بهترین برنامه‌های رایگان اندروید

اگر به دویدن و دوچرخه‌سواری علاقه دارید، برنامه Strava را از دست ندهید. این یکی از بهترین برنامه‌های تناسب‌اندام گوشی‌های هوشمند برای سنجش عملکرد، تعیین اهداف و مشاهده پیشرفت روزانه شما است.

بهترین برنامه‌های رایگان اندروید

کلیک- تعداد بسیار زیاد برنامه‌ها تضمینی برای با کیفیت بودن آن‌ها نیست. برای این‌که مجبور نباشید برنامه بیهوده‌ای دانلود کنید، در این‌جا منتخبی از بهترین برنامه‌هایی که باید نصب کنید را جمع‌آوری کرده‌ایم.
۱- Periscope

Periscope برنامه پخش مستقیم ویدیوهای توییتر در اندروید که موفقیت خوبی کسب کرده است و دانلود آن برای کسانی که سرعت بالای توییتر را می‌پسندند اما جلوه بصری بهتری می‌خواهند ضروری است.
با استفاده از آن به راحتی می‌توانید ویدیوهای خود را پخش مستقیم کنید و یا ویدیوهای دیگران را تماشا کنید و در همان لحظه نظر دهید، اگر پخش زنده را از دست دادید تا ۲۴ ساعت قادر خواهید بود ویدیوها را بازپخش کنید.
چند ابزار دیگر هم در این برنامه گنجانده شده‌اند مانند محدود کردن و انتخاب مخاطبین یا ارسال گسترده محتوای پخش شده. در کل استفاده از آن ساده است اما سازنده ویدیو باشید یا تماشاگر، این برنامه برای شما کارایی زیادی خواهد داشت.
۱- WhatsApp

WhatsApp یکی از ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که باید روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید، مخصوصاً اگر دوستان و خانواده شما در جاهای دیگر دنیا زندگی می‌کنند.
با WhatsApp می‌توانید به جای سیستم پیام کوتاه هزینه‌بر، از وای‌فای و دیتای گوشی خود برای ارسال پیام‌ها استفاده کنید. همچنین قادر خواهید بود بدون محدودیت حجمی، تصاویر و ویدیو ارسال کنید، با مخاطبین خود تماس گرفته و یا گفتگوهای گروهی داشته باشید. از همه مهم‌تر این‌که با استفاده از وای‌فای (یا دیتای نامحدود موبایل)، هیچ‌کدام از این کارها هزینه‌ای برای شما ندارد.
۳- Spotify

Spotify مانند Netflix به سرعت خود را به عنوان بهترین برنامه پخش موزیک مطرح کرد. برنامه موزیک Spotify امکانات خوبی برای دستگاه اندرویدی شما به همراه می‌آورد و هرکجا که باشید امکان دسترسی به آهنگ‌های موردعلاقه شما را فراهم می‌کند.
بیش از ۳۰ میلیون آهنگ برای انتخاب کردن وجود دارد پس همیشه می‌توانید آهنگ‌های تازه‌ای بشنوید و با استفاده از پلی‌لیست‌های مختلف، مخصوصاً پلی‌لیستی که با توجه به سلیقه شما تغییر می‌کند، آهنگ‌های جدید را هم تجربه کنید.
حالا می‌توانید رایگان از برنامه Spotify music اندروید استفاده کنید، اگر می‌خواهید آهنگ‌ها را دانلود کرده و به صورت آفلاین گوش کنید، پس Spotify Premium کاملاً مناسب شما است.
۴- Evernote

Evernote برنامه بسیار خوبی است که با آن می‌توانید تمامی متن‌ها، یادداشت‌های صوتی و فایل‌های خود را روی گوشی ذخیره کرده و از طریق کامپیوتر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
این برنامه سودمند، به شما اجازه می‌دهد که متن‌های خود را دسته‌بندی و جستجو کنید و همیشه به فایل موردنیاز دسترسی داشته باشید.
در نسخه پولی این برنامه، امکان دسترسی آفلاین و رمزگذاری وجود دارد اما با نسخه رایگان هم شما صاحب یک دفترچه دیجیتالی با امکانات وسیع هستید که به سادگی قابل‌استفاده است.
۵- Timehop

معمولاً بیشتر شبکه‌های اجتماعی زودگذر هستند، اما Timehop برای بازیابی خاطرات ارزشمند گذشته طراحی شده است. با اتصال این برنامه به هرکدام از شبکه‌های اجتماعی که بیشتر استفاده می‌کنید (و تصاویر حافظه دستگاه)، به شما نشان خواهد داد که سال‌ها پیش در تاریخ امروز چه اتفاقاتی افتاده است.
خیلی از خاطراتی که فراموش می‌شوند ارزش چندانی ندارند، اما در این میان خاطراتی هم از روزهای خوب زندگی شما وجود دارد که آن‌ها را تقریباً از یاد برده‌اید. اگر حافظه تصویری خوبی ندارید، قابلیت Timehop در بازیابی گذشته به شما کمک زیادی می‌کند.
۶- Pushbullet

با Pushbullet نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌های گوشی اندرویدی خود را مستقیماً روی دسکتاپ کامپیوتر خود ببینید. با استفاده از این برنامه اگر پیامی برای شما بیاید، بدون در آوردن گوشی از جیب یا کیفتان می‌توانید آن را همان‌جا روی کامپیوتر بخوانید.
همچنین قادر خواهید بود به سرعت و فقط با چند کلیک، فایل‌ها را از کامپیوتر به گوشی خود انتقال دهید و اگر مجبور هستید برای استفاده از لینکی در گوشی هوشمندتان آن را به خود ایمیل کنید، با امکان انتقال لینک Pushbullet دیگر نیازی به این‌کار ندارید.
۷- Snapseed

Snapseed ویرایشگر عکس گوگل است که کار ویرایش و تغییر تصاویر را روی دستگاه اندرویدی شما راحت و لذت‌بخش می‌کند.
کار با این برنامه ساده است و فقط از انگشتتان استفاده می‌کنید، بااین‌حال کارایی بسیار زیادی دارد. از ابزار این برنامه می‌توانید برای دست‌کاری و بهبود کیفی تصاویر استفاده کنید، همچنین فیلترهای جالب متعددی هم در این برنامه وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید تصاویر گرفته شده با گوشی یا تبلت اندرویدی خود را ویرایش کنید.
۸- Instagram

Instagram برنامه‌ای برای عکس گرفتن سریع، اضافه کردن فیلترهای مختلف و اشتراک‌گذاری آن‌ها است. بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از این برنامه استفاده می‌کنند و به کمک جنبه‌های اجتماعی و طرز کار ساده آن، مشخص است که چرا تا این حد محبوب شده است.
شما برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها در Instagram محدودیتی ندارید و به راحتی شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیس‌بوک و توییتر و... می‌توانید در مدت کوتاهی تصاویر را به صفحه خودتان اضافه کنید.
یا اگر زیاد اهل عکاسی نیستید می‌توانید با دنبال کردن افراد دیگر، با دیدن تصاویر در جریان اتفاقات زندگی آن‌ها قرار بگیرید.
۹- Google Photos

احتمالاً صدها برنامه عکس وجود دارد اما Google Photos برای ذخیره تصاویر و ویدیوها به صورت رایگان فضای نامحدود در اختیارتان قرار می‌دهد.
همین امکان دلیل خوبی برای دانلود آن است، علاوه بر آن، این برنامه فقط برای اندروید نیست و در iOS و ویندوز هم قابل‌استفاده است.
با داشتن ابزارهای ویرایشگر و قابلیت ساخت آلبوم و کلاژ، این برنامه تنها کار ذخیره‌سازی انجام نمی‌دهد بلکه هدف آن رفع تمام نیازهای شما در این زمینه است. برای این منظور نیازمند چند امکان دیگر است که به زودی اضافه خواهند شد.
۱۰- Strava

اگر به دویدن و دوچرخه‌سواری علاقه دارید، برنامه Strava را از دست ندهید. این یکی از بهترین برنامه‌های تناسب‌اندام گوشی‌های هوشمند برای سنجش عملکرد، تعیین اهداف و مشاهده پیشرفت روزانه شما است.

در این برنامه جدول امتیازات و رقابت‌های مختلف هم وجود دارد و اگر نمی‌دانید کجا باید بدوید یا دوچرخه‌سواری کنید، می‌توانید از مسیرهایی که توسط خود کاربران مشخص می‌شوند استفاده کنید، یا مسیر خود را به اشتراک بگذارید. همه این امکانات رایگان است، اما با نسخه پولی برنامه ابزار بیشتری هم در اختیارتان قرار می‌گیرد.
۱۱- Pocket

حتی در سال ۲۰۱۵، هنوز مکان‌هایی وجود دارند که در آن‌جا دسترسی به اینترنت نداشته باشید، اما با برنامه عالی Pocket دیگر مشکلی برای مشاهده وب‌سایت‌ها نخواهید داشت. به کمک آن می‌توانید مقاله‌ها، داستان‌های جدید، پست‌های وبلاگ، فیلم‌ها و بسیاری چیزهای دیگر را ذخیره و در زمان آفلاین بودن مشاهده کنید.
همین‌طور می‌توانید مقالات ذخیره شده را با هر دستگاهی که Pocket را روی آن نصب کرده‌اید همگام‌سازی کنید، با این‌کار قادر خواهید بود متن خود را از هر جا که رها کردید، دوباره ادامه دهید. شما با داشتن فضای ذخیره نامحدود می‌توانید یک کتاب‌خانه کامل بسازید. این برنامه، حتی چیزهایی که ممکن است خوشتان بیاید را به شما پیشنهاد می‌دهد.
۱۲- Uber

برنامه Uber تحولی در تاکسیرانی به شمار می‌رود. با استفاده از آن به خیلی راحت و سریع می‌توانید در مدت چند دقیقه تاکسی بگیرید. همچنین می‌توانید نرخ و نظرات را مقایسه کنید و هزینه را با Google Wallet، PayPal، یا با اضافه کردن مشخصات کارت اعتباری خود به حساب Uber، بپردازید.
خدمات Uber در بیش از ۵۰ کشور کار می‌کند که این تعداد به صورت رو به افزایش است. یک‌بار از آن استفاده کنید تا دیگر مجبور نشوید به روش قدیمی صدازدن تاکسی بگیرید. کاربرد این برنامه سریع و راحت است و صنعت تاکسیرانی را بسیار پیشرفته‌تر از گذشته کرده است.
۱۳- Citymapper - Bus, Tube, Rail

ورود به شهری جدید همیشه هیجان‌انگیز است اما می‌تواند دلهره‌آور هم باشد، مخصوصاً اگر بخواهید برای جابه‌جایی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. برنامه عالی Citymapper - Bus, Tube, Rail اطلاعات بروزی در خصوص وسایل نقلیه عمومی در شهرهای مختلف دنیا در اختیار شما می‌گذارد.
به این وسیله به راحتی می‌توانید از مسیرهای حرکت تمامی وسایل نقلیه از اتوبوس تا کشتی مطلع شوید، همچنین اطلاعاتی بروزی مانند قطعی یا کنسلی‌ها رو هم مشاهده کنید. یک برنامه ضروری برای مسافران درون‌شهری.
۱۴- Google Maps

