نام سرویس «بتل نت» بار دیگر عوض شد

رسانه کلیک - گزارشات اخیر نشان می‌دهد که شرکت «بلیزارد انترتیمنت» بار دیگر نام سرویس محبوب و پرمخاطب Battle.net را تغییر داده است.

نام سرویس «بتل نت» بار دیگر عوض شد

اوایل سال ۹۶ بود که شرکت «بلیزارد انترتیمنت» با انتشار نسخه جدید نرم افزار بتل نت، نام این سرویس را به بلیزارد اپ (Blizzard App) تغییر داد. در آن زمان بلیزارد ادعا کرد که هم اکنون ویژگی های زیادی به این سرویس اضافه شده و در حال حاضر جزء سرویس های بزرگ بازی های ویدیویی به شمار می رود.

از طرفی، وجود دو نام تجاری بلیزارد انترتیمنت و بتل نت منجر به دوگانگی و سردرگمی کاربران می شد. از این رو، سازندگان تصمیم گرفتند که نام تجاری بتل نت را برای همیشه از بین ببرند و هویت جدیدی به نام بلیزارد اپ ببخشند. این موضوع باعث می شد که بسیاری از بازیکنان به خوبی با سرویس بلیزارد اپ و شرکت بلیزارد انترتیمنت ارتباط برقرار کنند.

حال بر اساس جدیدترین خبرهای بازی، به نظر می رسد نام Blizzard App نیز همانند نام بتل نت چندان باب طبع شرکت بلیزارد نیست، چرا که این شرکت در جدیدترین بیانیه خود، بار دیگر نام سرویس بلیزارد اپ (و یا بتل نت) را به Blizzard Battle.net تغییر داد. بلیزارد در واقع نام قدیمی و نام جدید سرویس بتل نت را با یکدیگر ادغام کرده و قصد فراموشی تاریخچه این سرویس و جامعه بازیکنان را ندارد.

شرکت بلیزارد انترتیمنت در وب سایت رسمی خود می گوید: «زمانی که اعلام کردیم قصد تغییر نام سرویس آنلاین بازی خودمان یعنی بتل نت را در سر داریم، فکر می کردیم این کار برای ما بسیار سخت و چالش برانگیز خواهد بود. ما متوجه شدیم که نام بتل نت یک نام منحصر به فرد و خاصی است. این اسم سال هاست که تاریخ، لحظات شیرین، دوستی و جامعه کاربری را برای ما و بازیکنان نشان می دهد».

شرکت Blizzard لوگوی جدیدی را نیز برای نام جدید سرویس Battle.net یا همان بلیزارد بتل نت طراحی کرده که آن را در زیر مشاهده می کنید.

Battle.net

این شرکت در ادامه اضافه کرد: «برای جبران نگرانی های اصلی و مهم ما، از این پس اسم «بلیزارد» را در کنار اسم Battle.net بر روی لوگوی آن قرار می دهیم و این سرویس را با نام «بلیزارد بتل نت» صدا خواهیم زد».

منظور از نگرانی های اصلی و مهم بلیزارد، همان دوگانگی و سردرگمی کاربران و طرفداران از استفاده دو نام تجاری مختلف به نام های بلیزارد و بتل نت است. با این اقدام، بازیکنان دیگر دچار اشتباه در تشخیص سرویس بتل نت و شرکت سازنده آن نمی شوند.

گفتنی است؛ در زمان رونمایی از بازی Destiny 2، استودیوی بانجی در گفت و گو با رسانه های مختلف اعلام کرد که این عنوان بر روی سرویس بتل نت عرضه خواهد شد. این در حالی است که در آن زمان، نام سرویس بتل نت به بلیزارد اپ تغییر پیدا کرده بود و متوجه شدیم که استودیوی بانجی هنوز از نام قدیمی این سرویس استفاده می کند. همچنین شرکت بلیزارد هیچ واکنشی در مقابل صحبت های استودیوی بانجی و استفاده از واژه «بتل نت» نشان نداد.

اگرچه همچنان طرفداران و بازیکنان، این سرویس را با نام بتل نت صدا خواهند زد و بی شک به مرور زمان و در میان مکالمات عامیانه، نام شرکت بلیزارد از این سرویس حذف خواهد شد. اما فراموش نشود که نام رسمی آن، بلیزارد بتل نت است.

سرویس بتل نت در سال میلادی ۱۹۹۶ توسط شرکت بلیزارد ساخته شد و با انتشار بازی Diablo، در دسترس علاقه مندان و بازیکنان قرار گرفت. از جدیدترین عناوین ویدیویی سرویس بلیزارد بتل نت می توان به بازی فوق العاده جذاب و مهیج Overwatch اشاره کرد. این بازی ویدیویی آنلاین در تاریخ ۲۴ می سال میلادی ۲۰۱۶ مصادف با ۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۵، بر روی کنسول های نسل هشتم دو کمپانی مایکروسافت و سونی (ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴) و همچنین رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

به علاوه، گفته شده نسخه دوم بازی مورد انتظار Destiny بر روی شبکه استیم عرضه نخواهد شد و شبکه بلیزارد Battle.net میزبان بازیکنان و طرفداران این عنوان ویدیویی خواهد بود. قرار است بازی دستینی ۲ در روز ۸ سپتامبر سال میلادی جاری (۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۶) بر روی دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و در روز ۲۴ اکتبر امسال (۲ آبان ماه ۹۶) بر روی پلتفرم رایانه شخصی ویندوزی منتشر شود.

ارسال نظر