اتومبیل هایی که مثل برق فروش می روند!

هر روزه کمپانی های مختلف خودروسازی اتومبیل های مختلف با امکانات متفاوتی را راونه بازار می کنند و همراه سعی دارند نظر مصرف کنندگان را به خود جلب نمایند.

اتومبیل هایی که مثل برق فروش می روند!

کلیک- در ادامه شما را با تعدادی از ماشین های لوکس و پرطرفدار آشنا می کنیم.

1

  • فورد فوکوس ST
    حداکثر سرعت- ۱۵۴ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۶.۳ ثانیه

فورد فوکوس ST یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ دارد و مجهز به توربوشارژ و اینترکولر DOHC است. این خودرو یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی دارد. قدرت ۲۵۲ اسب بخار تولید شده توسط این خودرو باعث می‌شود که سرعت آن فقط در ۶.۳ ثانیه از صفر به شصت مایل بر گالن برسد و مسافت یک‌چهارم مایل را در ۱۴.۹ ثانیه طی کند. اگر کمی به این اتومبیل فشار بیاوریم، به حداکثر سرعت آن یعنی ۱۵۴ مایل بر گالن دست خواهیم یافت. تجهیزات قدرتمند و فنربندی مقاوم در فورد فوکوس ST، تجربه یک رانندگی نرم و با ثبات را به ما می‌دهد. همچنین این اتومبیل دارای فرمان دقیقی است و در پیچ‌های تند بسیار خوب عمل می‌کند. کمک فرمان الکترونیکی آن، چرخ‌ها را به صورت یکنواختی به حرکت درآورده و نرمی بیشتری را در رانندگی فراهم می‌آورد.

2

  • فولکس واگن گلف
    حداکثر سرعت- ۱۵۵ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۴.۵ ثانیه

فولکس‌واگن آخرین اتومبیل اسپرت تولید شده توسط این کمپانی است. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ، مجهز شده به اینترکولر DOHC و توربوشارژ، قدرت ۲۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ پوند-فوت تولید می‌کند. زمان رسیدن سرعت این خودرو از صفر تا شصت، ۴.۵ ثانیه و از صفر تا حداکثر سرعت آن یعنی ۱۵۵ مایل بر گالن، ۲۹.۵ ثانیه است. فولکس‌واگن R جای خودش را در میان سریع‌ترین اتومبیل‌های چهار سیلندر باز کرده است. جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک و دو کلاچی دارد که می‌توان آن را به حالت دستی تغییر داد. برای تجربه حداکثر سرعت این خودرو بهتر است که دنده را در حالت دستی قرار بدهیم چراکه در حالت اتوماتیک، انتخاب دنده مناسب با تأخیر صورت می‌گیرد.

3

  • سوبارو WRX STi
    حداکثر سرعت- ۱۵۷ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۴.۸ ثانیه

سوبارو WRX STi اتومبیلی است که به عنوان یک خودروی سریع شناخته می‌شود. بیشتر آن را در فیلم‌هایی که پر از مسابقات خیابانی است دیده‌ایم. در اصل این اتومبیل برای مسابقات رالی ساخته شده و به واقع، شایستگی احترامی که به آن می‌گذارند را دارد. در زیر کاپوت آن یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ، مجهز به توربوشارژ و اینترکولر DOHC وجود دارد که قدرت ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ پوند-فوت را تولید می‌کند. این خودرو در ۴.۸ ثانیه از صفر به شصت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۵۷ مایل بر گالن است. تنها جعبه‌دنده قرار داده شده در این خودرو، دنده شش سرعته دستی است. سیستم تعلیق این خودرو به خوبی از پس پیچ‌های تند برمی‌آید و رانندگی با تمام چرخ‌های آن، این اتومبیل را در وضعیت‌های جوی مختلف همچنان در حال حرکت نگه می‌دارد.

4

  • میتسوبیشی لنسر ایوولوشن X
    حداکثر سرعت- ۱۵۸ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۴.۹ ثانیه

میتسوبیشی لنسر ایوولوشن X، آخرین مدل تولید شده در سری لنسر است. این اتومبیل ممکن است یک سدان اسپرت به نظر برسد اما در زیر کاپوت آن یک هیولای چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز به توربوشارژ و اینترکولر DOHC قرار دارد که با قدرت ۲۹۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ پوند- فوت می‌تواند بیشتر ماشین‌ها را جا بگذارد. با صفر تا شصت ۴.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۸ مایل بر گالن، بیشتر اتومبیل‌ها در مقابل آن کم می‌آورند. رانندگی با تمام چرخ‌ها و همچنین دنده‌های درست تنظیم شده این خودرو باعث می‌شود که لنسر در پیچ‌ها به خوبی عمل کند. لنسر ایوولوشن X به جای دنده دستی، یک جعبه‌دنده شش سرعته دو کلاچی را به همراه یک کنترل‌کننده آغازین قرار داده است.