احتمالاً Google Maps روی گوشی شما نصب است، اما به عنوان بهترین برنامه نقشه رایگان، کاملاً ارزش دارد که این‌جا به آن اشاره کنیم.
قابلیت‌هایی نظیر نمایش مسیرها، تازه‌های ترافیکی، راهنمای صوتی GPS، نمای خیابانی و... باعث شده‌اند تا Google Map از بیشتر برنامه‌های پولی هم امکانات بیشتری داشته باشد و با اطلاعاتی از میلیون‌ها مکان مختلف، کمک می‌کند که هرگز دیر به جایی نرسید یا گم نشوید.
Google Map چه در مسیریابی و چه در پیدا کردن مکانی برای غذا خوردن، به شما کمک می‌کند.
۱۵- Launchify

گاهی سادگی راز موفقیت است، دقیقاً همان کاری که Launchify انجام می‌دهد. تنها کار این برنامه، ایجاد میانبرهایی از برنامه‌های دیگر در صفحه قفل شده و نوار اعلانات شماست.
این‌گونه هیچ‌گاه از برنامه‌های دلخواهتان دور نمی‌مانید. در نسخه رایگان می‌توانید شش میان‌بر و در نسخه پولی تا دوازده میان‌بر ایجاد کنید.
این برنامه هوشمند است و با یادگیری زمان و جای برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، همیشه بهترین انتخاب‌ها را به شما ارائه می‌دهد. البته می‌توانید خودتان انتخاب کنید که میانبر کدام برنامه‌ها نشان داده شود.
۱۶- Cardboard Camera

واقعیت مجازی هنوز با تولید انبوه خیلی فاصله دارد، اما با Google Cardboard تجربه‌ای مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید. اگر یک نمایش‌گر Google Cardboard داشته باشید (که در بیشتر قسمت‌ها از مقوا تشکیل شده و هزینه اندکی دارد) پس بهتر است به Cardboard Camera نگاهی بیندازید.
این برنامه گوگل برای گرفتن تصاویر پانوراما طراحی شده است که بعداً می‌توانید آن‌ها را در واقعیت مجازی تجربه کنید. عمق تصاویر واقعی است، شما می‌توانید هر طور که می‌خواهید اطراف را نگاه کنید و حتی صداها را هم اگر ضبط‌شده باشند بشنوید.
این یک راه جدید برای تجربه تصاویر است که بیش‌ازپیش به آن‌ها جان می‌بخشد. درست است که با این وسیله روی سرتان مسخره به نظر می‌رسید اما تجربه باشکوه واقعیتی مجازی، به داشتن ظاهری عجیب‌وغریب می‌ارزد.
۱۷- Twitter

اگر چند سال پیش برنامه رسمی Twitter را به عنوان بهترین منبع برای توییت کردن از دستگاه اندرویدی معرفی می‌کردیم، مورد تمسخر قرار می‌گرفتیم.
البته برای کامل‌تر شدن برنامه رسمی، از آن موقع کارهای زیادی انجام شده است. قابلیت جدید جاگذاری توییت در توییت، به همراه امکان آپلود تصاویر متحرک از قابلیت‌های خوبی هستند که به برنامه اضافه شده‌اند.
این امکانات جدید به همراه کارایی ساده و مؤثر و حذف امکانات زائدی که توسط برخی از برنامه‌های مشابه رقیب هم ارائه می‌شدند و همچنین نبود تبلیغات، این برنامه را به بهترین برنامه توییت سریع تبدیل کرده است.
۱۸- VLC for Android

ممکن است این برنامه مانند برخی از برنامه‌های رسانه‌ای دیگر به چشم نیاید، اما اگر برنامه‌ای ساده و کاربردی می‌خواهید که زیر نور خورشید تمام فایل‌های صوتی و تصویری را اجرا کند، VLC for Android مناسب شما است.
این برنامه زمان زیادی در دست تکمیل بود، اما اکنون با امکانات کامل، به همراه پشتیبانی از زیرنویس‌ها، صدای مولتی ترک، DVD ISO ها و پخش آنلاین قابل‌دسترسی است.
تمامی این امکانات به سادگی با ویجت‌ها و کنترل‌های تصویری قابل‌استفاده‌اند. پس دیگر نیاز نیست نگران اجرای فایل‌های خود باشید، تنها کافی است VLC را اجرا کرده و پخش را بزنید. بقیه کارها را خود برنامه انجام می‌دهد.
۱۹- Dash Radio

چندین برنامه رادیویی برای اندروید وجود دارد اما تفاوت Dash Radio با آن‌ها این است که شامل ۶۰ ایستگاه رادیوی اصلی با DJ های واقعی می‌شود، ۲۴ ساعته پخش می‌کند و بدون تبلیغ است.
همچنین چون FM نیست، می‌توانید بدون هندزفری هم از آن استفاده کنید. ایستگاه‌های زیادی با ژانرهای متفاوتی وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. همین‌طور، رقابت‌های روزانه و پشتیبانی از اتصال بلوتوث برای پخش از اسپیکرها هم از امکانات دیگر آن به شمار می‌رود. رنگ محیط برنامه، بیش‌ازحد آبی است اما محتوای آن بی‌نقص است.
۲۰- SwiftKey Neural Alpha

به‌احتمال‌زیاد تاکنون از SwiftKey استفاده کرده‌اید، این برنامه یکی از محبوب‌ترین صفحه‌کلیدهای اندروید است. SwiftKey Neural Alpha هم مشابه همان است اما با ویژگی‌های جدید جذاب.
این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی، نوشتار شما را پیش‌بینی و تصحیح می‌کند و از لحاظ نظری، به دلیل استفاده از شبکه‌های عصبی که از مغز انسان الهام گرفته شده‌اند، پیشنهادهای هوشمندانه‌تری نسبت به برنامه‌های دیگر می‌دهد. این ویژگی باعث درک ارتباط پیچیده کلمات و شباهت‌های آن‌ها می‌شود و امکان بررسی محتوای نوشتاری را در جمله‌های طولانی‌تر فراهم می‌کند.
تابه‌حال در عمل، مشابه یک SwiftKey معمولی بوده است اما طبق گفته‌ها پیشنهادهای آن کمی بهتر شده‌اند. همان‌طور که در اسم آن هم آمده، این برنامه نسخه آلفا است که یعنی ممکن است در حال حاضر کامل نباشد اما به‌مرورزمان بهبود پیدا می‌کند، پس ارزش امتحان کردن را دارد.
۲۱- Dropbox

Dropbox احتمالاً بهترین برنامه موجود برای همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل‌ها، تصاویر و فیلم‌ها بین همه دستگاه‌های شما است که محبوبیت خوبی هم دارد. هر فایلی که در پوشه Dropbox کامپیوتر خود ذخیره کنید، در برنامه Dropbox ظاهر می‌شود.
کمی طول کشید تا Dropbox برای اندروید عرضه شود و پس از شروعی نه‌چندان قوی، اکنون یک برنامه ضروری، با چندین ویژگی مفید جدید است که شما را قادر می‌سازد عکس‌ها و فیلم‌های دستگاه خود را مستقیماً در Dropbox ذخیره کنید. همین‌طور امکان ویرایش سریع اسناد از درون برنامه و اشتراک‌گذاری ساده آن‌ها با افراد دیگر را هم فراهم می‌کند. یا می‌توانید فقط به عنوان یک بک‌آپ امن از آن استفاده کنید.
۲۲- MORECAST

MORECAST یکی از دقیق‌ترین و کامل‌ترین برنامه‌های هواشناسی اندروید است که کاملاً مستحق این عنوان است.
با امکاناتی مثل دوربین‌های جهانی، نقشه‌های مختلف، مقایسه آب‌وهوای دو منطقه مختلف و اطلاعات دقیق ساعتی به همراه شاخص UV، فشار هوا و... MORECAST نهایت اطلاعات را در این زمینه را برای شما فراهم می‌کند.
دقت این برنامه هم بسیار بالا است زیرا اطلاعات خود را از بیش از ۲۸٫۰۰۰ ایستگاه آب‌وهوایی در سراسر جهان کسب می‌کند. پس شما خواهید دانست چه زمانی به چتر نیاز دارید، چیزی که بیشتر ما از برنامه‌های هواشناسی می‌خواهیم.
۲۳- Zedge

شما می‌توانید زنگ تماس یا صدای نوتیفیکیشن گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید، اما اگر چیزی به‌غیراز صداهای پیش‌فرض دستگاه خود می‌خواهید باید خودتان از جای دیگری تهیه و به آن‌ها اضافه کنید که ممکن است مشکل‌ساز باشد.
Zedge این کار را آسان کرده و مجموعه گسترده‌ای از این صداها را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید میان آن‌ها جستجو و نمونه دلخواهتان را انتخاب کنید. پس حتی می‌توانید زنگ تماس خود را به صدای پارس کردن سگ تغییر دهید، یا یک‌چیز بهتر. این برنامه همچنین تصاویر پس‌زمینه و حتی آیکون‌های مختلف هم در دسترس شما قرار می‌دهد که می‌توانید به کمک آن‌ها طرح گوشی خود را کاملاً عوض کنید. هنگام استفاده گاهی با تبلیغات مواجه خواهید شد اما در کل برنامه رایگان است و کارایی خوبی هم دارد.
۲۴- YouTube Gaming

اگر از دیدن بازی‌ها هم مانند بازی کردن آن‌ها لذت می‌برید، YouTube Gaming را نصب کنید. این برنامه شامل ویدیوها، پخش مستقیم، بررسی بازی‌ها، راهنمای مراحل، تصاویر راهنما، تریلر و... از بازیکنان و ناشرین بازی‌ها است.
شما می‌توانید در هنگام مشاهده ویدیوها، گفتگو کنید و نظر دهید. استفاده از این برنامه، بسیار راحت است زیرا برای هر بازی صفحات مشخصی دارد، همچنین دسته‌بندی و قابلیت ذخیره بازی‌ها و کانال‌های محبوب هم از ویژگی‌های دیگر آن است. بعداً بازی کردن، این بهترین و ارزان‌ترین راه برای تجربه بازی‌هاست.
۲۵- Palabre

برنامه‌های زیادی برای خواندن اخبار وجود دارد اما Palabre با امکان نمایش چندگانه و تم‌های مختلف، به همراه قابلیت تعویض ساده دسته‌بندی‌ها و مخفی‌سازی متون خوانده شده، در این میان خودنمایی می‌کند. این برنامه به سادگی قابل‌استفاده است و می‌توانید دقیقاً همان‌طور که می‌خواهید آن را تنظیم کنید.
شاید Palabre زیباترین برنامه خبرخوان نباشد اما ظاهر و محیط مناسبی دارد. از همه مهم‌تر منابع گسترده‌ایست که می‌توانید آن‌ها را به صفحه خود اضافه کنید، همچنین قابلیت خواندن آفلاین باعث شده است که این برنامه حتی در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید مفید باشد.
۲۶- IF

