچ و همچنین تغییر مسیر آنچنانی داشته باشد، کمی سنگینی و عدم نرمی سیستم تعلیق در این خودرو کاملا معقول و قابل چشم پوشی است.
خودروی آئودی مجهز به یک پکیج اسپرت و حرفه ای که شامل چرخ های بزرگتر، استایل و کمی نمای اسپرت و جذاب (هم از داخل و هم از بیرون) و مهمتر و جذاب تر از همه ی موارد دکمه ای بود که امکان انتخاب حالت رانندگی را به شما میداد. سه حالت برای رانندگی با این خودرو در نظر گرفته شده که توسط این دکمه قابل تنظیم است: حالت دینامیک(رانندگی معمولی)، حالت اسپرت (قابلیت های ویژه رانندگی) و حالت رانندگی خودکار.

6
متاسفانه همه ی این سه حالت هنگام رانندگی هیچ فرقی روی شیوه رانندگی و یا احساس متفاوتی ایجاد نمی کند و تغییرات حالت رانندگی هیچ اثری روی دریچه گاز اتومبیل و شتاب آن و یا رانندگی ندارد که این نقطه ضعف بزرگی برای این خودرو میباشد.

جعبه دنده اتوماتیک Q3 یک برنامه اسپرت منحصر بفرد خود را دارا می باشد که پدال گاز ماشین را در دنده های پایینی احیا کرده (عملکرد مناسب و خوب) و در حالت مناسبی با دور موتور ایده آل نگه میدارد. این حالت دور موتور را تقریبا بالا نگه میدارد و وضعیت توربو را در حالت اولیه آماده بکار قرار می دهد.

اگر میخواهید با Q3 سرعت های بالا را تجربه کنید، باید به همراه تعویض دنده ها کمی شکیبا باشید و حوصله به خرج دهید. اگر خاستار شتاب و سرعت بالای ناگهانی هستید، به شما توصیه میکنم پای خود را روی پدال گاز نگه داشته و صبر کنید تا توربو شروع به کار کند و ناگهانی پدال گاز را تا آخر نبرید. Q3 یک ویژگی منحصر بفرد در کنترل ماشین دارد، این خودرو توانایی تقسیم وزن خود هنگام حرکت و ایجاد چسبندگی زیاد به جاده را دارد. این ویژگی باعث کنترل بیشتر و راحتتر ماشین در رانندگی میشود و به این دلیل این خودرو بین خودرو های هم طراز خود به عنوان یک مدل برجسته و فراگیر می باشد.

اما این خودرو طی انجام آزمایشات مختلف رانندگی نتوانست همانند بی ام دبلیو X1 یا مزدا CX-3 کنترل لازم سر پیچ و یا گوشه های جاده را داشته باشد. در وضعیت کنونی Q3 مصرف سوخت آن با توجه به استاندارد های محیط زیست، پیمایش 23 مایل(تقریبا 12 لیتر سوخت به ازای طی مسافت 100 کیلومتر) ترکیبی( جاده های شهری و بزرگراه) به ازای مصرف سوخت یک گالن(تقریبا 4 لیتر) می باشد.

این مقدار تقریبا قابل قبول و مقرون به صرفه می باشد. اما با توجه به بیانات متخصص Cnet این مقدار مصرف را نمیتوان به عنوان الگوی مصرف ایده آل سوخت ماشین های بنزینی شناخت. این میزان مصرف سوخت به ازای پیمایش 23 مایل ترکیبی با میزان مصرف سوخت مدل Q3s برابر می باشد. با در نظر گرفتن این نکته که مدل Q3s فقط در بزرگ راه ها امتحان و آزمایش شده است.

5
در مقایسه با مدل Q5 آئودی که بزرگتر از مدل Q3 میباشد، Q5 مصرف سوخت مشابهی با Q3 دارد. اگر بخواهیم به خودروهای همطراز و هم کلاس Q3 نگاه اجمالی بیندازیم، خودروی بی ام دبلیو X1 2016 با موتور 2 لیتری توربو شارژ 28 اسب بخار توان بیشتر و همچنین 51 فوت پوند (7 متر کیلوگرم) گشتاور بیشتری تولید میکند و به ازای مصرف سوخت مشابه در Q3 (یک گالن) 4 مایل مسافت بیشتری را طی میکند. با این حال این رقم برای برای Q3 مقدار مناسب مصرف سوخت نمی باشد. به هرحال هر نکته مثبت و قابل توجه در این رقابت سنگین و مهم به توانایی های این خودرو کمک می کند و برای آن امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود.

کابین منحصر بفرد
کابین Q3 در مقایسه با کابین راننده در مدل های بنز GLA 250 و بی ام دبلیو در سطح پایین تری قرار دارد، کمپانی های بی ام دبلیو و بنز از تکنولوژی های بالا، طراحی های فوق پیشرفته و ساختمان کابینی بی سروصدا برای سرنشینان استفاده می کنند. در حالیکه کمپانی آئودی خلاقیت و طراحی منحصر بفردی برای کابین مسافران انجام داده است که سرنشینان کاملا از جاده مستقل میباشند و هیچ صدای اضافی از بیرون به داخل کابین منتقل نمی شود و طراحی داخلی و صندلی ها، کابین را به یک مکان دنج و راحت برای مسافران تبدیل میکند.

