برگزاری اجلاس هوانوردی 2016 در تهران با حضور غول های هواپیما ساز جهان

اجلاس هوانوردی 2016 درحالی در تهران برگزار می شود که شرکت های بزرگ هواپیما سازی مانند ایرباس، بمباردیه، ای تی آر و ام بر ایر نیز در این اجلاس شرکت می کنند و مقامات در حال برنامه ریزی برای انجام مذاکرات و همکاری با این شرکت ها هستند.

برگزاری اجلاس هوانوردی 2016 در تهران با حضور غول های هواپیما ساز جهان

rL1452955086 اجلاس هوانوردی 2016 درحالی در تهران برگزار می شود که شرکت های بزرگ هواپیما سازی مانند ایرباس، بمباردیه، ای تی آر و ام بر ایر نیز در این اجلاس شرکت می کنند و مقامات در حال برنامه ریزی برای انجام مذاکرات و همکاری با این شرکت ها هستند.شرکت هواپیماسازی بوئینگ به علت مشکلات اخذ ویزا متاسفانه نتوانست در این اجلاس حضور داشته باشد.

برگزاری این اجلاس با حضور 160 شرکت کننده خارجی از 35 کشور جهان صورت می گیرد که طبق توضیحات ارائه شده شرکت های مطرح هواپیما ساز در این اجلاس حضور دارند.

احمد رضا بیاتی، معاون دفتر برنامه ریزی، راهبردی و همکاری های بین المللی شرکت فرودگاه های کشور بیان کرد: با توجه به برگزاری این اجلاس مهم در تهران و حضور شرکت های پر قدرت هواپیما سازی می توانیم با آن ها مستقیما وارد مذاکره شویم و مشکلات صنعت هوانوردی کشور را حل کرده و بهبود بخشیم.

این شرکت های هواپیما ساز، به عنوان اجاره دهنده و ارائه کننده خدمات فرودگاهی و ناوبری حضور خواهند داشت و با توجه به کاهش قیمت نفت، سیاست دولت برای تمرکز بر نوسازی ناوگان هواپیمایی از طریق سرمایه گذاری روی لیزینگ هواپیماها و اجاره به شرط تملیک است.

در این اجلاس فاینانسر ها و قدرت های تامین کنندگان مالی دنیا نیز حضور دارند که علیرغم مشکلاتی که اخیرا در منطقه بوجود آمد، تمایل و استقبال خوب و قابل توجهی از سوی کشورهای منطقه و صاحب صنعت هوانوردی برای شرکت در اجلاس نشان داده شد.

از برنامه های پیش رو برای بهبود بخشیدن به صنعت هوانوردی کشور، در ابتدا نوسازی ناوگان هوایی و سپس توسعه و بهبود فرودگاه های داخلی و بین المللی است که با توجه به حضور شرکت های طراز اول هواپیمایی و صنعت هوایی در این اجلاس، مذاکرات در ابتدا بمنظور نوسازی و بهبود صنایع هوایی انجام می شود و همچنین اهداف و برنامه ریزی های دیگری همانند همکاری با شرکت لوفت هانزا تکنیک و شرکت های معتبر تعمیر و نگهداری داخلی و خارجی در دست اقدام و انجام است.

به گفته ی معاون دفتر برنامه ریزی:

ضعفی که در ناوگان هواپیمایی کشور مشاهده می شود، کمبود هواپیماهای کوتاه برد و میان برد است که با تشکیل این اجلاس و هدف گذاری برای رفع مشکلات پیش رو از شرکت هایی مانند: ایرباس، ام بر ایر، از برزیل، بمباردیه از کانادا و ای تی آر دعوت شده و تنها شرکت بوئینگ به دلیل مشکلات اخذ ویزا نتواست در این اجلاس حضور داشته باشد.

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، ایر لاین ها و شرکت های هواپیمایی داخلی توان خرید هواپیماهای نو و جدید وجود ندارد و تنها راه و منطقی ترین راه موجود برای نوسازی و بهبود ناوگان هوایی، فاینانس و اجاره هواپیما است.

این نکته نیز قابل توجه است که در این اجلاس، شرکت های معتبری مثل دناتا و منزیس در حوزه خدمات فرودگاهی حضور دارند.

در پایان معاون اول دفتر برنامه ریزی کشور افزود:

در حال حاضر که تا شروع اجلاس فرصت زیادی باقی نمانده درخواست های زیادی از طرف شرکت های خارجی برای حضور در در اجلاس وجود دارد و این نکته را اضافه کرد که بازار هوایی ایران بازار بسیار بکر و مطلوبی برای شرکت های خارجی است، هرچند که در چند هفته اخیر برای اخذ و صدور ویزا برای حضوربعضی شرکت ها به مشکل برخوردیم ولی در اجلاس شاهد حضور شرکت های بین المللی، غربی و منطقه ای زیادی خواهیم بود.

ارسال نظر