اسم برنامه IF که قبلاً به نام IFTTT شناخته می‌شد (مخفف if this then that)، خلاصه‌ای از کاری است که انجام می‌دهد. هدف این برنامه این است که با ارائه گزینه‌های بسیار زیاد، دستگاه اندرویدی شما را هوشمندتر کند.
شما می‌توانید دستورات ساده‌ای مانند "اگر عکسی گرفته شد آن را به Dropbox اضافه کن" یا "اگر به خانه آمدم، به همسرم پیام بده و بنویس "من رسیدم خانه!"" به‌وجود بیاورید و آن‌ها را با کاربران دیگر IF به اشتراک بگذارید. از کارهایی که می‌توانید با این برنامه ساده انجام دهید، شگفت‌زده خواهید شد.
۲۷- Nova Launcher

یکی از بهترین ویژگی‌های اندروید، قابلیت شخصی‌سازی بالای آن است و برنامه‌های زیادی وجود دارند که شیوه نمایش و اجرای برنامه‌های اندروید را مطابق میل شما تغییر می‌دهند.
برنامه Nova Launcher که قطعاً بهترین آن‌ها است، صفحات گوشی را کاملاً تحت کنترل شما در می‌آورد. شما قادر خواهید بود آیکون‌ها، تم‌ها، رنگ‌ها و لایه‌ها را تغییر داده و برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را کاملاً پنهان کنید، همچنین می‌توانید کنترل‌های حرکتی ایجاد کنید و از افکت‌های جالبی هم بهره‌مند شوید.
ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد اما شما می‌توانید از هر کدام از این امکانات که می‌خواهید استفاده کنید، پس اگر می‌خواهید تجربه‌ای یک‌دست و منظم از اندروید داشته باشید، Nova Launcher به خوبی این امکان را در اختیارتان می‌گذارد.
۲۸- Skype

به‌احتمال‌قوی نام Skype را قبلاً شنیده‌اید، خدمات صوتی تصویری عالی (با قابلیت ارسال لحظه‌ای پیام‌ها). این برنامه اندرویدی به‌خوبی با دستگاه شما ادغام می‌شود و ایجاد و دریافت تماس‌ها را آسان می‌سازد.
تماس با کاربران دیگر Skype از طریق وای‌فای رایگان است، اما شما می‌توانید با موبایل‌ها و خطوط دیگر هم تماس بگیرید. برای این‌کار به اعتبار اسکایپی نیازمند خواهید بود، اما اگر با افراد کشورهای دیگر در تماس هستید با پرداخت این هزینه و خرید اعتبار، در واقع در هزینه هنگفت تماس‌های معمولی صرفه‌جویی می‌کنید.
۲۹- Tiny Scanner

احتمالاً اسکنر شما هم مثل مال ما در انبار خاک می‌خورد، به‌هرحال با آمدن گوشی‌های هوشمند، دیگر کسی به این اسکنرها نیازی ندارد.
با دانلود Tiny Scanner، می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی از هرگونه سندی عکس گرفته و بعد با ابزارهای این برنامه، آن‌ها را ویرایش کنید که بیشتر به یک تصویر اسکن شده شباهت پیدا کنند تا یک عکس معمولی.
می‌توانید کنتراست را تغییر دهید، چیزهای رنگی و سیاه‌سفید را اسکن کنید و آن‌ها را با فرمت PDF و یا به عنوان یک تصویر ذخیره کنید تا نیازی به کار با اسکنرهای قدیمی خودتان نباشد.
۳۰- Podcast Addict

اگر بیشتر طرفدار شنیدن سخن هستید تا گوش دادن به موسیقی، پس یک پادکست پلیر خوب برای گوشی خود نیاز دارید و Podcast Addict از بهترین‌ها در این زمینه است که بسیاری از امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
عادت به محیط کار آن کمی زمان می‌برد اما پس‌ازآن صاحب پلیری قدرتمند، قابل‌تغییر، به همراه Chromecast و پوشش اندرویدی، ویجت‌ها، با قابلیت دانلود یا پخش محتوا و امکانات دیگری که موردنیازتان است خواهید بود. ویژگی‌های ارائه‌شده توسط برنامه، کاملاً به خرید آن می‌ارزد.
۳۱- S Health

S Health قبلاً فقط برای دستگاه‌های گلکسی قابل‌استفاده بود، اما این برنامه ساخت سامسونگ، اخیراً برای دیگر دستگاه‌های اندرویدی هم در دسترس است.
چندین برنامه سلامت و تناسب‌اندام برای اندروید وجود دارد اما تعداد کمی از آن‌ها مثل S Health امکانات کاملی ارائه می‌دهند. با این برنامه از کارهایی مانند دویدن، راه رفتن و دوچرخه‌سواری تا میزان جذب آب، غذا و کافئین خود را کنترل کنید و حتی چیزهایی مثل فشارخون و خواب خود را هم تحت نظر داشته باشید.
همچنین می‌توانید از امکان مشخص کردن اهداف و برنامه‌های تمرینی با دویدن در مسیرهای ۵ و ۱۰ کیلومتری بهره‌مند شوید. پس چه برای ماراتن آماده می‌شوید، چه می‌خواهید فقط تغذیه خود را کنترل کنید، S Health به شما کمک خواهد کرد.
۳۲- Google Fit

Google Fit یک برنامه عالی برای اندازه‌گیری فعالیت‌های شما است که با آن دیگر نیازی به دستگاه‌های اضافی ندارید و تنها کافی است گوشی اندروید را با خود به همراه داشته باشید. اگر اندازه‌گیرهای تناسب‌اندام سازگار با اندروید داشته باشید، عملکرد Google Fit بهتر هم می‌شود و با جمع‌آوری اطلاعات از آن‌ها، همه را در یک‌جا نمایش می‌دهد.
از کارهای این برنامه: هدف‌گذاری روزانه برای تناسب‌اندام، اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی، نشان دادن زمان، مسافت و تمریناتی که می‌توانند به شما در رسیدن به اندام دلخواهتان کمک کنند و همین‌طور شما را با انگیزه نگه دارند.
۳۳- Map My Fitness Workout Trainer

Map My Fitness Workout Trainer، یک برنامه خوب دیگر برای کنترل تمرینات شما است. این برنامه با استفاده از امکان مکان‌یابی GPS گوشی اندرویدتان، میزان دویدن شما را اندازه می‌گیرد و باعث می‌شود بر برنامه تمرینی خود نظارت دقیقی داشته باشید.
حتی وقتی در حال تمرین هستید، پخشی صوتی برنامه شما را در جریان اطلاعات قدم‌هایتان، مسیری که در آن می‌دوید، میزان کالری مصرفی و... قرار می‌دهد.
با اشتراک دوستانتان در این برنامه می‌توانید فعالیت‌های آن‌ها را هم مشاهده کرده و با شرکت در این رقابت کوچک و دوستانه، همواره انگیزه خود را حفظ کنید.
۳۴- Boomerang from Instagram

وقتی اسم اینستاگرام مطرح می‌شود احتمالاً یاد تصاویر می‌افتید اما کمپانی، به بخش ویدیو هم روی آورده است، یا حداقل به یک سری تصاویر پشت‌هم مانند تصاویر متحرک GIF که به صورت گردشی نمایش داده می‌شوند.
کمپانی به جای شلوغ کردن برنامه اصلی اینستاگرام، این ویژگی را در برنامه جدیدی به نام Boomerang به کار گرفته است. البته می‌توانید خیلی سریع کارهای خود را در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید، پس این برنامه کاملاً هم مستقل نیست.
اگر به استفاده از اینستاگرام اعتیاد دارید، Boomerang می‌تواند تجربه خوب و تازه‌ای برای شما باشد، اما حتی اگر علاقه‌ای به اینستاگرام ندارید، خوب است نگاهی به آن بیندازید. برای استفاده از این برنامه به حساب کاربری اینستاگرام نیازی ندارید و خواهید دید که کاربرد آن جالب‌تر از فقط گرفتن تصاویر بی‌حرکت است.
۳۵- Duolingo: Learn Languages Free

اگر به یادگیری زبان خارجی علاقه دارید، حتماً Duolingo: Learn Languages Free را دانلود کنید زیرا یکی از معدود برنامه‌هایی است که هم جنبه آموزشی دارد و هم سرگرمی. این قابلیت موجب می‌شود با استفاده مرتب از درس‌های واقعاً مفید و آزمون‌های این برنامه، مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید.
شما می‌توانید زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی، هلندی، ایرلندی، دانمارکی، سوئیسی و انگلیسی را به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچ‌گونه تبلیغ یا هزینه مخفی یاد بگیرید. این برنامه یکی از بهترین راه‌هایی است که به‌وسیله آن می‌توانید در دستگاه اندروید خود زبان بیاموزید.
۳۶- Truemessenger

اگر از پیام‌های اسپم هم مانند تماس‌های مزاحم خسته شده‌اید، Truemessenger می‌تواند به شما کمک کند. این برنامه همتای اس‌ام‌اسی Truecaller است که با استفاده از یک بانک اطلاعاتی عظیم، هر شخص یا کمپانی‌ای که به شما پیام می‌دهد را شناسایی می‌کند، حتی اگر در مخاطبین شما نباشند.
SMS ID، به دلایل مختلفی سودمند است، حداقل با آن متوجه می‌شوید کدام شماره‌ها را باید بلوک کنید، اما Truemessenger به قدری هوشمند است که به‌طور خودکار بیشتر پیام‌های اسپم را به پوشه جداگانه‌ای می‌فرستد تا قسمت پیام‌های دریافتی شما هیچ‌وقت با آن‌ها شلوغ نشود.
۳۷- Microsoft Office

Microsoft Office برای اندروید؟ درست متوجه شدید، مجموعه برنامه‌های آفیس مایکروسافت اکنون برای اندروید هم قابل‌دسترسی است، این مجموعه نه‌تنها رایگان است بلکه امکانات بسیاری خوبی هم ارائه می‌دهد.
این مجموعه شامل نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت می‌شود، پس هر جا که باشید قادر خواهید بود اسناد خود را اجرا و ویرایش کنید. اگر از گوشی استفاده می‌کنید ممکن است کارهای دیگری به‌جز خواندن در صفحه‌نمایشگرهای کوچک سخت باشد، اما در صفحه‌های بزرگ‌تر این مشکل وجود ندارد و این برنامه یکی از بهترین مجموعه‌های آفیس برای اندروید است.
۳۸- Google Drive

