مزایای مش وای فای مودم linksys

Linksys در نمایشگاه CES امسال، سیستم مش وای‌فای خود راه همراه یک روتر ۳ بانده تحت عنوان Velop رونمایی کرد. روتر Velop لینک ‌سیس نخستین سیستم مش وای‌فای ۳ بانده بوده که برای پوشش‌ دهی کامل و مطمئن وای‌فای، به روش‌های گوناگونی قابلیت تنظیم و چینش دارد.

مزایای مش وای فای مودم linksys

به گزارش کلیک ، علیرغم کارایی بالا، این محصول ظاهر کوچک و زیبایی دارد و می‌تواند در هر فضایی آن را قرار داد. هر گره‌ی مش وای‌فای Velop در واقع یک روتر AC2200 سه بانده است (حداکثر سرعت ۲.۳ گیگابیت). هر گره را از طریق اپلیکیشن لینک سیس می‌توان برای اندروید و ios تنظیم کرد. برای اطمینان از امنیت و سادگی، این برنامه با بلوتوث به دستگاه شما متصل می‌شود و پس از اتمام تنظیمات قادر خواهید بود از دیگر ابزارهای مدیریت Wi-Fi این برنامه مثل دسترسی میهمان، کنترل والدین، اولویت‌دهی به دستگاه‌ها و... استفاده نمایید. Velop این امکان را فراهم می‌کند که از صد درصد سرعت پهنای باند استفاده کنید. این سیستم مش وای‌فای دارای بسته‌های ۳ تایی، ۲ تایی و تکی است.

Linksys اولین شرکتی است که توانسته کارایی سه رادیوی وای‌فای و قابلیت‌های اتصال شبکه‌ای را کنار هم قرار داده و محدوده‌ سرعت WiFi را بالاتر از پهنای باند اینترنت ببرد. در روترهای معمولی و افزاینده‌ امواج، شما یک سیستم شبکه‌ دو بانده خواهید داشت که سرعت وای‌فای شما با هر پرش از یک اکسس پوینت به دیگری نصف می‌گردد، به این پدیده گلوگاه می‌گویند و به این علت است که در کرانه‌های شبکه، شما تمام سرعت واقعی را دریافت نخواهید کرد.

روتر Velop از امواج رادیویی پویا به عنوان بهترین راه برای انتقال از گره‌ والد به گره‌ فرزند استفاده می‌کند تا به این ترتیب بالاترین سرعت را برای دریافت ‌کننده فراهم کند. الگوریتم پیمایش پویای کانال‌ها موقعیت منحصر به ‌فردی را برای وایرلس فراهم کرده تا بهترین باند (۲٫۵ گیگاهرتز یا دو ۵ گیگاهرتز آنبرد) را برای بهترین کارایی بین گره و گیرنده به ‌وجود آورد. سایر دستگاه‌های سه بانده به خاطر پیمایش ایستای میان‌گره‌ای قربانی پدیده‌ گلوگاه می‌شوند و به همین دلیل ظرفیت‌های شبکه‌ای آنها کاهش پیدا می‌کند؛ در حالی که روتر Velop می‌تواند از توپولوژی‌های مختلف شبکه برای همسان سازی هر سه ارتباط رادیویی میان گره‌ای و دریافت‌کننده، استفاده کند. Velop می‌تواند برای ارتباط‌های میان گره‌ای از کابل شبکه (اترنت) استفاده و از هر سه باند برای دریافت‌کننده‌ها در نقاط دوری چون زیرزمین و سوله‌ها استفاده نماید.

ارسال نظر