5

  • نیسان GT-R
    حداکثر سرعت- ۱۹۱ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت-۲.۹ ثانیه

نیسان GT-R از طراحی دوباره نیسان اسکای‌لاین، متولد شده است. با قدرت ۵۴۵ اسب بخار می‌تواند تنها در ۲.۹ ثانیه از صفر به شصت برسد. سیستم تعلیق درست تنظیم شده این ماشین باعث شده که بتواند از پس هر پستی‌وبلندی قرار گرفته در راه بربیاید. در حقیقت GT-R در بین اتومبیل‌های دیگر مثل یک حیوان درنده وحشی است. نیسان GT-R به حداکثر سرعت ۱۹۱ مایل بر گالن می‌رسد که قطعاً این سرعت فراتر از نیاز هر کسی است. شاید ظاهر این اتومبیل در مقایسه با بقیه سوپر ماشین‌ها خیلی رام و اهلی به نظر برسد اما تمام دریچه‌ها و منحنی‌هایی که در طول بدنه این اتومبیل دیده می‌شوند، با هدف خاصی طراحی شده‌اند. این دریچه‌ها، هوا را به منظور پایین آوردن دمای ترمزها، از چرخ‌ها خارج می‌کنند در این صورت فشار ایجاد شده در قسمت پایین اتومبیل کاهش یافته و همین امر باعث کاهش نیروهای تحتانی در اتومبیل می‌شود. اسپویلر ساخته دست که از جنس فیبرکربن است نیز به کاهش این نیروهای تحتانی و اصطکاک در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. شاید این اتومبیل مثل عموزاده‌های سوپراسپرت خود خیلی هیجان‌انگیز به نظر نرسد؛ اما بدون شک لیاقت احترام آن‌ها را دارد.

  • دوج چارجر نسخه Hellcat Hennessey
    حداکثر سرعت- ۲۰۴ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۲.۹ ثانیه

این اتومبیل سریع است؛ اما با بسته HPE850 به یک سرعت غیرمنطقی می‌رسد و قدرت آن را به ۸۵۲ اسب بخار می‌رساند. این بسته یک ماژول کنترل الکترونیکی، یک برنامه تنظیماتی جدید، فیلتر هوایی با جریان بالا، یک ورودی تنظیم شده با واحد کنترل کننده بنزین و یک سوپر شارژر جدید را به اتومبیل اضافه کرده تا باعث تقویت آن شود. دوج چارجر تمام ویژگی‌هایی که مدل قبلی در استاندارد خود داشته است را حفظ کرده مثل صندلی‌های SRT، نشان‌ها و دیگر تجهیزات. ویژگی‌هایی مثل سیستم انتقال قدرت و شاسی الکترونیکی قابل تنظیم این اجازه را به کاربر می‌دهد که رانندگی از حالت خیابان را به حالت جاده تغییر دهد. این قابلیت باعث می‌شود که بر اساس کاری که با وسیله نقلیه انجام می‌دهیم، احساس متفاوتی را تجربه کنیم. سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با بعضی ماشین‌های عضلانی، نرم‌تر است و وقتی‌که در حال شکافتن جاده‌ها هستید، رانندگی نرم‌تری را تجربه می‌کنید.

2011 Ford Mustang Shelby GT500 with Shelby Super Snake package

  • فورد موستانگ شلبی GT 500
    حداکثر سرعت- ۱۸۹ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۳.۵ ثانیه