با توجه به فضای ذخیره‌سازی محدود اکثر گوشی‌ها به همراه استفاده گسترده از اینترنت، Cloud Storage بسیار مفید محسوب می‌شود که در اندروید، Google Drive این کار را انجام می‌دهد.
می‌توانید تمام فایل‌هایی که در فضای Google Drive ذخیره کرده‌اید را تماشا کنید یا آن‌ها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید آن‌ها را با خود برنامه Google Drive ویرایش کرده و از دوربین برای اسکن و فرستادن مستقیم اسناد کاغذی به این فضا استفاده کنید.
از طریق این برنامه مفید می‌توان به فایل‌های PDF، تصاویر، فیلم و... دسترسی پیدا کرد.
۳۹- Google Translate

اگر می‌خواهید راحت و سریع معنی عبارتی در یک زبان دیگر را پیدا کنید، بهترین راه آن استفاده از Google Translate است. به کمک این برنامه می‌توانید بین ۹۰ زبان دنیا ترجمه کنید و یا ترجمه مکالمه معمولی خود با یک فرد خارجی زبان را به آن بسپارید.
یکی از بهترین ویژگی‌های Google Translate این است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی اندروید خود، چیزهایی مثل تابلوها و پوسترها هم ترجمه کنید. تنها کافی است عکس بگیرید تا ترجمه آن‌ها را متوجه شوید! این برنامه را به همراه Google Maps روی گوشی خود نصب کنید و آسوده‌خاطر در دنیا سفر کنید.
۴۰- Polarr Pro Photo Editor

با توجه به رایگان بودن Polarr، این برنامه قدرت ویرایش تصویر خوبی در اختیارتان می‌گذارد. با آن می‌توانید کارهایی از قبیل روتوش تصاویر و از بین بردن نویزها تا تنظیم وضوح، روشنایی و کنتراست را انجام دهید یا فیلترهای مختلفی را اضافه کنید.
در این زمینه برنامه‌هایی زیادی وجود دارد اما تعداد کمی از آن‌ها چنین امکانات گسترده‌ای ارائه می‌دهند. با پرداخت هزینه‌ای معادل ۴٫۹۹ دلار/ ۳٫۸۴ یورو در برنامه، می‌توانید به امکانات بیشتری هم دسترسی پیدا کنید و از قابلیت ویرایش جزئی تصاویر هم بهره‌مند شوید.
۴۱- Khan Academy

به فیزیک یا تاریخ علاقه دارید؟ می‌خواهید راجع به اقتصاد یا اکسپرسیونیسم بدانید؟ در همه این زمینه‌ها Khan Academy به کمکتان می‌آید. با بیش از ۱۰٫۰۰۰ ویدیو و شرح و تفسیر در موضوعات مختلف.
لازم به ذکر است که این برنامه کاملاً رایگان است و تبلیغات آن هم مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند. قابلیت دانلود مطالب هم در آن وجود دارد تا در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید به مطالعه ادامه دهید. در کل کمترجایی وجود دارد که یادگیری به این آسانی، ارزانی و کامل باشد، پس چه بخواهید چیز کاملاً جدیدی یاد بگیرید چه بخواهید دانسته‌های خود را مرور کنید، این برنامه ارزش استفاده را دارد.
۴۲- Feedly

اگر لیست بزرگی از سایت‌ها و منابع خبری دارید که می‌خواهید از مطالب به‌روز آن‌ها استفاده کنید، پس حتماً Feedly را نصب کنید. این خبرخوان RSS، تمام مطالب جدید منابع موردعلاقه شما را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در یک قالب ساده و قابل جستجو برای شما نمایش می‌دهد.
از آن‌جایی که اشتراک‌گذاری بخش مهمی از اینترنت محسوب می‌شود، می‌توانید مطالبی که می‌خوانید را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، پین‌تر است و توییتر به اشتراک بگذارید.
۴۳- Kindle

Kindle آمازون، یک برنامه کاربردی برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی است که به‌خوبی به حساب کاربری آمازون شما متصل می‌شود. در حال حاضر پشتیبانی از مجلات و روزنامه‌ها در آن محدودیت دارد و تنها می‌توانید از تعداد کمی از نشریه‌های آن با فرمت‌های قابل‌اجرای اندروید استفاده کنید.
اما برای کتاب‌خوانی عالی است و گزینه‌های فراوانی برای تنظیم نمایش متون وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که چشمانتان کمتر اذیت شوند. یک راه مهیج جدید برای مطالعه رمان‌های کلاسیکی که به‌دلیل وجود اینترنت احتمالاً وقت نمی‌کنید بخوانید.
۴۴- Timely Alarm Clock

از یک ساعت کار زیادی بر نمی‌آید و تمام کاری که می‌کند نشان دادن زمان و تنظیم زنگ است. Timely Alarm Clock هم از این قاعده مستثنا نیست و همان ویژگی‌های ابتدایی برنامه‌های دیگر ساعت را دارد، با قابلیت نمایش ساعت به همراه زنگ هشدار، کرونومتر و تایمر.
اما برتری آن در نحوه ارائه این امکانات است. Timely یک برنامه زیبا، با تنوع در ویجت‌ها و جلوه‌های ظاهری متفاوت در ساعت است. اگر می‌خواهید یک ساعت زیبا و مناسب در مرکز صفحه گوشی خود داشته باشید، از این برنامه استفاده کنید.
۴۵- Tinder

Tinder یک برنامه دوست‌یابی است که اخیراً به شدت محبوب شده و با نگاهی به امکانات آن می‌شود متوجه دلیل این محبوبیت شد. شما می‌توانید با مشاهده افراد نزدیک به خود، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این برنامه با طرز کاری ساده می‌تواند همتای مناسبی برای شما پیدا کند.
فقط کافی است تصاویر افرادی که در نزدیکی شما از این برنامه استفاده می‌کنند را مشاهده کنید و اگر از ظاهر آن‌ها خوشتان آمد درخواست می‌دهید، اگر آن‌ها هم به شما علاقه نشان دهند شما از طریق برنامه به هم معرفی خواهید شد. این برنامه با وسایل پوشیدنی اندروید هم سازگار است.
۴۶- Arrow Launcher

اگر بخواهیم یک شرکت با بالاترین سطح رابط کاربری نام ببریم آن مایکروسافت است و برنامه Arrow Launcher هم این موضوع را ثابت می‌کند.
هدف Arrow ساده کردن کارها است، پس صفحات و پوشه‌های متعدد منو را فراموش کنید، به جای آن‌ها فقط سه صفحه خواهید داشت. صفحه اصلی که برنامه‌هایی که بیشتر استفاده شده‌اند را نمایش می‌دهد، صفحه دیگر افرادی که بیش از بقیه با آن‌ها تماس گرفتید و صفحه سوم هم بیشترین دانلودهای اخیر شما، برنامه‌های نصب شده و تصاویر را نشان می‌دهد تا به راحتی در دسترس باشند.
برنامه Arrow هوشمند است پس به‌مرورزمان برنامه‌های مناسب را در جلو و مرکز صفحه و برنامه‌های اصلی شما را در قسمت پایین‌تر قرار می‌دهد که هرچه سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
همچنین با کشیدن انگشت از پایین به بالای صفحه، برنامه‌های موردعلاقه خود را مشاهده می‌کنید. این یک رابط جذاب، ساده و کاربردی است که نسبت به اندروید معمولی، کار متفاوتی انجام می‌دهد.
۴۷- Javvy

جاوا محبوب‌ترین زبان برنامه‌ای دنیا است که دانستن آن فایده‌های زیاده دارد، پس اگر سعی داشتید قبلاً از کتاب‌های قطور و سایت‌ها آن را یاد بگیرید، برنامه Javvy مناسب شما است.
بیش از ۱۵۰ قسمت آموزشی جالب، موارد ابتدایی تا موضوعات پیشرفته‌ای مثل HashMaps را به شما یاد می‌دهند. یادگیری با Javvy ساده و سریع است و متون آن شفاف و قابل‌فهم نوشته شده‌اند و به خوبی شما را درگیر مطالب آموزشی می‌کنند.
دو بخش اول رایگان قرار می‌گیرید که مربوط به موارد ابتدایی و متغیرها است، اما اگر آموزش کامل‌تری از جاوا می‌خواهید می‌توانید بخش‌های دیگر را جداگانه و یا با به صورت کامل با پرداخت هزینه‌ای معادل ۹٫۹۹ دلار/۷٫۱۸ یورو باز کنید.
۴۸- Adblock Browser

هیچ‌کس از تبلیغات خوشش نمی‌آید، مخصوصاً روی گوشی‌های هوشمند که می‌توانند خیلی آزاردهنده باشند و باتری و اینترنت شما را مصرف کنند. برنامه Adblock Browser مخصوص مقابله با آن‌ها ساخته شده است و به طور خودکار تمام تبلیغات سرزده را بلوک می‌کند.
این برنامه علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن باتری و حجم اینترنت، موجب باز شدن سریع‌تر صفحات شده و خطر بدافزارهای مخرب را کاهش می‌دهد، ضمن این‌که تمام پاپ‌آپ‌های مزاحم را هم پاک می‌کند. شما می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که همه تبلیغات را ببندد، اما به صورت پیش‌فرض با تبلیغاتی که ناگهانی ظاهر نمی‌شوند کاری ندارد تا به درآمد سایت‌ها از این راه لطمه‌ای نخورد.
۴۹- Alto Mail

شرکت AOL سال‌ها است که بر روی ایمیل کار می‌کند و در این راه تجربه زیادی دارد، آن‌ها این‌بار برنامه جدیدی به نام Alto Mail را عرضه کرده‌اند.
این برنامه از Gmail، Outlook، Yahoo، iCloud، AOL و آدرس‌های دیگر ایمیل پشتیبانی می‌کند و کارایی آن مانند برنامه‌های مشابه ایمیل است؛ اما ابزارهای سازمان‌دهی مختلفی در اختیار شما می‌گذارد که با آن‌ها می‌توانید فقط تصاویر یا فقط فایل‌های ایمیل‌ها را ببینید.
همه این ویژگی‌ها در کنار یک طراحی جذاب قرار دارند که حتی در آن از Google Now هم الهام گرفته شده است، به این صورت که اطلاعات مسافرتی و خرید ایمیل‌های شما به شکل کارت نمایش داده می‌شوند.
۵۰- Amazon Appstore

یک دلیل خوب برای نصب Amazon Appstore وجود دارد و آن هم دسترسی به برنامه‌های رایگان است. آمازون با وعده یک برنامه رایگان در هر روز، سعی دارد نظر کاربران را برای استفاده از فروشگاه اندروید جایگزین خود جلب کند. بازی‌های کلاسیکی مثل ChucChu Rocket شرکت سگا و World of Goo، جزو هدیه‌های رایگان این برنامه بودند.
البته این برنامه‌های رایگان پشتیبانی نمی‌شوند به این معنی که هیچ آپدیت یا امکانی به آن‌ها اضافه نمی‌شود اما به‌هرحال نمی‌شود از این هدایای رایگان روزانه ایراد گرفت.
۵۱- ShareTheMeal

ShareTheMeal برنامه بزرگ و پیچیده‌ای نیست و با استفاده از آن باید مقداری هزینه بپردازید، اما با این کار در واقع به کودکان گرسنه کمک می‌کنید.
کارکرد آن هم ساده است، شما در چند لحظه می‌توانید تغذیه یک کودک گرسنه را از یک روز تا یک سال تأمین کنید. هزینه یک روز غذا ۰٫۵ دلار/ ۰٫۳۵ یورو است پس مبلغ زیادی نیست که مایل نباشید بپردازید، شما می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که در هر وعده غذا، اهدای مبلغ را یادآوری کند. به این صورت هر وقت خودتان غذا می‌خورید، یک نیازمند را هم سیر می‌کنید.
همچنین به‌وسیله برنامه می‌توانید از کارهای انجام شده با پول‌های اهدایی مطلع شوید، پس اگر این اهدایی‌ها به اندازه کافی جمع‌آوری شوند، شما پیشرفت را به چشم خواهید دید.
۵۲- Calorie Counter - MyFitnessPal

اندازه‌گیری کالری مصرفی، راه مطمئنی برای کاهش وزن است، اما همان‌طور که می‌دانید کار آسانی نیست. برنامه Calorie Counter - MyFitnessPal عمل نظارت بر غذاهای شما را از همیشه راحت‌تر کرده است. با یک بانک اطلاعاتی عظیم از مواد غذایی و اسکنر بارکد خوبی که در اختیار شما قرار می‌دهد، کار ثبت غذای روزانه شما را ساده می‌کند.
در این برنامه علاوه بر میزان کالری، اطلاعات تغذیه‌ای از غذاها و خوراکی‌های مختلف هم جمع‌آوری شده است. همچنین امکان مشخص کردن هدف هم باعث می‌شود که بین غذاهای سالم و مضر، راحت‌تر انتخاب کنید.
۵۳- Habitica

داشتن یک برنامه کاری خیلی سودمند است، اما معمولاً دو روز بعد از نوشتن آن‌ها تنها کاری که می‌کنیم تماشای ده قسمت از سریال The Big Bang Theory و کارهای متفرقه است.
Habitica با تبدیل روند برنامه‌ریزی به بازی و سرگرمی، این نیت خوب ما را به عمل تبدیل می‌کند. لباس شستن کار خسته‌کننده‌ای است، اما اگر با این کار بتوانید سطح کاراکتر خود را بالا ببرید متوجه می‌شوید که دیگر زیاد خسته‌کننده به نظر نمی‌آید.
با به‌دست آوردن سکه در برنامه می‌توانید پاداش کسب کنید که بعضی از این پاداش‌ها درون‌برنامه‌ای است، به‌عنوان‌مثال می‌توانید برای کاراکتر خود لوازم بهتری به‌دست بیاورید. بعضی از آن‌ها هم پاداش‌های واقعی هستند که خودتان آن‌ها را مشخص می‌کنید، مانند یک استراحت کوتاه در جلوی تلویزیون.
۵۴- Vine

یک برنامه عالی برای پخش و اشتراک‌گذاری کلیپ‌های کوتاه.
مدتی زمان برد تا برنامه تولید فیلم Vine برای اندروید عرضه شود، پس‌ازآن هم مدتی طول کشید تا ایرادات متعدد آن رفع شود، اما حالا کاملاً خوب و قابل‌استفاده است. این برنامه یک ابزار ساده ضبط ویدیوهای استاپ موشن است که به کمک آن می‌توانید به صورت زنده با گوشی خود فیلم‌برداری کنید و ویدیوی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
اگر خیلی خوش‌شانس باشید ممکن است ویدیوی شما محبوب شود و به یکی از ستاره‌های بزرگ اینترنت تبدیل شوید، البته برای این کار به چیزی بیشتر از فیلم‌برداری از گربه خود نیاز دارید.
این برنامه همچنین بهترین راه دیدن Vine های دیگران به صورت دسته‌بندی و صفحه‌بندی شده است و می‌توانید کارهای کاربران موردعلاقه خود را دنبال کنید.
۵۵- Layout from Instagram

اگر به اینستاگرام علاقه دارید، احتمالاً از Layout هم خوشتان می‌آید. ابزار محبوبی که به کمک آن قادر هستید کلاژهایی با نسبت ابعاد ۱:۱ بسازید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
با این‌که Layout یک برنامه اینستاگرامی است، بااین‌حال شما می‌توانید کلاژها را در آلبوم‌های خود ذخیره کرده و در سایت‌ها یا برنامه‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنید. همچنین طرز کار ساده، داشتن کنترل‌های حسی و طراحی جذاب، آن را به یک برنامه ساخت کلاژ عالی تبدیل کرده است و حتی اگر کاربر اینستاگرام نباشید، برای شما مفید خواهد بود.
۵۶- Dolphin Browser for Android

Dolphin، بهترین مرورگر موجود برای اندروید است.
اگر از دستگاه اندروید خود زیاد برای جستجو یا گشت‌وگذار در اینترنت استفاده می‌کنید، پس به مرورگر پیش‌فرض راضی نباشید. مرورگر Dolphin Browser for Android یک جایگزین فوق‌العاده است که راه‌های خلاقانه جدیدی برای مشاهده سایت‌های موردعلاقه‌تان به همراه دارد.
این برنامه سریع و آسان است و به راحتی آب خوردن شما را به سایت‌های موردعلاقه‌تان متصل می‌کند. همچنین امکان استفاده از کنترل‌های صوتی و حرکتی، گشت‌وگذار در اینترنت را ساده‌تر می‌کند، مخصوصاً هنگام نوشتن یادداشت. صفحه اصلی آن قابل شخصی‌سازی است و به شما اجازه می‌دهد مفیدترین سایت‌ها برای کار یا مطالعه خود را همیشه دم دست داشته باشید.
۵۷- Prey Anti Theft

اگر برای خرید گوشی هوشمند جدیدتان هزینه زیادی کرده‌اید و می‌خواهید از این سرمایه محافظت کنید، برنامه Prey Anti Theft در این کار به شما کمک می‌کند.
اگر گوشی شما به سرقت برود یا گم شود، با استفاده از حساب Prey می‌توانید مکان آن را در نقشه ببینید، با دوربین‌های جلو و پشت عکس بگیرید، آن را از راه دور قفل کنید و حتی اگر گوشی در حالت بی‌صدا بود، هشداری را فعال کنید یا پیام دلخواهتان را روی صفحه‌نمایش دهید.
تمامی این امکانات رایگان است اما با تهیه نسخه پولی برنامه، از امکانات پیشرفته‌تری مثل ارسال اطلاعات با رمزگذاری SSL بهره‌مند خواهید شد.
۵۸- Endomondo - Running & Walking

برنامه Endomondo - Running & Walking خود را به عنوان تنها مربی شخصی شما معرفی می‌کند که کاملاً هم ادعای درستی است. این برنامه هر ورزش یا فعالیت ورزشی‌ای که انجام می‌دهید و همین‌طور میزان پیشرفت شما را پیگیری می‌کند و اطلاعاتی مثل سرعت، مسافت، کالری مصرفی و... را در اختیار شما می‌گذارد.
شما می‌توانید با ثبت تمرینات، از میزان پیشرفت خود مطلع شوید. همچنین جهت حفظ انگیزه، برای تمرینات خود هدف‌گذاری کنید. امکانات اجتماعی برنامه هم موجب ارتباط و رقابت میان شما و دوستانتان می‌شوند.
با این‌که Endomondo به تنهایی عملکرد کاملی دارد اما می‌توان با اتصال آن به برنامه‌ها و گجت‌های پوشیدنی اندروید، تصویر کامل‌تری از میزان پیشرفت خود به دست بیاورید.
۵۹- Johnson and Johnson 7 Minute Workout

پیدا کردن وقت برای تمرین و ورزش آسان نیست، اما Johnson & Johnson 7 Minute Workout در شلوغ‌ترین جداول برنامه‌ریزی هم برای ورزش زمان پیدا می‌کند.
در این برنامه، تمرینات علمی برای تمام سطوح تناسب‌اندام طراحی شده است و با بیش از ۳۰ دقیقه ویدیوی مخصوص و در یک تمرین ۷ دقیقه‌ای که فقط به دیوار، صندلی و کمی فضای روی زمین نیازمند است به شما کمک می‌کند که به اندام مناسبی دست پیدا کنید. پس علاوه بر زمان اندک، به فضا و تجهیزات کمی هم نیاز خواهید داشت. همه در خفا از این برنامه متنفریم چون دیگر بهانه‌ای برای تنبلی و فرار از ورزش نخواهیم داشت.
۶۰- Facebook

هرچه‌قدر تلاش کنید، دور ماندن از فیس‌بوک شاید ممکن نباشد. خوش‌بختانه برنامه Facebook برای اندروید، با اصلاحاتی روبرو شده است تا استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی روی دستگاه‌های اندرویدی از همیشه ساده‌تر شود.
این برنامه سریع و با ثبات است، با سادگی‌ای که شما را به یاد روزهایی قدیم که استفاده از فیس‌بوک قابل‌تحمل بود می‌اندازد. البته از این‌که فیس‌بوک خدمات پیام‌رسانی خود را به یک برنامه مستقل اختصاص داده است کمی ناراحت شدیم، به‌هرحال شاید مایل باشید آن برنامه را هم دانلود کنید: Messenger.
۶۱- Amazon Music

Amazon Music یک برنامه کوچک و هوشمند است. موزیک‌هایی که از retail giant خریداری شوند به‌طور خودکار در سرورهای "Cloud" کمپانی ذخیره می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را بلافاصله از آن‌جا به دستگاه اندروید خود منتقل کنید. همچنین اگر عضویت برتر داشته باشید، می‌توانید به بیش از یک‌میلیون آهنگ دسترسی پیدا کنید.
امکان خرید مستقیم آهنگ‌های MP3 از سایت آمازون وجود دارد اما اگر CD های AutoRip را خریداری کنید آمازون به صورت خودکار MP3 های آلبوم‌ها را در مجموعه شما قرار خواهد داد. برنامه Amazon Music، برای ساخت، مدیریت و پخش فهرستی مجاز از موزیک‌های آمازون، یک انتخاب به‌روز و عالی به شمار می‌رود.
۶۲- Todoist - To-Do List

اگر قصد افزایش بهره‌وری خود را دارید، به فهرست برنامه‌ریزی کاملی برای کارهای خود نیازمندید که در سازمان‌دهی آن‌ها به شما کمک کند و بهترین برنامه اندروید برای رسیدن به این هدف Todoist: To-Do List است.
علاوه بر برنامه‌ریزی برای روزهای آینده جهت استفاده بهینه از وقت، می‌توانید محصولاتت را به اشتراک بگذارید، اسنادی از Dropbox و Google Drive اضافه کنید و تمام وظایف کاری روی دستگاه‌هایتان را صرف‌نظر از سیستم‌عامل آن‌ها همگام‌سازی کنید. این‌گونه هر کجا که باشید و با هر دستگاهی که کار می‌کنید، طبق برنامه کاری خود پیش می‌روید.
۶۳- Hangouts

اگر می‌خواهید از راه دور با یکی از اعضای گروه خود صحبت کنید، Google Hangouts برنامه پیام‌رسانی خوبی است که امکان ارتباط از طریق تماس تصویری، پیام متنی، تصاویر، GIF ها و... را برایتان فراهم می‌کند.
تماس‌های گروهی رایگان، برای جلسات مجازی بسیار مناسب هستند و می‌توانید برای شماره تلفن، اس‌ام‌اس و پست صوتی به حساب Google Voice خود متصل شوید. البته این فقط یک ابزار کاری نیست بلکه می‌توانید با دوستان و فامیل‌های خود هم در ارتباط باشید. این برنامه بر روی اندروید، iOS و وب کار می‌کند، پس همه به آن دسترسی دارند.
۶۴- Unclouded

خدمات ذخیره‌سازی آنلاین بسیار خوبی وجود دارند مثل Dropbox، Google Drive و Box، به این دلیل گاهی فایل‌های مهم شما بین چندین سایت و سرویس مختلف پخش می‌شوند.
Unclouded یک برنامه عالی است که به کمک آن می‌توانید یک نظارت کلی روی تمام حساب‌های ذخیره‌سازی خود داشته باشید. شما می‌توانید از آن برای یافتن سریع محل فایل موردنظر، مشاهده میزان حجم مصرفی فایل‌ها و مشخص کردن فایل‌های تکراری استفاده کنید. با این برنامه کار مدیریت فضای Cloud به ساده‌ترین شکل انجام می‌شود و تا زمانی که لیست فایل‌های خود را از پیش همگام‌سازی کرده باشید، تمام این کارها به صورت آفلاین هم انجام می‌شوند.
۶۵- Tumblr

Tumblr، قالب نسل بعد وبلاگ‌نویسی، اکنون با برنامه سفارشی خود برای اندروید عرضه شده است که از وبلاگ‌های متعدد پادشاهان قدرتمند اینترنت پشتیبانی می‌کند. با قابلیت پیام‌دهی و حد معمول اشتراک‌گذاری متن، عکس و فیلم، به‌علاوه طراحی بسیار زیبا در هنگام استفاده در تبلت.
تنها به یک ایده نیاز دارید. تصویر ریختن بیسکوئیت روی گربه؟ نبرد ماهی و یک موش صحرائی؟ دیالوگ‌های ناراحت‌کننده از صابون موردعلاقه‌تان؟ با وجود میلیون‌ها کاربر این برنامه، قطعاً مخاطب بسیار زیادی هم برای کارها وجود دارد.
۶۶- Wikipedia

برنامه رسمی Wikipedia برای اندروید، یک نسخه ساده شده از محتوای سایت اصلی است که قابلیت ذخیره آفلاین را هم در اختیارتان می‌گذارد تا مواقعی که اینترنت نیست، به صفحات موردنظر دسترسی داشته باشید.
همچنین برنامه با گرفتن اطلاعات مکان، امکان گشت‌وگذار تصادفی میان چیزهای جالب نزدیک شما را فراهم می‌کند، البته اگر حوصله خواندن ندارید، می‌توانید فقط گالری تصاویر را نگاه کنید.
۶۷- uTorrent

اگر همیشه به صورت مجاز و قانونی دانلود می‌کنید و به تورنت علاقه دارید، uTorrent مخصوص شما است. این برنامه لینک‌های مستقیمی که توسط بعضی از بزرگ‌ترین سایت‌های تورنت در اینترنت ارائه می‌شوند را باز می‌کند، بقیه کارهای برنامه مثل صف‌بندی و مدیریت فایل‌های تورنت و سرعت دانلود و آپلود، مانند نسخه دسکتاپ آن است. ‌
هیچ محدودیتی برای حجم یا سرعت دانلودها وجود ندارد و با استفاده از گزینه مفید Wi-Fi-only هم می‌توانید از هدر رفتن اینترنت دیتای گوشی خود جلوگیری کنید.
۶۸- Skyscanner - All Flights!

میلیون‌ها پرواز از شرکت‌های هواپیمایی سراسر دنیا را با برنامه Skyscanner مقایسه و بهترین را انتخاب کنید.
تنها در چند ثانیه پروازهای مختلف را جستجو و با هم مقایسه کنید تا ارزان‌ترین‌ها بیابید، یا برای خرید بلیت از یک هواپیمایی خاص یا یک کلاس پروازی مشخص از آن استفاده کنید.
شما می‌توانید بلیت پرواز منتخب خود را به وسیله همین برنامه خریداری کنید. همچنین از قسمت جستجوی تصادفی مقصد، برای تصمیم‌گیری در مورد مقصد سفر بعدی خود استفاده کنید.
۶۹- theScore - Sports & Scores

اگر شدیداً علاقه‌مند به ورزش در هر رشته و تیمی هستید و نباید نتیجه بازی‌ها را از دست بدهید، پس حتماً theScore را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.
این برنامه، تمام ورزش‌های بزرگ مثل فوتبال (هم آمریکایی هم معمولی)، بسکتبال، هاکی، گلف و... را پوشش می‌دهد. می‌توانید آخرین اخبار ورزشی را هم از آن دریافت کنید تا هیچ‌کدام از بازی‌ها را از دست ندهید. یک امکان عالی دیگر هم به نام کارت مشخصات بازیکن وجود دارد که آمار و تجزیه تحلیل دقیقی از بازیکنان مختلف به شما ارائه می‌دهد.
۷۰- drupe

گوشی‌های هوشمند کار ارتباط ما را ساده‌تر کرده‌اند، اما به همین دلیل اکنون صدها راه مختلف برای تماس با افراد وجود دارد، از اس‌ام‌اس‌ها و تماس‌های معمولی تا ایمیل و سیستم‌های دیگر پیام‌رسانی.
سر زدن به شش برنامه مختلف برای پیام دادن به مخاطبین، جالب نیست ولی با drupe مجبور به این‌کار نخواهید بود. این برنامه با ترکیب کردن تمام سرویس‌های محبوب از جمله تماس، اس‌ام‌اس، ایمیل، واتس‌اپ، فیس‌بوک، مسنجر، اسکایپ، تانگو، واکسر، هنگ‌اوتس، تلگرام، وایبر، لاین، وی‌چت، هایک، Waze و Hello Dialler فیس‌بوک شما را قادر می‌سازد تا به راحتی در هر زمان تصویر مخاطب را درون برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید بکشید.
همچنین برای راحتی بیشتر کار، می‌توانید drupe را طوری تنظیم کنید که همیشه با کشیدن انگشت روی قسمت خاصی از صفحه‌نمایش در دسترس باشد.
۷۱- Flickr

Flickr برای بک‌آپ گرفتن همه عکس‌هایتان در اینترنت به کار می‌رود و با ۱۰۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان، باعث می‌شود که حتی پرکارترین عکاس‌ها هم فضای زیادی در اختیار داشته باشند.
به راحتی می‌شود عکس‌ها را ویرایش و آن‌ها را در پوشه‌های جدا دسته‌بندی کرد. پس از آپلود تصاویر، می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مانند تامبلر، فیس‌بوک، توییتر و انجمن دوستانه خود فلیکر، به اشتراک بگذارید. عدم پشتیبانی از اینستاگرام، ضعف آن محسوب می‌شود اما بااین‌حال Flicker برای عکاسان اجتماعی یک برنامه ضروری به حساب می‌آید.
۷۲- TuneIn Radio

برنامه TuneIn Radio، دستگاه اندرویدی شما را به یک رادیوی جهانی تبدیل می‌کند و امکان گوش دادن به بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ ایستگاه رادیویی را فراهم می‌کند. به هر سبک موسیقی‌ای که علاقه‌مند باشید، قطعاً جایی در دنیا یک ایستگاه رادیویی به آن سبک اختصاص داده شده است. البته فقط موسیقی نیست، بلکه پادکست، ورزشی و ایستگاه‌های گفتگو را هم شامل می‌شود.
تنظیمات دکمه‌ای را فراموش کنید، طرز کار TuneIn Radio روی صفحه‌لمسی، قابل‌فهم و ساده است و با یک لمس تنظیم می‌شود. شما می‌توانید با ذخیره ایستگاه‌های موردعلاقه‌تان، به راحتی همیشه برنامه‌های جالبی که قبلاً پیدا کردید را دنبال کنید.
۷۳- Scout Launcher

چندین جایگزین هوم‌اسکرین برای اندروید وجود دارد اما Scout Launcher برنامه جدیدی است که با رقبای خود تفاوت دارد. درحالی‌که اکثر برنامه‌های لانچر، بدون فاصله گرفتن از نسخه اصلی اندروید، تغییرات و اضافات خود را اعمال می‌کنند، اما Scout Launcher این‌گونه نیست و متفاوت به نظر می‌رسد.
این برنامه یک لانچر contextual است که طرز کار شما را یاد می‌گیرد، برنامه‌ها را دسته‌بندی و گروه‌بندی می‌کند، اعلانات شما را اولویت‌بندی می‌کند و کارت‌های خبری، آب‌وهوا و تقویم در اختیارتان می‌گذارد. بخشی از کار آن در کنترل شما نیست اما اگر برای مدیریت صفحات خود به این لانچر اعتماد کنید، از سرعت و قدرت دسته‌بندی خوب آن متعجب می‌شوید.
۷۴- SketchBook Express

اگر در هنرهای دیجیتالی کار می‌کنید، برنامه Sketchbook Express را دانلود کنید. برنامه‌ای بسیار قدرتمند و همه‌کاره که گوشی یا تبلت اندرویدی شما را به یک بوم نقاشی تبدیل می‌کند.
این نسخه رایگان از نرم‌افزار مشهور Sketchbook Pro، بسیاری از ابزار نسخه پولی برنامه را در اختیار شما می‌گذارد، از جمله ۱۵ قلم پیش‌فرض و قابلیت چندلمسی.
به‌محض اتمام طراحی خود، می‌توانید آن را در گالری ذخیره کنید و یا مستقیماً در انجمن deviantART به اشتراک بگذارید.
۷۵- Bleep

مسلماً واتس‌اپ برترین برنامه پیام‌رسانی فوری است اما اگر امنیت و حریم خصوصی برایتان اهمیت زیادی دارد، پس این برنامه کاملاً نیازهای شما را برطرف نمی‌کند. در این زمینه Bleep کارایی خوبی دارد. یک برنامه جدید از سازندگان BitTorrent که در واقع همان واتس‌اپ است برای افراد نگران.
نه‌تنها تمام پیام‌ها کاملاً رمزگذاری شده‌اند بلکه به صورت محلی ذخیره می‌شوند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را از Cloud بیرون بکشد. شما می‌توانید از قابلیت Whisper هم استفاده کنید، این نوع پیام به محض خوانده شدن توسط مخاطب به‌طور خودکار پاک می‌شود و دیگر نیازی به دادن جزئیات شخصی برای ثبت نخواهید داشت.
۷۶- Google Keep

گوگل به برنامه Google Keep خودش خیلی افتخار می‌کند، این یک ابزار یادداشت‌برداری برای تمام سیستم‌عامل‌ها است که اخیراً به صورت پیش‌فرض روی اندروید نصب شده است.
این برنامه ویجت زیبایی دارد و قابلیت املای صوتی هم در آن گنجانده شده است. شما می‌توانید تصاویر و برچسب‌های مختلفی هم به یادداشت‌های خود بچسبانید. همچنین اگر از Chromebook استفاده می‌کنید، این برنامه با یادداشت‌های موبایلی که آن‌جا ذخیره شده‌اند همگام‌سازی می‌شود. یک هماهنگی عالی بین موبایل و لپ‌تاپ.
۷۷- Twickets

آیا شده قصد رفتن به نمایشی را داشته باشید اما بلیت تمام شده باشد؟ به جای رفتن به محل و تلاش برای تهیه بلیت‌های گران در بازار سیاه، از برنامهTwickets استفاده کنید.
این برنامه، میان کسانی که به دنبال خرید بلیت هستند و کسانی که بلیت دارند اما نمی‌توانند به آن رویداد بروند ارتباط برقرار می‌کند. رویدادهای ورزشی، کمدی، موسیقی، سینما، کنسرت‌ها و... همگی توسط برنامه پشتیبانی می‌شوند و تنها قانون هم این است که هیچ‌کس نمی‌تواند بالاتر از مبلغ اصلی بلیت آن را به فروش برساند. پس با استفاده از آن هیچ‌وقت بیش‌ازاندازه هزینه نمی‌پردازید.
۷۸- Opera Max

اگر اینترنت گوشی هوشمندتان حجم زیادی ندارد، برنامه Opera Max می‌تواند جلوی هدر رفتن پول شما را بگیرد یا حداقل از اتمام پیش از موعد حجم اینترنت جلوگیری کند.
Opera Max این کار را با فشرده‌سازی ویدیوها، تصاویر و فایل‌های رسانه‌ای در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها انجام می‌دهد و بدون کاهش کیفیت محسوسی مصرف دیتای دستگاه شما را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که دیتا را کاملاً از دسترس برنامه‌ها خارج کنید یا استفاده از وای‌فای را کنترل کنید و نگاهی هم به میزان حجمی که صرفه‌جویی شده است بیندازید. برنامه Opera Max با این‌کار علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف دیتا، عمر باتری گوشی را هم افزایش می‌دهد.
۷۹- Twilight

احتمالاً شما هم مثل ما شب‌ها گوشی خود را رها نمی‌کنید و مدت زیادی به صفحه روشن آن خیره می‌شوید. اگر چنین است شاید متوجه شده باشید که خواب شما دچار اختلال شده است، چون نور آبی ساطع شده از صفحه دستگاه شما را بیدار نگه می‌دارد.
برنامه Twilight با سازگار ساختن نور و رنگ‌های صفحه‌نمایش با زمان‌های مختلف شبانه‌روز و فیلتر کردن نور آبی بعد از غروب آفتاب، این مشکل را حل کرده و کمک می‌کند که تا قبل از ساعت ۴ صبح خوابتان ببرد. شما می‌توانید رنگ‌ها را طبق میل خود تنظیم کنید و یا به برنامه اجازه دهید که این کار را به صورت خودکار انجام دهد.
۸۰- Lifesum

متعهد ماندن به تمرینات یا یک رژیم غذایی همیشه راحت نیست. اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی و میزان کالری سوزانده شده در طی تمرینات، به شما کمک می‌کند که طبق برنامه پیش بروید، اما خود این اندازه‌گیری هم کار سختی است.
خوشبختانه برنامه Lifesum این کار را بسیار راحت کرده است و به شما اجازه می‌دهد که با واردکردن غذا و تمرینات خود به برنامه، میزان کالری‌ها را تخمین بزنید، هدف خاصی تعیین کنید و بدانید چه زمانی باید بیشتر یا کمتر غذا بخورید. تمامی این امکانات در قالبی جذاب و با طراحی زیبا در اختیار شما قرار می‌گیرد.
این برنامه کاملاً رایگان است اما اگر عضویت طلایی آن را خریداری کنید می‌توانید از اطلاعات تغذیه‌ای دقیق‌تری استفاده کنید، اطلاعات را با برنامه‌های دیگر و پوشیدنی‌ها همگام‌سازی کنید، از رژیم‌های غذایی حرفه‌ای برخوردار شوید و چندین امکان جالب دیگر.
۸۱- Office Lens

قبلاً برنامه‌های اسکن اسناد را بررسی کردیم، بااین‌حال Office Lens یکی از بهترین‌ها در این زمینه است و برنامه‌ای تحت Office مایکروسافت محسوب می‌شود.
تصاویر اسناد و تخته‌سفید، ویرایش و بزرگ‌تر شده، سپس به فایل‌های ورد، پاورپوینت یا PDF تبدیل می‌شوند و برای دسترسی راحت‌تر از طریق دستگاه‌های دیگر در OneNote یا OneDrive آپلود می‌شوند. هنگامی‌که یک کارت ویزیت را اسکن می‌کنید، به صورت یکی از مخاطبین گوشی شما ذخیره خواهد شد تا محتوای آن به راحتی در دسترس باشد و هیچ‌وقت گم نشود.
۸۲- Text Aide

آیا تابه‌حال با کلمه یا اصطلاحی در یک پیام روبرو شده‌اید که معنی آن را ندانید؟ یا مواقعی که کسی به نام کتاب، فیلم یا رویدادی را اشاره می‌کند که شما هیچ‌چیز راجع به آن نمی‌دانید.
با وجود گوشی‌های هوشمند دیگر کسب این اطلاعات سخت نیست، اما با Text Aide کار از این هم آسان‌تر می‌شود. به کمک این برنامه با کپی کردن متن، معنی آن را متوجه می‌شوید یا می‌توانید در یک لحظه و بدون خارج شدن از برنامه، آن را در یک مرورگر شناور به صورت آنلاین جستجو کنید.
البته Text Aide به‌غیراز جستجوی معانی، کارایی‌های دیگر هم دارد. قابلیت تلفظ متن و استفاده از ماکروها برای تایپ سریع‌تر از دیگر امکانات آن به شمار می‌روند.
۸۳- QuickPic Gallery

احتمالاً Google Photos بهترین برنامه گالری اندروید است اما اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از آن نیستید، QuickPic Gallery جایگزین قدرتمندی به حساب می‌آید.
این یک برنامه قدرتمند است که امکان ترتیب‌بندی و نمایش تصاویر را از راه‌های مختلف در اختیارتان می‌گذارد. امکاناتی مثل انتخاب پوشه‌ها، نمایش تصاویر از آلبوم‌های آنلاین و مخفی‌سازی یا رمزگذاری تصاویر مورد نظر، از ویژگی‌های آن است. همچنین تمامی امکانات این برنامه رایگان است.
۸۴- Journey

Journey، یادداشت‌های روزانه شما را به گوشی‌های هوشمندتان منتقل می‌کند. با این برنامه می‌توان سفرها و تجربیات، یا فقط فعالیت‌های روزمره را به همراه عکس و فیلم ثبت کرد.
طراحی بی‌نقص و خلاقانه، استفاده از آن را ساده لذت‌بخش کرده است و به راحتی می‌توانید یادداشت‌های گذشته را بر اساس محل یا تاریخ آن‌ها پیدا کنید. همچنین با بک‌آپ گرفتن و همگام‌سازی آن‌ها با دستگاه‌های دیگر مطمئن می‌شوید که پنج سال دیگر هر کجا که باشید و از هر دستگاهی که استفاده کنید، به راحتی آن‌ها را پیدا خواهید کرد.
۸۵- Adobe Photoshop Lightroom

مدتی از عرضه Adobe Photoshop Lightroom برای اندروید می‌گذرد، این برنامه قبلاً نیاز به اشتراک پولی داشت اما حالا رایگان شده است و هر ابزاری که برای ویرایش تصاویر احتیاج داشته باشید را در اختیار شما می‌گذارد.
شما می‌توانید نور، دما، کنتراست و دیگر ویژگی‌های تصویر را تغییر دهید، نویز را کم کنید، وضوح را افزایش دهید، فیلترها و افکت‌های مختلف اضافه کنید و عکس‌ها را کراپ کنید و بچرخانید. از همه مهم‌تر آگه اشتباهی کردید با یک حرکت می‌توانید آن را تصحیح کنید و تصویر را به نسخه قبلی برگردانید.
هنوز هم برای استفاده از Lighroom بر روی دسکتاپ، نیازمند اشتراک Creative Cloud هستید، اما این نسخه رایگان برای کاربران موبایل عالی است.
۸۶- YouTube Kids

یوتیوب با میلیون‌ها ویدیوی مناسب کودکان، می‌تواند یک زمین بازی مجازی برای بچه‌ها به حساب به یاد، مشکل این است که محتوای نامناسب زیادی هم در آن وجود دارد. این جا است که YouTube Kids به کار می‌آید و به صورت خودکار محتوای نامناسب برای کودکان را فیلتر می‌کند، همچنین محیط کاری ساده و رنگارنگی به وجود می‌آورد تا کودک شما به راحتی بتواند از آن استفاده کند.
از آن‌جایی که این برنامه ساخت گوگل است، جای تعجب ندارد که طراحی بسیار زیبایی داشته باشد. البته کار آن فقط سرگرمی نیست، قسمتی به نام "یادگیری" وجود دارد و در بخش کنترل پدر و مادر هم می‌توانید برای تعیین زمان کار کودک، تایمر اضافه کنید یا دسترسی او به برخی از محتویات را محدود کنید.
به‌دلیل خودکار بودن برنامه، ممکن است هنوز برخی از محتویات نامناسب از فیلتر عبور کنند، ولی اگر گزینه جستجو را غیرفعال کنید، کودک شما به ویدیوهای پیشنهادی برنامه محدود می‌شود. با این‌کار بخش وسیعی از یوتیوب از دسترس آن‌ها خارج می‌شود اما هنوز می‌توانند خیلی چیزها را تماشا کنند.
۸۷- SwiftKey

T
برنامه‌ای که پیش‌گام کیبردهای جایگزین بوده است، SwiftKey اولین برنامه‌ایست که نحوه تایپ شما را "می‌آموزد" و کلمات بعدی شما را پیش‌بینی می‌کند. با مرور زمان و تمرین، کلمات و عباراتی که بیشتر استفاده می‌کنید را یاد می‌گیرد و در نوشتن سریع‌تر یک پیام ساده به شما کمک می‌کند.
رقبای زیادی به میدان آمده‌اند اما SwiftKey با پیش‌بینی‌های دقیق و گزینه‌های شخصی‌سازی بسیار زیاد خود، هنوز هم برترین است.
قبلاً باید برای استفاده از این برنامه هزینه می‌پرداختید، اما حالا می‌توانید برای بدون هیچ‌گونه خرجی کیبرد خود را ارتقا دهید.
۸۸- Phone Doctor Plus

