سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون دلاری استرالیا در فناوری های حوزه پزشکی

رسانه کلیک – دولت استرالیا قصد دارد ۱۳ میلیون دلار در زمینه توسعه فناوری‌های مرتبط با پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله بیماری‌های مرتبط با مشکلات حرکتی سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون دلاری استرالیا در فناوری های حوزه پزشکی

دولت استرالیا به‌ تازگی اعلام کرده است که این کشور قصد دارد برای کمک به بیمارانی که دارای مشکلات حرکتی و کمردرد شدید هستند، ۱۳٫۳ میلیون دلار در زمینه فناوری‌های مرتبط با پزشکی سرمایه‌گذاری کند.

صندوق بین‌المللی پزشکی زیستی که با بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری تاسیس شده است، در شرکتی به‌نام Rex Bionic پنج میلیون دلار جهت توسعه فناوری های رباتیک سرمایه‌گذاری کرده است که می‌تواند به بهبود بیماران و توانبخشی به آن‌ها کمک زیادی کند. در ضمن این شرکت به‌ منظور جمع‌آوری داده‌ها و خدمات مرتبط با تجاری‌سازی کارخانه‌های تولیدکننده وسایل پزشکی هوشمند، ۵ میلیون دلار نیز در شرکت Charm Informatic سرمایه‌گذاری کرده است.

از دیگر سرمایه‌گذاری‌های این صندوق می‌توان به سرمایه‌گذاری ۳٫۳ میلیون دلاری در شرکت Saluda Medical برای توسعه فناوری‌های مرتبط با اعصاب جهت کمک به بیمارانی که از کمر درد شدید رنج می‌برند، اشاره کرد. همچنین دولت استرالیا در حال سرمایه‌گذاری برای ایجاد ارتباط بین بیماران و آزمایشگاه‌ها است.

وزیر بهداشت استرالیا اظهار داشت: که این کشور در زمینه سلامتی و تحقیقات پزشکی پیشتاز است؛ اما در اغلب موارد به نتیجه رسیدن تحقیقات زمان زیادی می‌طلبد و به سرمایه‌گذاری خارجی زیادی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری های حوزه پزشکی در استرالیا در حال ورود به مرحله جدیدی است. گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه اهمیت زیادی دارد و در مواقع ضروری از جمله آزمایشات بالینی، توسعه نمونه‌های اولیه و دیگر اقدامات لازم و تهیه تجهیزات ضروری قبل از استفاده گسترده از یک روش یا وسیله خاص، به دانشمندان کمک زیادی می‌کند.

صندوق بین‌المللی پزشکی زیستی در زمینه حساسیت کودکان به کره بادام زمینی هم سرمایه‌گذاری کرده است که در نوع خود اقدام بزرگی است. در ضمن سرمایه‌گذاری‌هایی جهت به ثمر نشاندن نتایج تحقیقات در حال انجام با بودجه عمومی و تجاری‌سازی یافته‌های آن‌ها نیز انجام شده است.

ارسال نظر