18

طراحی و ساخت کابین به نسبت ساده، مناسب و شیک آئودی نسبت به کابین کمپانی های بنز و بی ام دبلیو در زمان کمتری انجام میشود ولی همان کارایی و راحتی را دارد و نیازهای مسافران را براحتی برطرف میکند. کوچکی کابین مسافران نسبت به مدل های بنز GLA 250 و بی ام دبلیو X1 از دلایلی است که احساس دنجی و راحتی خاصی به مسافران میدهد، البته کمتر بودن فضای پشت ماشین نیز (فضای مخصوص بار) به این ویژگی می افزاید.

Q3 هنگامی که به تنهایی به آن مشاهده می کنید طوری بنظر میرسد که از بنز GLA 250 و بی ام دبلیو X1 بزرگتر میباشد ولی وقتی هر سه مدل در کنار هم قرار بگیرند به خوبی قابل تشخیص است که از دو مدل بنز و بی ام دبلیو کوچکتر می باشد.

خوشبختانه به کمک وجود تکنولوژی و فناوری های پیشرفته دیگر سایز و اندازه اتومبیل اهمیت چندانی ندارد و Q3 در رده ی خود خودرویی استاندارد به همراه آپشن ها و ویژگی های خاص خود تبدیل شده است که قیمت آن نسبت به توانایی این خودرو مناسب و مقرون به صرفه است.

نمای جلویی خودرو با لامپ های تمام ال ای دی و نشان اختصاری طراحی آئودی به زیبایی مزین شده و همینطور که به آخر خودرو میرسیم نمای پشتی با ملایمت خاصی که در طراحی به پایان میرسد، همچنین نمای پشتی ماشین به شما احساسی همانند مشاهده یک درگاه و منبع قدرت از پشت را میدهد.

13
در قسمت تکنولوژی هایی که باعث سهولت رانندگی میشود، این خودرو مجهز به سیستم تشخیص نقطه کور حول اتومبیل و همچنین دوربین عقب بمنظور انجام بهتر پارک اتومبیل می باشد، این در حالی است که این خودرو بعضی از ویژگی ها و آپشن هایی نظیر کروز کنترل، پارک نیمه اتوماتیک و کنترل حرکت در مسیر مستقیم را دارا نمیباشد و به عنوان یک نقطه ضعف میتوان از آن یاد کرد.
یک ویژگی مثبت و برجسته این خودرو داشبورد مدرن آن است. در این داشبورد از فناوری های روز و تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده است و در کل از سه قسمت کیسه هوا، سخت افزار و نرم افزار های کنترلی ماشین تشکیل شده است.

فضای ساده و استفاده ی راحت از نرم افزار ها و همچنین صفحه نمایشگر با افکت های مناسب تصویری و منوی هوشمند کنترل سیستم های مختلف ماشین از دیگر ویژگی های داشبورد پیشرفته و مدرن Q3 می باشد. یک ویژگی نه چندان مطلوب از سیستم این داشبورد استفاده از بانک کنترلی MMI در آن می باشد که هم سیستم به هم ریخته و نامنظم برای استفاده و همچنین استفاده سخت تری نسبت به مدل های دیگر آئودی برای کنترل بعضی از سیستم های ماشین می باشد.

با در نظر گرفتن سایر ویژگی های مثبت سیستم های مربوط به داشبورد، این ویژگی و سیستم بانک کنترلی MMI، ویژگی مطلوب و مناسبی از این داشبورد نمی باشد، به این دلیل که برای ایجاد درگاه اتصال USB و یا چراغ قوه و یا درگاه اتصال کمکی Apple 30 pin، باید یک سیم رابط بلند که از سیستم MMI بیرون میاید استفاده شود. به هرحال برای اتصالات و استفاده هایی که خانواده ممکن است داخل ماشین نیاز داشته باشند، بهتر است از یک درگاه USB استفاده شود، هم راحتتر و هم قابل دسترس می باشد.

14

رقابت سرسخت Q3
قیمت آئودی Q3 2016 برای مدل تک دیفرانسیل مدل Premium Plus از 33700$ شروع می شود، اما برای مدل Quattro قیمت آن به 41825$ میرسد. البته باید اضافه کنیم که این مدل دارای یک پکیج اسپرت به ارزش 550$ می باشد. همچنین اگر خریدار مایل به انتخاب رنگ مشکی متالیک باشد باید مبلغی معادل 575$ اضافه تر پرداخت کند.
همچنین قیمت این ماشین در بریتانیا و استرالیا برای نوع Cross over از 25650£ در بریتانیا و در استرالیا از 42900 $ شروع میشود. این قیمت از ماشین برای Q3 با قلب تپنده 4/1 لیتری به همراه توربو می باشد. نوع دیگری از این خودرو که به موتور 2 لیتری همراه با توربو شارژر مجهز میباشد قیمتی معادل 29045£ در بریتانیا و 52300£ در استرالیا دارا می باشد.
در مقایسه با آخرین مدل بی ام دبلیو X1 Compact و یا مرسدس بنز GLA، آئودی Q3 هم یک رقیب و گزینه مناسب برای خرید می باشد. به هرحال همیشه رقابت در همه ی زمینه ها پویا و در جریان است و با شرایط موجود و مطالب ذکر شده ممکن است خریدار Q3 کمی احساس شرمندگی کند،هنگامی که شاهد ورود خودروی تازه و بی نظیر بی ام دبلیو X1 به منزل همسایه خود باشد. خودرویی با فضای بیشتر، قوی تر، کارامدتر، گرون تر و محبوب تر از سایر برندهای موجود در بازار. ولی با توجه به توضیحات و ویژگی های توضیح داده شده از Q3، این خودرو برای استفاده شهر و حتی فراتر از آن نیز خودرویی ایده آل است.

آنتوان گودوین/ Cnet

ارسال نظر