بانک مرکزی آمریکا از پشتیبانی خودپرداز هایش از سیستم اندروید پی خبر می دهد

اخیرا طرفداران سیستم اندروید پی (Android Pay) خبر خوشی را دریافت کرده اند، به ویژه افرادی که از کارت های اعتباری بانک مرکزی آمریکا استفاده می کنند.

بانک مرکزی آمریکا از پشتیبانی خودپرداز هایش از سیستم اندروید پی خبر می دهد

به گزارش کلیک، پالی بات، مدیر ارشد پروژه اندروید پی گوگل و میشل مور، رییس بانکداری دیجیتال بانک مرکزی آمریکا این خبر را در رویداد Google I/O 2016 اعلام کرده و از پشتیبانی خود پرداز های بدون کارت بانک مرکزی آمریکا از اندروید پی خبر دادند.

با قابلیت های جدید این سیستم، کاربران می توانند بدون این که حتی کیف پول خود را از جیبشان در بیاورند از خود پرداز های منتخب بانک مرکزی آمریکا پول برداشت کنند. کاربران می توانند بدون نیاز به ورود کارت اعتباری شان به دستگاه خود پرداز، با استفاده از گوشی هوشمند و اندروید پی از خدمات بانکی بهره مند شوند.

بانک مرکزی آمریکا در سال جاری کمپین "نه به پلاستیک" (anti-plastic) را به راه انداخت و دستگاه های خود پرداز بدون نیاز به کارت را در مناطق منتخبی مثل سیلیکون ولی، بوستون، سان فرانسیسکو، شارلوت و NYC راه اندازی کرد. این پروژه فعلا نیاز به گسترش بیشتری دارد، ولی تا همین حد هم تلاشی قابل توجه است که می تواند کل این روند را آسان تر کند.

اگر چه مشتریان بانک مرکزی آمریکا قبلا هم می توانستند از طریق اپلیکیشن کیف پول الکترونیکی این بانک از دستگاه های خود پرداز بدون کارت پول برداشت کنند، ولی امکان استفاده از اندروید پی نیز قابلیت جانبی مفیدی است. برداشت پول تنها عملیاتی نیست که مشتریان می توانند با استفاده از اندروید پی در خود پرداز های بدون کارت استفاده کنند، بلکه آن ها قادرند کیف پول دیجیتال ذخیره شده در گوشی خود به انتقال وجه و یا مشاهده موجودی نیز بپردازند.

میشل مور می گوید: مشتریان به صورت فزاینده ای در حال استفاده از گوشی های موبایل خود برای مدیریت زندگی روزانه خود هستند و ما نیز نسبت به تامین روش هایی جهت فراهم کردن امکان مدیریت پول برای آن ها به صورت مناسب و ایمن مسئول هستیم. اکنون مشتریان قادرند با استفاده از کیف پول دیجیتال علاوه بر خرید کالا از دستگاه های خود پرداز نیز پول برداشت کنند.

البته همانطور که می دانید برای استفاده از این قابلیت گوشی باید به فناوری NFC مجهز باشد چرا که سیستم اندروید پی با آن به تبادل اطلاعات می پردازد.

بانک مرکزی آمریکا قصد دارد خود پرداز های بدون نیاز به کارت را در این کشور بیش از پیش گسترش دهد و تا پایان سال تعداد آن ها را به ۵۰۰۰ دستگاه برساند. این اقدام در ماه جاری با نصب ۲۴۰۰ دستگاه خود پرداز آغاز می شود و اکثر آن ها در سیلیکون ولی و خلیج سان فرانسیسکو نصب می شود.

امروزه بانکداری با تلفن همراه در حال افزایش است، و اقدام شرکت های بزرگ در حال تلاش برای پیشرفت این فناوری قابل تحسین است. اندروید پی به نوبه خود راه درازی را برای رفتن و جهانی شدن دارد، ولی این سیستم اخیرا در انگلستان نیز پا به عرضه گذاشته و به زودی در کشور های دیگر نیز فعالیت خود را آغاز می کند.

منبع: techtimes

ارسال نظر