معرفی بهترین و سریع ترین کارت های حافظه Micro SD برای وسایل مختلف

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کارت های حافظه میکرو اس دی برای گوشی های هوشمند، دوربین های DSLR و دوربین های فیلم برداری و همچنین دوربین های امنیتی بپردازیم؛ اما در ابتدا تفاوت های کلی کارت های حافظه با یکدیگر را بیان می کنیم.

معرفی بهترین و سریع ترین کارت های حافظه Micro SD برای وسایل مختلف

کلیک - اگر چه ممکن است تمام کارت های حافظه میکرو اس دی در ظاهر یکی باشند و اندازه تمام آن ها یکسان باشد؛ اما تفاوت های بسیار زیادی از نظر سرعت، ظرفیت ذخیره سازی و قیمت با یکدیگر دارند. در ادامه به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت و سپس به معرفی بهترین و سریع ترین کارت های حافظه برای استفاده در وسایل مختلف خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سرعت : کارت های حافظه SDHC (که ظرفیت آن ها بین ۴ تا ۳۲ گیگابایت است) و SDXC (که ظرفیت آن ها بین ۳۲ گیگابایت تا دو ترابایت است) از نظر سرعت از کلاس ۲ تا کلاس ۱۰ رده بندی می شوند. کلاس ۲ به معنای این است که حداقل سرعت نوشتن اطلاعات توسط کارت حافظه ۲ مگابایت در ثانیه است و کلاس ۱۰ به معنای این است که حداقل سرعت نوشتن کارت حافظه، ۱۰ مگابایت در ثانیه است. همچنین کلاس سرعت دیگری تحت عنوان UHS برای کارت های حافظه وجود دارد و کارت های که از این کلاس سرعت برخوردارند، در دو نوع A 1 و A 3 عرضه می شوند. کارت های A 1 از حداقل سرعت نوشتن ۱۰ مگابایت در ثانیه، و کارت های حافظه A 3 از حداقل سرعت ۳۰ مگابایت در ثانیه برخوردار هستند. همچنین در کلاس سرعت UHS یک کلاس سرعت در رابطه با سرعت ذخیره فیلم ضبط شده وجود دارد. کارت های حافظه UHS دارای این کلاس سرعت از حافظه فلش MLC NAND (در این حافظه دو بیت در یک سلول ذخیره می شود) برخوردار هستند.

ظرفیت: آیا شما به کارت حافظه ای با ظرفیت ۲ گیگابایت نیاز دارید یا ۲۰۰ گیگابایت؟ شما می توانید بسته به نیاز خود، کارت حافظه مورد نیاز خود را که با ظرفیت های متنوعی به بازار عرضه شده اند، خریداری کنید. در این مقاله به بررسی کارت های حافظه با ظرفیت ۶۴ گیگابایت یا بیشتر خواهیم پرداخت. در صورتی که به فضای زیادی برای ذخیره سازی احتیاج ندارید؛ می توانید یک کارت حافظه ۱۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۱۵ دلار خریداری کنید و اگر هم به فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات خود نیاز داشتید می توانید یک کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی بخرید که البته قیمت آن هم تقریبا دو برابر است!

قیمت: اگر می خواهید کارت حافظه ای با کلاس سرعت بالا و قیمت پایین بخرید، توصیه ما این است که حداقل یک کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی با کلاس سرعت ۱۰ بخرید.

در ادامه به معرفی بهترین کارت های حافظه برای وسایل مختلف می پردازیم.

بهترین کارت حافظه برای گوشی های هوشمند

htc-10-microsd-1_new

اکثر کاربران گوشی های هوشمند ظرفیت بالاتر را به سرعت خواندن و نوشتن بالاتر ترجیح می دهند. خوشبختانه کارت های حافظه با ظرفیت بالا که در حال حاضر در بازار موجود هستند، از سرعت کافی برای فیلم برداری روان برخوردار هستند و کمتر کاربری پیدا می شود که بخواهد با گوشی خود فیلم هایی با وضوح ۴K یا ۸K ضبط کند.

Samsung Evo Plus

samsung-evo-plus_new

این کارت حافظه از ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت برخوردار است و دارای کلاس سرعت UHS-1 است. سرعت خواندن این کارت تا ۸۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن آن تا ۲۰ مگابایت در ثانیه می رسد. سامسونگ مدعی است این کارت هم در ظرفیت و هم در سرعت بهترین است. این کارت حافظه ظرفیت ذخیره سازی ۱۶ ساعت فیلم Full HD، بیش از ۱۰ هزار تصویر و بیش از ۳ هزار آهنگ برخوردار است. این کارت حافظه در برابر اشعه ایکس، دمای زیاد، آب و آهنربا مقاوم است. سرعت خواندن آن با بلاک ۴ کیلوبایتی، به ۹ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن آن به ۳ مگابایت در ثانیه می رسد. می توان این کارت حافظه را یک برنده بی چون و چرا در میان سایر رقبای آن دانست. قیمت کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ۶۰ دلار است. سایت Storage Review نیز این کارت حافظه را مورد بررسی قرار داده است و در این بررسی مشخص شد که سرعت خواندن ترتیبی این کارت حافظه تا ۱۹٫۷ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن آن تا ۸۰٫۴ مگابایت در ثانیه هم می رسد. این سایت این کارت حافظه را بهترین کارت های حافظه برای گوشی ها و تبلت ها دانسته است.

Samsung EVO Select

samsung-evo-select_new

این کارت حافظه تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت توسط سامسونگ عرضه شده است. قیمت کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی در حدود ۲۰۰ دلار و کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در حدود ۴۰ دلار است. سرعت بالای این کارت حافظه در خواندن (۸۰ مگابایت در ثانیه) و نوشتن (۲۰ مگابایت در ثانیه) موجب شده است به یک انتخاب عالی برای کاربران تبدیل شود.

Sandisk Ultra

sandisk-ultra_new

این کارت حافظه تا ظرفیت ۲۰۰ گیگابایت به بازار عرضه شده است و سرعت خواندن آن ۹۰ مگابایت در ثانیه است. ظرفیت ۲۰۰ گیگابایتی این کارت حافظه در حال حاضر با قیمتی در حدود ۷۰ دلار به فروش می رسد.

بهترین کارت های حافظه برای دوربین های DSLR و دوربین های فیلم برداری

best_130713_img_1809_new

موقع خرید کارت حافظه برای دوربین های دیجیتالی عکاسی و فیلم برداری باید دو نکته مهم یعنی ظرفیت کارت حافظه و سرعت نوشتن آن را در نظر بگیرید. کارت های حافظه برای انتقال اطلاعات در چنین دوربین هایی باید برای خواندن و نوشتن اطلاعات از سرعت بالایی برخوردار باشند و همچنین دارای ظرفیت کافی برای ذخیره سازی اطلاعات باشند؛ زیرا ذخیره سازی تصاویر و فیلم ها (مخصوصا با وضوح بالا) نیازمند فضای زیادی است.

Samsung Pro Plus

samsung-pro-plus_new

همانطور که می بینید سامسونگ در زمینه تولید کارت حافظه برای دوربین ها عکاسی و فیلم برداری دیجیتالی نیز به خوبی خود را ثابت کرده است. سامسونگ این کارت حافظه را در ظرفیت های ۱۲۸، ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی عرضه کرده است که کافی به نظر می رسد. آزمایشات پنجمارک انجام شده توسط سایت Have Camera Will Travel نشان داد که سرعت خواندن این کارت حافظه به ۹۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن آن به ۸۴ مگابایت در ثانیه هم می رسد که برای فیلم هایی با وضوح ۴K کافی به نظر می رسد. البته سرعت بالای این کارت حافظه موجب شده است قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. قیمت کارت حافظه ۱۰۰ گیگابایتی ۱۰۰ دلار است، در حالی که قیمت کارت حافظه ۲۰۰ گیگابایتی San Disk در حدود هفتاد دلار است؛ دلیل این اختلاف قیمت فاحش این است که کارت حافظه سامسونگ دارای کلاس سرعت UH-3 است؛ اما کلاس سرعت کارت حافظه SanDisk، کلاس ۱۰ است. شاید کاربران معمولی متوجه این تفاوت نشوند ؛ اما عکاسان و فیلم برداران حرفه ای به خوبی متوجه این تفاوت خواهند شد.

Lexar 633x

lexar-633x_new

این کارت حافظه که دارای عملکرد خوبی است، در ظرفیت های ۲۰۰، ۱۲۸، ۶۴، ۳۲ و ۱۶ گیگابایتی عرضه شده است و به دلیل اینکه این کارت حافظه دارای کلاس سرعتی U1 (با حداقل سرعت خواندن ۱۰ مگابایت در ثانیه) و U3 (با حداقل سرعت خواندن ۳۰ مگابایت در ثانیه) است. برای انتقال سریع داده های فیلم و پخش آن ها (۱۰۸۰، ۴K و ۳D) کاملا عالی هستند. شرکت Lexar اعلام کرده است سرعت این کارت حافظه به بیش از ۹۵ مگابایت در ثانیه هم می رسد؛ اما متأسفانه سرعت واقعی این کارت حافظه خیلی کمتر از این میزان است و در هنگام خواندن ترتیبی، در حدود ۳۲٫۴ مگابایت در ثانیه است؛ اما همین سرعت هم برای ضبط فیلم ۴K کاملا مناسب است. این کارت های حافظه مورد تایید شرکت GoPro (شرکت تولید کننده دوربین های رده بالا) است و آن ها را برای استفاده در دوربین های Hero3 و ۳+ Hero توصیه می کند. کارت های حافظه Lexar 633x هم از سرعت خوبی برخوردار هستند و هم در ظرفیت های مختلفی عرضه شده اند. قیمت کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی در حدود ۶۰ دلار است؛ بنابراین استفاده آن در وسایلی به غیر از دوربین های دیجیتالی توصیه نمی شود.

Sandisk Extreme Plus

sandisk-extreme-plus-32gb-sd-card-costco-3_new

این کارت حافظه در ظرفیت های مختلفی از ۱۶ تا ۱۲۸ گیگابایت در حال حاضر در دسترس است. قیمت این کارت حافظه کمی زیاد است و قیمت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی آن، بیش از ۱۰۰ دلار است و قیمت کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی نیز از ۴۰ دلار بیشتر است؛ اما در عوض همه کارت ها از کلاس سرعت U3 برخوردار است و برای ضبط فیلم هایی با وضوح ۴K کاملا مناسب هستند. سرعت خواندن این کارت حافظه ۹۵ و سرعت نوشتن آن ۹۰ مگابایت در ثانیه است که موجب شده است برای ضبط تصاویر و فیلم ها کاملا عالی باشد. در آزمایش های بنچمارک انجام شده توسط سایت PC Advisor، سرعت خواندن این کارت حافظه به ۹۲ مگابایت در ثانیه رسید که نشان می دهد این کارت حافظه واقعاً ارزش خرید دارد.

بهترین کارت های حافظه برای دوربین های امنیتی

maxresdefault_new

در مورد دوربین های امنیتی هم باید گفت که ظرفیت کارت های حافظه، بسیار بیشتر از سرعت خواندن و نوشتن آن ها اهمیت دارد. دوربین های امنیتی همیشه مشغول ضبط تصاویر هستند و برای ذخیره سازی آن ها نیازمند فضای زیادی هستند و حتی برخی از آن ها از چندین کارت حافظه پشتیبانی می کنند؛ بنابراین برای خرید کارت حافظه برای دوربین های امنیتی، باید ظرفیت آن ها را در اولویت قرار دهید.

Samsung EVO

samsung-evo_new

این کارت حافظه از عملکرد نسبتا خوبی برخوردار است و سرعت نوشتن آن ۴۸ مگابایت در ثانیه است. این کارت حافظه از کلاس سرعت ۱۰ و UHS-1 برخوردار است. به دلیل اینکه سرعت خواندن و نوشتن این کارت حافظه پایین تر از رقبای آن است، قیمت آن نیز کمتر است. قیمت کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی EVO، در حدود ۵۰ دلار است که واقعاً عالی است. این کارت حافظه برای ضبط فیلم های Full HD کاملا کارآمد است. می توان گفت کارت های حافظه EVO سامسونگ بیشتر مناسب های دوربین های امنیتی هستند و برای استفاده در دوربین های DSLR و دوربین های فیلم برداری توصیه نمی شوند.

Patriot LX Series

patriot-lx-series_new

شرکت Patriot به تازگی کارت حافظه جدید خود از سری LX را تولید کرده است. این کارت حافظه دارای کلاس سرعت ۱۰ و UHS-1 است و سرعت انتقال اطلاعات در کارت حافظه ۲۰۰ گیگابایتی به ۹۰ مگابایت یا بیشتر می رسد و سرعت خواندن کارت های ۱۲۸ گیگابایتی یا کمتر از آن، به ۸۵ مگابایت در ثانیه می رسد. قیمت کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در حدود ۴۰ دلار است. این کارت های حافظه حتی برای ضبط فیلم های ۴K نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین برای دوربین های امنیتی کاملا مناسب هستند.

SanDisk High Endurance Video Monitoring Card

sandisk-high-endurance-video-monitoring-card_new

این کارت های حافظه نیز کاملا برای دوربین های امنیتی مناسب هستند و در دو ظرفیت ۵۴ و ۳۲ گیگابایت عرضه شده است. این کارت حافظه از کلاس سرعت ۱۰ برخوردار است؛ بنابراین برای ضبط و پخش محتوای Full HD کاملا مناسب است و در برابر آب و شوک کاملا مقاوم است؛ بنابراین می توانند در دوربین های امنیتی که در فضای باز نصب می شوند و همچنین داش کم ها (دوربین هایی که در خودرو روی شیشه جلوی آن ها یا روی داشبورد نصب می شوند) با اطمینان کامل استفاده شوند. قیمت این کارت حافظه در حدود ۳۰ دلار است.

سخن پایانی

کاربران در سال های اخیر از کارت های کوچک با ظرفیت های بالا استقبال کرده اند و در حال حاضر نیز کارت های حافظه با ظرفیت بالا و قیمت مناسب برای استفاده های معمولی به وفور در بازار یافت می شوند؛ به عنوان مثال کارت های حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمتی در حدود ۴۰ تا ۵۰ دلار در بازار به فروش می رسند که تعداد آن ها کم هم نیست. با توجه به ظرفیت بالای این کارت های حافظه، این قیمت برای آن ها واقعاً مقرون به صرفه است. استفاده از کارت های حافظه گران قیمت با سرعت خواندن و نوشتن بالا، تنها برای ثبت و ذخیره سازی تصاویر و فیلم هایی با وضوح بالا لازم است و در موارد دیگر استفاده از آن ها لازم نیست.

ارسال نظر