بهترین هاچ بک های ۲۰۱۶

برخلاف اتومبیل های کلاس سدان، اتومبیل های کلاس هاچ بک امکان تجربه دو دنیای متفاوت را به شما می دهد: استایل و نمای ظاهری شیک و جذاب به همراه قدرت موتوری بالا که از فاکتور های مهم در انتخاب هر اتومبیلی است. این مطلب یک نگاه اجمالی به بهترین هاچ بک های سال ۲۰۱۶ می اندازد و اتومبیل هایی که هر ساله در لیست ۱۰ تای اولین و بهترین قرار داشتند را معرفی می کند.

بهترین هاچ بک های ۲۰۱۶

VW Golf

(فولکس واگن گلف)

۱۶_golf_gti-video_stand_in

یک افسانه و رویای واقعیت یافته در دنیای هاچ بک ها، کمپانی گلف با وجود همه ی تقدیر ها و طرفداران زیادش در این کلاس خودروها، هیچ وقت از تلاش خود دست نکشیده و به همین حد از مشهوری و مهندسی بی نظیر خودروهای خود قانع نشده و قصد بر برداشتن قدم های فراتر و بهتری دارد. کمپانی گلف همیشه در بازار خودروهای هاچ بک مدعی بوده و با خودروهای Mazda3 و Ford Focus در حال رقابت بوده و امسال با حضور بسیار هوشمندانه و با سیاست خود خودرویی با تم مشکی برای نمای داخلی و همچنین مدل های مختلف دیگری از این گلف هاچ بک را ارائه داد. گلف TSI، گلف اسپرت واگن TSI، گلف GTI، گلف R و ای گلف (e-Golf)

ویژگی جدید گلف هاچ بک سیستم کنترلی و سرگرمی جدید درون ماشین است. یک صفحه نمایشگر لمسی ۶٫۵ یا ۸ اینچی که به راننده امکان کنترل بهتر و سریع تر سایر قسمت های ماشین را می دهد. مواردی که توسط این سیستم کنترلی جدید اعمال می شود شامل کروز کنترل، سیستم هشدار رعایت فاصله جلو اتومبیل ( وقتی فاصله جلویی اتومبیل از حد معمول کمتر شود توسط یک صدای زنگ مانند به شما هشدار داده می شود)، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار انحراف از خط مستقیم، تشخیص نقاط کور، هشدار فاصله ی عقب اتومبیل و پارک دوبل خودکار به همراه فرمان پذیری راحت و خودکار (به این صورت که تنها کاری که راننده می کند کنترل ماشین توسط پدال هاست و تنها با فشردن دکمه پارک خودکار و کمی فرمان دادن ماشین به سهولت تمام پارک خواهد شد)

۰۱_۲۰۱۶-۰۳-۰۸_vwms_kundensport_golf-gti-tcr

گلف جی تی آی (Golf GTR)

۲۰۱۵-volkswagen-e-golf-photo-538299-s-986x603

ای گلف (e-Golf)

golf sportwagon tsi

گلف اسپرت واگن TSI

golf-tsi

گلف TSI

golf-r

گلف R

رنو مگان

بعضی از مالکان رنو مگان بیان کردند که کنترل و هندلینگ ماشین بدلیل سیستم تعلیق خشک آن کمی سخت و سفت است و در بعضی مواقع امکان کوبش سیستم تعلیق نیز وجود دارد. اما این نکته برای یک رانندگی با سرعت زیاد ممکن است نکته خوبی باشد بخصوص زمانی که موتور از تکنولوژی جدید پیستون های مایع استفاده کند. (تکنولوژی جدیدی که موتور را بسیار کوچک می کند ولی توان مورد نظر بخوبی تامین می شود)

