کفش هایی مبتنی بر واقعیت افزوده

کلیک – تکنولژی واقعیت افزوده و تولید محصولات مبتنی بر آن به یکی از ترند های برتر دنیا در دنیای تکنولوژی تبدیل شده است.

کفش هایی مبتنی بر واقعیت افزوده

شرکت انیتسوکا تایگر، یکی از بزرگترین تولید کنندگان کفش در کشور ژاپن، کتانی هایی را که به عنوان اولین کتانی های مبتنی بر واقعیت افزوده در دنیا شناخته می شوند، تولید کرده است. ظاهر این کتانی ها که با نام آنریلیج مونت زد شناخته می شوند، شبیه به کتانی های معمولی است با این تفاوت که در آن ها از اپلیکیشن مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده آنریلیج استفاده شده است.

کاربر ابتدا اپلیکیشن آنریلیج را که روی گوشی هوشمند خود نصب کرده است باز کرده و کفش خود را اسکن می کند. اسکن کردن کفش از طریق دوربین گوشی و با روشی مشابه به روش عکس گرفتن انجام می شود. بعد از اسکن کردن کفش اپلیکیشن کار خود را آغاز می کند.

کتانی

نکته مهم در خصوص این کتانی ها این است که برای استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده حتما فقط و فقط باید جفت چپ کتانی اسکن شود. از طرفی ممکن است برای اینکه اپلیکیشن بتواند به درستی عمل کند نیاز به اسکن کردن چند باره کفش وجود داشته باشد. همچنین عملکرد این اپلیکیشن بسته به شرایط محیطی، نور، سایه، زاویه و فاصله ای که در آن کتانی اسکن می شود، متفاوت است. به گفته سازندگان این کتانی ها از انجایی که باید اطلاعات دقیق از محیط در اختیار اپلیکیشن قرار گیرد تا بتواند عملکرد درست و دقیق از خود نشان دهد، گاهی نیاز به اسکن چند باره و شرایط محیطی مناسب وجود دارد.

به عقیده بسیاری، استفاده از اپلیکیشن های واقعیت افزوده در کتانی به خودی خود ایده بسیار جذاب و هیجان انگیزی است. میزان حافظه مصرفی این اپلیکیشن برای هر بار استفاده در حدود ۳۰۰ مگا بیت است که این موضوع می تواند برای صاحبان گوشی های همراه با حافظه محدود مشکل آفرین باشد. به عقیده بسیاری از کاربران ظاهر این کتانی ها بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است.

شرکت نایک یکی از معتبر ترین برندهای تولید کتانی نیز قرار است به زودی اپلیکیشن خود را با نام SNKRS به بازار ارائه کند. این موضوع نشان می دهد که این شرکت نیز قصد دارد تا به دنیای کتانی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده وارد شود. هنوز پیش بینی در مورد آینده این کتانی ها کمی زود به نظر می رسد و باید دید مسیر این کتانی ها در آینده به چه شکل ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر