ادغام کارت‌های شناسایی و بانکی در کارت ملی هوشمند

سازمان ثبت احوال ایران در نظر دارد طرحی را پیاده سازی کند که مردم بتوانند تنها با حمل یک کارت تمام کارت‌های شناسی و بانکی خود را همراه داشته باشند. رئیس سازمان ثبت احوال وعده داد که با رفع موانع پیش رو این امر محقق خواهد شد.

ادغام کارت‌های شناسایی و بانکی در کارت ملی هوشمند

به گزارش کلیک ، رئیس سازمان ثبت احوال کشور (حمید درخشان نیا) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان ثبت احوال صادر نمودن کارت ملی هوشمند برای اشخاص بالای ۱۵ سال است.

وی در ادامه گفت: تمام کارت‌های شناسایی از جمله کارت شناسایی، کارت دانشجویی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و کارت بانکی در کارت ملی هوشمند جمع خواهدشد، که در نتیجه امنیت این کارت‌ها افزایش و خدمات رسانی به مردم بهبود خواهد یافت.

درخشان نیا افزود: سازمان ثبت احوال دستگاه‌های تهیه این کارت‌های هوشمند را آماده دارد و پس از رفع موانع پیش رو شاهد توزیع این کارت‌ها با امکان تجمیع کل کارت‌های شناسایی و اعتباری افراد خواهیم بود. این کارت‌ها از طریق پست به دست متقاضیان خواهد رسید.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به پایگاه اطلاعات جامع جمعیتی گفت: ۱۳۰ دستگاه از این پایگاه جامع استفاده می‌کنند که این خدمت با تکمیل بانک اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

درخشان نیا در ادامه گفت: گسترش خدمات بین مردم و تسهیل شرایط دریافت خدمات از موضوعات بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا همکاری بین دستگاه‌های خدماتی با ثبت احوال می‌تواند در رشد و توسعه خدمات و ارائه بهتر و جامع تر اطلاعات موثر و چاره‌ ساز باشد.

در این مراسم حسین غفرانی به سمت مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان نایل گردید.

ارسال نظر