جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع2، تنها با سوزاندن "یک گرم" چربی

کاهش چربی لوزالمعده، راهی بسیار موثر در درمان دیابت می باشد.

جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع2، تنها با سوزاندن "یک گرم" چربی

به گزارش کلیک ، تحقیقات اخیر دانشگاه نیوکاسل بریتانیا روی دیابت نوع 2، به درک ما از این بیماری کمک شایانی نموده و در مورد آثار مثبت کاهش وزن، نگرش تازه ­ای در اختیار انسان قرار داده است. به گفته­ ی محققان، جلوگیری از پیشرفت بیماری و درمان آن، به سادگی و با سوزاندن تنها یک گرم چربی در لوزالمعده امکان ­پذیر است.

تقریبا 9 درصد جمعیت جهان، از دیابت نوع 2 رنج می­برند، این بیماری به علت تجمع چربی در لوزالمعده ایجاد شده و در نتیجه­ ی آن، انسولین مورد نیاز بدن تامین نمی­شود. در حالی­که پیش از این، آثار چشم­گیر کاهش وزن در بهبود روند بیماری، کشف شده بود، تحقیقات جدید حاکی از آن است که، سوزاندن چربی در نقاط خاصی از بدن، مختص مبتلایان دیابت نوع 2 می­باشد.

این تحقیقات بر روی 18 بیمار انجام شد که، نیمی از آن­ها به بیماری مبتلا نبوده و نیم دیگر از دیابت نوع 2 رنج می­بردند. مبتلایان، به طور متوسط کمتر از 7 سال به این عارضه دچار بودند. محققان به منظور تعیین میزان چربی موجود در لوزالمعده ی­ این بیماران، از تصویربرداری ام آر آی بسیار دقیقی بهره بردند. میزان چربی موجود در لوزالمعده­ ی بیماران مبتلا به دیابت نوع2، در ابتدای تحقیق بسیار بالا گزارش شده بود.

همه­ ی شرکت کنندگان، تحت جراحی گاستریک بای پاس قرار گرفتند، و پس از 8 هفته، همگی به یک میزان، تقریبا چیزی معادل 13 درصد از وزن بدنشان در شروع تحقیق، وزن کم کردند، تنها موضوع قابل ملاحظه، تفاوت در محل از بین رفتن چربی بود، میزان چربی موجود در لوزالمعده ­ی شرکت کنندگانی که به این عارضه دچار نبودند، دست نخورده باقی ماند اما، سطح چربی گروه دوم (مبتلایان به دیابت)، 1.2 درصد کاهش پیدا کرد.

کاهش چربی لوزالمعده و ارتباط آن با دیابت نوع 2، از یافته­ های مهم در جهت بهبود این بیماری به شمار می­رود، اما شاید نکته­ی حیرت آور در خصوص این یافته­ ها، مقدار چربی ناچیزی است که می­بایست به صورت موضعی سوزانده شود. به گفته­ی مدیر این تحقیقات، پروفسور روی تیلور، "اگر می­خواهید بدانید برای مقابله و از بین بردن دیابت خود، چقدر باید وزن کم کنید؛ پاسخ یک گرم است و این مقدار باید در ناحیه­ ی لوزالمعده باشد، در حال حاضر تنها راه رسیدن به این مقصود، رژیم غذایی کم کالری یا عمل جراحی است.

ارسال نظر