حل مشکل درست کار نکردن GPS در قاره استرالیا

به گفته کارشناسان از آنجایی که قاره استرالیا هر ساله چند سانتی متر جا به جا می شود، مختصات GPS آن باید به صورت مداوم عوض شود.

حل مشکل درست کار نکردن GPS در قاره استرالیا

به گزارش کلیک، "دن جاکاس" یکی از زمین شناسان استرالیایی می گوید: کشور استرالیا که کل این قاره را در بر می گیرد، هر سال در حدود ۷ سانتی متر به سمت شمال کره زمین حرکت می کند. این امر باعث می شود مختصات محلی این کشور در حدود ۱٫۵ متر تغییر کند.

اکنون مهم ترین مسئله این است که این کشور در حال حاضر دقیقا کجاست و در چه موقعیتی قرار دارد. به گفته جاکاس امروزه دستگاه های بی شمار و فناوری های زیادی وجود دارد که به GPS وابسته اند که از جمله آن ها می توان به بازی پوکمون گو و ماشین های بدون راننده اشاره کرد.

با توجه به کاربرد های جدیدی که در حال ورود به حوزه سیستم حمل و نقل هوشمند است، مانند خودروهای بدون راننده، در صورتی که شما ۱٫۵ متر در مختصات GPS جا به جا باشید، شما در خیابان در مسیر دیگری قرار میگیرید.

سازمان زمین شناسی استرالیا برای حل این مشکل قصد دارد سیستم مختصات این کشور را به روز کرده و مدل جدید مختصاتی این کشور با نام Geocentric Datum Australia 2020 را در سال ۲۰۱۷ به اجرا در بیاورد.

ارسال نظر