GT 500 با موتور ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری خود قدرت ۶۶۲ اسب بخار و گشتاور ۶۳۱ پوند- فوت را تولید می‌کند. این قدرت باعث می‌شود که GT 500 به حداکثر سرعت شگفت‌انگیز ۱۸۹ مایل بر گالن دست یابد و صفر تا شصت را تنها در ۳.۵ ثانیه طی کند. این خودرو با یک سیستم تعدیل‌کننده قابل تنظیم تجهیز شده است که در این صورت راننده می‌تواند اتومبیل را از حالت جاده به خیابان و یا برعکس تغییر دهد. سیستم تعلیق با عملکرد عالی خود چرخ‌ها را درجایی که باید باشند قرار می‌دهد و عملکرد راننده نیز در این فرآیند هیچ تأثیری ندارد. حالت پایدار اتومبیل در موقع لزوم می‌تواند تغییر کند و این تغییر بسیار به موقع اتفاق می‌افتد مثلاً در حالت اسپرت، طوری اتفاق می‌افتد که شما اصلاً متوجه نمی‌شوید که نیاز به این تغییر داشتید. این سیستم قدرت را قطع نمی‌کند بلکه به جای آن با یک ترمز آنی در یک چرخ باعث می‌شود که اتومبیل همچنان در راستای درست باقی بماند.

3

  • شورلت کروت Z06
    حداکثر سرعت- ۱۸۹ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۳.۰ ثانیه

موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپر شارژ این خودرو قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ پوند-فوت را تولید می‌کند؛ و این یعنی شورلت کروت Z06 جاده‌ها را به آتش می‌کشد. این اتومبیل حداکثر سرعت ۱۸۹ مایل بر گالن دارد و در ۳ ثانیه از صفر به شصت می‌رسد. دو جعبه‌دنده در این ماشین قرار داده شده؛ یکی هفت سرعته دستی و دیگری هشت سرعته اتوماتیک به همراه تعویض‌کننده‌های پدال. یک بسته اجرایی نیز شامل ترمزهای کربنی-سرامیکی، تایرهای Michelin Pilot Sport و افزودنی‌های آئرودینامیکی قابل تنظیم در ساخت این خودرو وجود دارد. سقف قابل‌تغییر نیز یکی از آپشن‌های کروت Z06 محسوب می‌شود که برای افرادی قرار داده شده که می‌خواهند حس دویدن باد در میان موهایشان را در سرعت نزدیک به ۲۰۰ مایل بر گالن تجربه کنند.

4

  • پورشه 911 GT2 RS
    حداکثر سرعت- ۲۰۹ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۳.۳ ثانیه

به دنبال جای پای پورشه 959، پورشه 911 GT2 RS یک اتومبیل وحشی در میان سایر اتومبیل‌ها شناخته می‌شود. این اتومبیل شش سیلندر با ۱۶ سوپاپ و اینترکولر DOHC و توربوشارژ پیچشی، یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی دارد و نیروی ۶۲۰ اسب بخار و گشتاور پیچشی ۵۱۶ پوند-فوت را تولید می‌کند. تنها در ۳.۳ ثانیه از صفر به شصت می‌رسد و از صفر تا ۱۵۰ را در ۱۴.۴ ثانیه طی می‌کند. این خودرو با حداکثر سرعت ۲۰۹ مایل بر گالن، یک موشک زمینی محسوب می‌شود. باز هم بااین‌وجود آپشنی وجود دارد که می‌تواند شما را به یک راننده مسابقات خیابانی تبدیل کند و برایتان حسابی دردسر درست کند.

6

  • آئودی TTS
    حداکثر سرعت- ۱۵۵ مایل بر ساعت
    صفر تا شصت- ۵.۲ ثانیه

آئودی TTS یک موشک اروپایی است که می‌تواند بیشتر ماشین‌های عضلانی را منهدم کند! این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپی به همراه اینترکولر DOHC و توربوشارژ یک اتومبیل قدرتمند محسوب می‌شود. دارای یک جعبه‌دنده شش سرعته است. این اتومبیل قدرت ۲۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوند-فوت را تولید می‌کند و از صفر تا شصت را در ۵.۲ ثانیه و ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۳.۰ ثانیه طی می‌کند؛ و این یعنی آئودی TTS مثل یک نیروگاه در حال حرکت است. جعبه‌دنده آن ساخت کمپانی فولکس‌واگن از گروه DQ250 «مرطوب» است و دنده شش سرعته دو کلاچه اتوماتیک آن، سرعت بیشتر و تغییرات یکنواخت و انتقال قدرت منظمی را به وجود می‌آورد که در نتیجه آن کنترل بنزین طبق تنظیمات انجام شده صورت می‌گیرد. در استاندارد این اتومبیل رانندگی با تمام چرخ‌ها قرار داده شده است و این باعث می‌شود که در پیچ‌ها عملکرد مطلوبی داشته باشد و صدای غرش آن هنگام عبور از سرپایینی‌ها در همه‌جا طنین بیاندازد.

ارسال نظر