اولین قدم در تعمیر گوشی، تشخیص مشکل آن است، کاری که Phone Doctor Plus از عهده انجام آن برمی‌آید.
این ابزار مفید شامل ده‌ها تست برای مشخص کردن ایرادها از سنسور نزدیکی تا اسپیکرها است. حتی اگر متوجه هیچ مشکلی در گوشی خود نشده‌اید، شاید بد نباشد برای راحتی خاطر از عملکرد صفحه‌نمایش یا اسپیکرها این تست را انجام دهید.
متأسفانه Phone Doctor Plus پس از تشخیص مشکلات، راهکاری برای درست کردن آن‌ها ندارد، اما حداقل به کمک آن می‌فهمید کی باید گوشی‌تان را به تعمیرگاه ببرید.
۸۹- Photo Editor PRO

یافتن یک برنامه خوب ویرایش تصویر از میان انبوه برنامه‌های موجود کار راحتی نیست، اما Photo Editor PRO ارزش استفاده را دارد.
از امکانات آن می‌توان به داشتن قالب‌ها و استیکرهای مختلف و ابزار مفیدتر برای کارهایی مثل افزایش وضوح عکس، تنظیم نورپردازی، تغییر تمرکز، دست‌کاری رنگ‌ها و... اشاره کرد. پس اگر عکسی که گرفته‌اید طبق انتظارتان نشده است، برنامه Photo Editor PRO می‌تواند در درست کردن و ویرایش آن به شما کند.
این برنامه طرز کار ساده‌ای دارد، تمامی ابزارهای آن به راحتی در دسترس شما است و اگر در کار ویرایش اشتباهی صورت گرفت، می‌توانید به راحتی و با یک حرکت آن را تصحیح کنید.
۹۰- Stagelight

Stagelight علاوه بر این‌که امکان ساخت موزیک از طریق یک عملیات ساده را فراهم می‌کند، با درس‌هایی درمورد نحوه ساخت بیت، ضبط صدای ساز، ویرایش صداها و... طرز کار برنامه را هم به شما می‌آموزد.
این برنامه شامل کیبورد، درام، افکت‌های صوتی و هزاران صدای مختلف است که برای راحتی کار می‌توانید آن‌ها را به قطعه موسیقی خود اضافه کنید. همه این‌ها رایگان است اما از طریق فروشگاه آن می‌توان صداها و امکانات جدیدی وارد کرد و یک برنامه کامل ساخت موسیقی به وجود آورد.
۹۱- eBay

برنامه دیگری که مدتی است برای اندروید عرضه شده، ابزار eBay است و به قدری ارتقا پیدا کرده است که حالا جایگزین معتبری برای نسخه سایت دسکتاپ به حساب می‌آید.
شما می‌توانید به کمک آن، اشیای مورد نظر را مستقیماً در برنامه به فروش برسانید، همچنین وجود یک سیستم PIN ساده، راه پرداخت با PayPal را نسبت به سایت اصلی خیلی ساده‌تر کرده است. این ویژگی در کنار قابلیت جستجو و استفاده از آن در مبل یا تخت‌خواب باعث می‌شود که احتمالاً دیگر به سراغ سایت اصلی نروید.
۹۲- Slide for Reddit

برنامه‌های زیادی جهت استفاده از Reddit روی اندروید وجود دارد، بااین‌حال هنوز برنامه رسمی‌ای منتشر نشده است. اگر قرار باشد برنامه رسمی برای آن ساخته شود، ترجیح می‌دهیم شبیه به این برنامه باشد.
Slide for Reddit یکی از خوش‌ساخت‌ترین برنامه‌های Reddit است که از استفاده آن لذت خواهید برد. قابلیت شخصی‌سازی خوبی هم دارد و به شما اجازه می‌دهد طبق سلیقه خود، تم و رنگ‌های برنامه را عوض کنید.
این برنامه در ارائه امکانات هم چیزی کم ندارد، شما می‌توانید به راحتی داستان‌ها را بخوانید و نظر دهید، به محتوای ذخیره شده و امتیاز بالا دسترسی پیدا کنید، پروفایل کاربران و اینباکس خود را تماشا کنید، محتوا را در حالت نمایش کامل و لیست قرار دهید و... البته برنامه‌های Reddit دیگر با امکانات بیشتری وجود دارند، اما طراحی هیچ‌کدام به این زیبایی نیست.
۹۳- Action Launcher 3

اگر می‌خواهید بر عملکرد و ظاهر دستگاه اندرویدی خود تسلط کامل داشته باشید، داشتن برنامه Action Launcher 3 برای شما ضروری است.
ویجت‌های اندروید با این برنامه جان تازه‌ای می‌گیرند. این برنامه هوم‌اسکرینی ارائه می‌دهد که قابلیت شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای دارد، همچنین برای پشتیبانی از طراحی ظاهری Android 5.0 Lollipop، نوسازی شده است.
اگر قبلاً هوم‌اسکرین را در رابط‌های دیگری مانند Nova، Google Now Launcher و TouchWiz تنظیم کرده‌اید، می‌توانید با انتقال تمامی این تنظیمات، برنامه‌های موردعلاقه و میان‌برهای خود را به شکلی که می‌خواهید حفظ کنید.
۹۴- Allrecipes Dinner Spinner

در انتخاب غذای خود مشکل دارید؟ دیگر نمی‌توانید پیتزای یخ‌زده را تحمل کنید؟ اگر این‌طور استAllrecipes Dinner Spinner را دانلود کنید.
شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب یک وعده غذایی (عصرانه یا شام) و مشخص کردن زمان آماده‌سازی، از لیست دستور پختی که برنامه در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید.
نظرات و پیشنهاد‌های کاربران، زیر هر دستور پخت دیده می‌شود، به این صورت می‌توانید از کسانی که قبلاً آن غذا را درست کرده‌اند هم مواردی یاد بگیرید. اگر از آن دستورها خوشتان نیامد می‌توانید فقط از کتاب آشپزی برنامه استفاده کنید و حتی به‌وسیله آن به سادگی لیست خرید موردنیاز برای آماده‌سازی غذای مورد نظر را مشخص کنید.
۹۵- Microsoft Translator

فرقی ندارد کجا بروید، با Microsoft Translator همه حرف‌هایتان را می‌فهمند. شما می‌توانید هر لغت یا جملات کوتاه را به صورت نوشته یا صدا، به ده‌ها زبان ترجمه کنید. این برنامه قابلیت ترجمه متن و گفتار را دارد.
برنامه‌های مشابه دیگری وجود دارند، اما Microsoft Translator رابط بسیار روان و زیبایی دارد و از پوشیدنی‌های اندروید هم پشتیبانی می‌کند. از همه مهم‌تر خوب کار می‌کند و تقریباً همیشه به درستی حرف شما را متوجه می‌شود.
۹۶- OpenTable

از غذا خوردن در شلوغی خوشتان نمی‌آید؟ OpenTable شما را قادر می‌سازد به جای تماس تلفنی با رستوران مورد نظر، کار رزرو را از طریق برنامه انجام دهید.
از همه مهم‌تر استفاده از آن ساده و سریع است و اگر به دنبال جای جدیدی برای غذا خوردن باشید، تمام رستوران‌های اطراف شما را به همراه بررسی و ویژگی‌های آن‌ها نشان می‌دهد. مشتریان دائمی هم می‌توانند با جمع‌آوری امتیازاتی در هزینه غذاهای بعدی تخفیف بگیرند.
۹۷- Naked Browser

مرورگرهای زیبا و نامدار بسیاری برای اندروید عرضه شده‌اند که Naked Browser جزو آن‌ها نیست، اما این برنامه کمبودهای خود را با سبکی و کارایی بالا جبران کرده است.
میزان حداقلی اشغال رم این برنامه باعث شده است که عملکرد سریعی بر روی دستگاه‌های ضعیف‌تر داشته باشد. این ویژگی، روی گوشی‌های پرچم‌دار چندان محسوس نیست اما اگر زمانی به هر دلیلی سرعت مرورگرتان دچار مشکل شد، حتماً Naked Browser را در نظر داشته باشید.
۹۸- TripAdvisor

اگر به دنبال جایی برای غذا خوردن می‌گردید یا جایی برای ماندن می‌خواهید، به برنامه TripAdvisor سری بزنید. این برنامه لیست جامعی از رستوران‌ها، هتل‌ها، مناظر و جاذبه‌های گردشگری سراسر دنیا، به همراه بررسی‌های متعدد برای اکثر آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد، پس به راحتی می‌فهمید کجا ارزش وقت گذاشتن را دارد و کجا مناسب نیست.
طرز استفاده آن هم ساده است، با ابزار Near Me Now می‌توانید مکان‌های نزدیک خود را ببینید، همچنین امکان جستجو با معیارهای مختلفی مثل درجه و سطح هم وجود دارد.
محتوا را می‌توان به منظور مشاهده آفلاین در سفرها، دانلود کرد، شما می‌توانید نظرات و بررسی‌های خود را هم مستقیماً از طریق برنامه آپلود کنید.
۹۹- Snapchat

برنامه پیام‌رسانی Snapchat، حداقل از نظر فروش، این روزها برنامه محبوبی محسوب می‌شود. USP امکان ارسال پیام‌های "خود تخریبی" را به کاربران داده است، تصاویری که پس از مشاهده توسط مخاطب به طور خودکار پاک می‌شوند و هیچ رد و مدرکی باقی نمی‌گذارند.
البته هنوز می‌توانید از تصاویری که به این شکل برایتان ارسال می‌شوند، اسکرین‌شات بگیرید، اما به‌هرحال این کار تقلب محسوب می‌شود.
افکت‌های برنامه آن را جذاب‌تر کرده‌اند، همچنین شما در صورت نیاز علاوه بر عکس، می‌توانید فیلم هم بگیرید.
۱۰۰- Avast Antivirus & Security

دستگاه اندرویدی شما هم یک کامپیوتر به حساب می‌آید و به عنوان یک کامپیوتر باید از آن در برابر ویروس‌ها محافظت کنید. خوشبختانه چند آنتی‌ویروس رایگان برای اندروید وجود دارد که Avast Antivirus & Security در میان آن‌ها یکی از بهترین‌ها است.
با استفاده از این برنامه، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای صاحب یک اسکنر ویروس، محافظ اینترنت، به همراه امکان گزارش مشکلات امنیتی، فیلتر تماس و اگر دستگاهتان روت شده باشد حتی صاحب یک فایروال کامل می‌شوید. با عضویت در آن هم می‌توانید از امکاناتی مانند قفل برنامه و تشخیص آگهی بهره‌مند شوید، اما امکانات اصلی برنامه همگی رایگان هستند.

ارسال نظر