مراسم افتتاحیه جشنواره نانو

مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره فناوری نانو با حضور معاون اول رییس‌جمهور، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و جمعی از فعالان حوزه فناوری نانو عصر امروز ۱۴ مهرماه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

مراسم افتتاحیه جشنواره نانو

به گزارش کلیک، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت:«کشوری هستیم که پیشینه بزرگی داریم، خصوصا در تولید علم و کارهایی که در تاریخ بشریت اهمیت داشته است. دانشمندان ایرانی نقش های مهمی ایفا کرده اند اما در یک دوره تاریخی یک فاصله از علم و فناوری دنیا ایجاد شده است. در سال های اخیر موضوع علم و فناوری به یک مسئله غالب در کشور تبدیل شده است که بانی آن نیز مقام معظم رهبری بوده اند که ساعت ها برای این موضوع وقت و جلسه گذاشته اند و دولت ها را تشویق کرده اند.»

وی با ابراز امیدواری به این که روز به روز شتاب فناوری در کشور بیش از گذشته باشد ادامه داد:«یکی از مسایل جدی اقتصاد ایران این است که به شدت بر نفت متکی است. در صورتی که تنها ذخیره ای که به نظر می رسد تمام شدنی نیست، دانش و مغز انسان هاست.»

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو نیز بیان کرد که ایران با پشت سر گذاشتن ژاپن توانسته در حوزه فناوری نانو در رتبه ششم جهان قرار بگیرد.

۵ شرکت از تایوان، ۵ شرکت از کره جنوبی و یک کشور از روسیه در نمایشگاه نانو حضور دارند.

هم چنین، معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان از محصولات منتخل نمایشگاه بازدید کردند. در این مراسم برترین محصولات و مراکز رشد سال ۱۳۹۴ معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است نمایشگاه فناوری نانو که از ۱۴ مهر آغاز شده، تا ۱۷ مهر ماه در حال برگزاری است.

ارسال نظر