نقشه بایدو ازدحام جمعیت را پیش بینی می کند

افراد زیادی بر اثر ازدحام جمعیت در چین جان خود را از دست داده اند و یا مجروح یا مفقود شده اند. آزمایشگاه کلان داده های بایدو راه حلی برای پیش بینی این نوع اتفاقات دارد.

نقشه بایدو ازدحام جمعیت را پیش بینی می کند

به گزارش کلیک، موتور جستجوی چینی بایدو الگوریتم فراگیری ماشینی را توسعه داده است که احتمال تمرکز جمعیت را در مکان های خاص در طی دو ساعت آینده پیش بینی می کند که می تواند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت استفاده شود. این الگوریتم از داده های نرم افزار نقشه بایدو استفاده می کند.

آمارهای کاربران شرکت نشان می دهد که این نرم افزار نقشه بایدو توسط ۷۰ درصد از بازارهای نقشه برداری چین استفاده می شود. بسیاری از کاربران چینی اغلب در جستجوی مسیری مناسب برای تردد از نقشه های بایدو استفاده می کنند.

جمعیت چین

پس از کشته شدن ۳۶ نفر در جشن سال نو که در ماه دسامبر ۲۰۱۴ در شانگهای برگزار شده بود این آزمایشگاه تمرکز خود را بر روی یافتن راه حلی مناسب برای پیش بینی ازدحام جمعیت قرار داد.

آن ها با استفاده از داده های نقشه روشی را برای تعیین تعداد نفرات در زمان حقیقی یافتند. در این روش وقتی جمعیت غیر منتظره ای در طی ۳۰ دقیقه و دو ساعت آینده پیش بینی شود نرم افزار هشدار می دهد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که جمعیت از آستانه تعیین شده تجاوز کند.

فراگیری ماشین به طوری اعمال شده است که این الگوریتم می تواند از جستار جستجو خبر بگیرد و جمعیت آینده را بهتر پیش بینی کند.

دولت های محلی، مقامات و حتی اپراتورهای محل وقوع نیز می توانند از این الگوریتم برای نظارت بر جمعیت استفاده کنند.

در نهایت ممکن است این عملکرد به عنوان ویژگی خدمات عمومی در نقشه بایدو ارائه شود. در صورت اجرا این نرم افزار اجازه تعیین میزان جمعیت در مکان های مختلف را به کاربران می دهد.

منبع: techstory

ارسال نظر