جمعه سیاه، فروشگاه اینترنتی بامیلو را از پا در آورد!

جمعه سیاه یا بلک فرایدی در غرب به عنوان سنت آغاز خریدهای کریسمس به شمار می آید. هر ساله در این روز، افراد بی شماری برای خریدهای استثنایی و استفاده از تخفیف های خاص، به فروشگاه ها هجوم می آورند و حتی عده زیادی از آن ها شب قبل را در صفوف طولانی به انتظار باز شدن فروشگاه ها می نشینند.

جمعه سیاه، فروشگاه اینترنتی بامیلو را از پا در آورد!

به گزارش کلیک، امسال چندین روز مانده به جمعه سیاه، فروشگاه اینترنتی بامیلو در کمپینی تبلیغاتی خبر داد که قرار است به سنت این روز، در ایران نیز رویدادی مشابه برگزار کند و روزهای جمعه و شنبه 6 و 7 آذرماه، محصولات خود را با تخفیف های تا 80 درصد عرضه کند.

تقریبا به عنوان اولین تجربه از این دست، می توان به این چنین رویدادهایی برای رونق فضای فروش آنلاین در کشور خوش بین بود؛ اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در اولین قدم چه اتفاقاتی رخ داد.

اول از همه اجناس در دسته بندی های مختلف، با درصد تخفیف های متنوع قرار گرفتند. می توان تنوع محصولات دارای تخفیف را خوب دانست اما میزان تخفیف برای کالاها در سطح مورد انتظار مخاطبین نبود! اکثر کالاها دارای تخفیف های 5 تا 15 درصد بودند که در این بین، سهم تخفیف های تک رقمی بسیار بیشتر از سایرین بود.

سبد خرید وب سایت دارای اشکالات فنی بود و بعد از گذشت چند دقیقه از گردش در وب سایت در یک چشم به هم زدن سبد خرید بدون هیچ دلیلی خالی می شد که البته می توان دو احتمال را برای این اتفاق در نظر گرفت:

  • به دلیل ترافیک زیاد بازدیدکنندگان، فشار زیادی بر روی نرم افزار ایجاد شده بود که باعث بروز این مشکل می شد.
  • مدیران وب سایت به هر دلیلی زمان بندی خاصی را برای ذخیره سازی اطلاعات سبد خرید در نظر گرفته اند و این مسئله به صورت همیشگی در فروشگاه اینترنتی یک تماس وجود دارد.

اما اتفاق جالبی که شاید برای بعضی قابل پیش بینی بود، از دسترس خارج شدن وب سایت فروشگاه اینترنتی بامیلو برای دقایقی از ظهر روز جمعه بود.

وب سایتت با میلو برای دقایقی، روز جمعه از دسترس خارج شد وب سایت با میلو برای دقایقی، روز جمعه از دسترس خارج شد

این اتفاق از طرفی برای فعالان حوزه تجارت الکترونیک خشنود کننده است زیرا به خوبی نشان می دهد که با یک کمپین تبلیغاتی نسبتا مناسب و حتی استفاده از رویدادهای تقریبا نا آشنا برای فرهنگ داخلی کشور می توان سایتی با امکانات فنی بامیلو (که از نظر سرمایه گذاری نقدی و غیر نقدی جزو رتبه های بالای کسب و کارهای اینترنتی ایران است) را به دلیل ترافیک بالای کاربران از دسترس خارج کرد!

از طرف دیگر این اتفاق می تواند درسی عملی برای مدیران کسب و کارهای مختلف باشد تا همیشه در نظر داشته باشند که، برای بهره بردن از یک رویداد و کمپین تبلیغاتی باید همه جوانب را با رعایت نکات مختلف در نظر گرفت، حتی اگر از دسترس خارج شدن وب سایت، خودش نوعی تبلیغات برای نمایش استقبال تعداد زیادی کاربر از یک رویداد باشد!

بدون شک فضای تجارت الکترونیک ایران، با توجه به نفوذ روز افزون اینترنت، ظرفیت های بالایی دارد که با این قبیل رویدادها قابل مشاهده است.

ارسال نظر