نخست وزیر استرالیا خواستار پیاده‌سازی سیستم ملی تشخیص چهره در این کشور شد

رسانه کلیک - نخست‌وزیر استرالیا خواستار ثبت اطلاعات چهره شهروندان این کشور با استفاده از دریافت گواهی‌نامه آنان و طراحی سیستم ملی تشخیص چهره افراد شد.

نخست وزیر استرالیا خواستار پیاده‌سازی سیستم ملی تشخیص چهره در این کشور شد

وب‌سایت CNET در مطلبی نوشت؛ مالکوم ترنبال ، نخست‌وزیر استرالیا به منظور ایجاد امنیت بیشتر، از مقامات این کشور درخواست کرد تا از طریق گواهی‌نامه شهروندان، اطلاعات چهره آنان در اختیار دولت فدرال قرار گیرد تا سیستم ملی تشخیص چهره در این کشور طراحی شود. از طریق این سیستم، شناسایی شهروندان این کشور، در استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌ها به سهولت انجام می‌شود.

طبق گفته‌های نخست‌وزیر این کشور، با این سیستم می‌توان مظنونین و یا افرادی که در عملیات تروریستی شرکت کرده‌اند را به راحتی پیدا کرد. در حال حاضر این کشور، تصاویر پاسپورت نیمی از شهروندان خود را در اختیار دارد و سیستم ملی تشخیص چهره نیز همانند این طرح عمل می‌کند.

جالب است بدانید فرمانداران شهرهای نیو سات ولز و ویکتوریا حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند. نخست وزیر استرالیا همچنین اعلام کرده که به دنبال افزایش مدت‌ زمان بازداشت مظنونین عملیات تروریستی از یک هفته به دو هفته است.

گفته می‌شود سیستم ملی تشخیص چهره، با انتقادهایی نیز همراه بوده است. بسیاری از مدافعان حقوق شهروندی مخالفت خود را نسبت به این طرح اعلام کرده و معتقدند این طرح موجب نفوذ بیش از حد دولت در زندگی خصوصی شهروندان می‌شود.

به گفته منتقدان، این طرح باعث افزایش نگرانی‌های امنیت سایبری شهروندان شده و حتی ممکن است اطلاعات این افراد هک شود یا پلیس فدرال می‌تواند به سادگی و بدون اخذ مجوزهای لازم به حریم خصوصی افراد دسترسی پیدا کند.

شایان ذکر است؛ ترنبال این بیانات را تکذیب و اعلام کرد که نباید امنیت کشور را فدای حملات سایبری کرد.

ارسال نظر