megane-gt-010

طراحی داخلی ماشین مانند مدل قبلی مگان است ولی از نظر کیفیت مواد اولیه به کار رفته بهتر شده، دیگر از مواد پلاستیکی قدیمی خبری نیست، موادی که به مرور زمان دچار تغییر رنگ می شدند و نمای داخلی را نه چندان خوشایند نمایش می دادند و از مواد مرغوب تر و بهتری استفاده شده، به طوری که شما هنگامی که برای اولین بار سوار اتومبیل می شوید تفاوت را احساس خواهید کرد و راحتی آن نسبت به مدل قبلی به خوبی محسوس است. صندلی های جلو بسیار راحت و نرم هستند. در مدل جدید مگان هاچ بک قسمت های جدیدی مثل حفاظ پشت سر، تخصیص فضایی برای در بر گرفتن شانه های سرنشینان جلو به منظور راحت تر بودن آن ها اضافه شده است ولی فضای سرنشینان عقبی کمی کم است و شاید سرنشینان عقبی ماشین مجبور باشند که مقداری خود را جمع و جور کنند تا بتوانند داخل ماشین بنشینند. فضای صندوق عقب کمتر از مدل قدیمی مگان ۵ در است ولی نکته مهم اینکه از فضای صندوق عقب گلف بزرگتر است.

سیستم ایمنی مگان مانند سیستم دیگر هاچ بک های در هم ردیف های قیمت خود است و شامل سیستم های زیر است:

تشخیص نقطه کور و هشدار انحراف حرکت از خط مستقیم، سیستم ترمز اضطراری خودکار، تشخیص و اطلاع نقاط ترافیکی و برخورداری از دوربین عقب ماشین

۲۰۱۶-renault-megane-coup-rendered_2

اسکودا اوکتاویا

اگر تنها مشکل شما در انتخاب یک هاچ بک فضای مورد نیاز و در دسترس است، اوکتاویا دقیقا همان مدل خودرویی است که مشکل شما را حل می کند. ۵۹۰ لیتر فضای صندوق و داخل ماشین برای هر کاری کافی به نظر می رسد. اوکتاویا به واقع یک خودروی مناسب خانواده و گردش است که از رانندگی با آن هم لذت خواهید برد. شاید این خودرو رخ و نمای ظاهری جذاب و فوق العاده گلف و مگان را نداشته باشد ولی از استاندارد آلودگی بالاتر و قیمت کمتری برخوردار است و شما در قبال پولی که می پردازید خدمات بیشتری هم دریافت خواهید کرد، با این حساب اگر دنبال انتخاب یک خودرو برای خانواده و در کلاس هاچ بک هستید با پرداخت هزینه نه چندان زیاد می توانید صاحب یکی از بهترین هاچ بک های موجود در بازار شوید. این خودرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری برخوردار است که پاسخگوی مناسب همه نیازهای شماست و اگر خواستار توان بیشتری هستید می توانید مدل دیگری با موتور ۲ لیتری را انتخاب کنید.

octavia-combi-rs-design-03

خودروی اوکتاویا بنا بر گزارشات و مستندات موجود از کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار و از سیستم ها و ویژگی های زیر برخوردار است:

سیستم کامپیوتری سفر و اطلاع داده های مربوط به مسیر یا سفر، کروز کنترل، سنسور دنده عقب و کیسه هوای طرفین در پشت اتاق و سیستم امنیتی و پشتیبانی کلی فضای داخلی اتومبیل

skoda-octavia-estate-dimensions-side_201604261439

به هرحال برای خرید یک اتومبیل، انتخاب یک خودروی کلاس هاچ بک بستگی به نیازها و توقعات شما از اتومبیل مورد نظرتان دارد. اوکتاویا از لحاظ قیمت بسیار مناسب و ارزان است، مگان از لحاظ موتوری و استایل ظاهری و گلف خودرویی است که همه ی ویژگی های مناسب و درخور یک ماشین حرفه ای هاچ بک را در خود جای داده است. حال تهیه یکی از خودروهای ذکر شده به مقدار پولی که هزینه می کنید و انتظارات شما از ماشین مربوط می شود.

ارسال نظر