بهترین آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ دارای آنتی ویروسی درون خود ویندوز است که نام این آنتی ویروس Windows Defender است، ساختار آنتی ویروس ها در ویندوز ۱۰ با ویندوز ۷ و ۸ کمی متفاوت است، اما در این جا این سؤال پیش می آید که آنتی‌ویروس خود ویندوز برای محافظت از ویندوز کافی است.

بهترین آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز ۱۰

کلیک -آنتی ویروس های برای محافظت از ویندوز و کامپیوتر شما استفاده می شوند، آنتی ویروس ها نقش مهمی در جلوگیری از حمله بدافزارها و ویروس ها به کامپیوتر های ما دارد، باید دید که می توان به چه آنتی ویروسی اطمینان کرد.

آنتی ویروس یا ضد بد افزار

آنتی ویروس ها در واقع عملکرد طولانی ندارند و در واقع نوعی حرکت مقطعی انجام می دهند ولی استفاده از آنتی ویروس ها برای حفاظت از برنامه ها و اطلاعات پیشنهاد بسیار خوبی است. ضد بد افزار ها عملکردی بسیار گسترده تر از آنتی ویروس ها دارد و کامپیوتر شما را در برابر خطر های بزرگ تری محافظت می کند. ویروس ها، برنامه های جاسوسی، و هر برنامه ای که دارای منبع نامشخص باشد و به نوعی امنیت سیستم شما را تهدید کند، با داشتن ضد بدافزار خنثی می شود. با این تفاسیر ما باید از کدام یک استفاده کنیم؟ از اولین بخش شروع می کنیم یعنی آنتی ویروس ها.

آنتی ویروس ویندوز خوب است یا بد؟

هنگامی که شما ویندوز ۱۰ را نصب می کنید، به صورت خودکار یک آنتی ویروس بر روی کامپیوتر شما نصب می شود که، این آنتی ویروس هر برنامه تازه نصب شده ای را اسکن می کند و هر فایلی که دانلود شود ابتدا مورد بررسی این آنتی ویروس قرار می گیرد و سپس وارد سیستم شما می شود. حتی آپدیت هایی که برای ویندوز ۱۰ نیز عرضه می شود مورد بررسی این آنتی ویروس قرار می گیرد. اما این آنتی ویروس خوب است یا بد؟ این آنتی ویروس در بسیاری از زمینه ها عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی با بسیاری از آنتی ویروس های خوب بازار نیز قابل مقایسه است، اما ممکن است شما نیز نتوانید به این آنتی ویروس اطمینان صد در صد برسید.

آنتی ویروس ویندوز مزایای بسیار زیادی دارد، این انتی ویروس در ویندوز است و دیگر نیازی نیست نگران تبلیغات پاپ آپ آنتی ویروس ها باشید و در بسیاری از موارد برای تمدید اشتراک خود نیازی نیست پولی بپردازید. این آنتی ویروس مزایای بسیار زیادی دارد.

بهترین آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10

آنتی ویروس های ویندوز از ویندوز در برابر ویروس هایی که در آپدیت کردن ویندوز پیش می آید جلوگیری می کند و دیگر نیازی نیست شما نگران پلاک این های ویروسی باشید. آنتی ویروس های ویندوز امروزه در مقابل بد افزارهای قوی و تروجان ها عملکرد خوبی ندارد یعنی توانایی حفاظت از ویندوز شما در برابر بد افزار های قوی را ندارد.

در سال ۲۰۱۵ بد افزاری به سیستم های کامپیوتری حمله کرد که توانست ۹۵ درصد از سیستم ها را درگیر کند، آنتی ویروس های معمولی توانایی مقابله با این بد افزار را نداشتند و حتماً باید از ضد بد افزار ها استفاده کرد. البته در بسیاری از موارد نیز تمام ضد بد افزار ها توانایی مقابله با همه بد افزار ها را ندارند ولی در کل توانایی و قدرت ضد بد افزار ها از آنتی ویروس ها بیشتر است.

ضد بد افزار های BitDefender و Kaspersky از بد افزار ها و ویروس ها با نسبت ۱۰۰ درصدی جلوگیری می کنند و دو ضد بد افزار برتر دنیای آنتی ویروس ها است. مایکروسافت در بسیاری از نسخه ها آنتی ویروس های آزمایشی خود را عرضه می کند که این آنتی ویروس ها هنوز به تائید قطعی و نهایی نرسیده اند بنابراین نمی توان به آن ها اطمینان صد در صد داد.

ویندوز ۱۰ از فیلتر های دیگری برای امنیت برخوردار است، فیلتر هوشمند صفحه یکی از این فیلتر ها است که از ورود نرم افزار های مخرب جلوگیری می کند. در ویندوز ۱۰ بسیاری از مرورگر ها مثل موزیلا و کروم از امنیت مرورگر ها برخوردار هستند که امکان دریافت در هر نرم افزاری را ندارد و از نرم افزارهای مخرب جلوگیری می کند.

در کل آنتی ویروس های ویندوز کارکرد بدی ندارند اما بهترین آپشن و گزینه شما نیستند. اگر شما دائما در حال دریافت اطلاعات جدید از اینترنت هستید و با سایت های ناشناس زیادی سر و کار دارید آنتی ویروس ویندوز گزینه مناسبی برای این افراد نیست.

بهترین آنتی ویروس

بهترین آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10

شاید تشخیص کمی سخت باشد، آنتی ویروس های ویندوز قابلیت های بسیار خوبی دارد ولی باید گفت که این آنتی ویروس کافی نیست و باید برای محافظت از ویندوز از قابلیت های دیگری نیز استفاده کرد.

در این جا لیستی برای انتخاب آنتی ویروس مناسب ارائه شده است که شما با استفاده از این معیار ها می توانید بهترین آنتی ویروس را انتخاب کنید:

اگر شما می خواهید بهترین محافظت از سیستم خود را داشته باشید باید برای آن کمی بیشتر تلاش کنید، Kaspersky در تست آنتی ویروس ها توانسته رده بسیار خوبی به دست بیاورد، پس اگر می خواهید از سیستم خود به خوبی محافظت کنید از این آنتی ویروس استفاده کنید.

اگر شما می خواهید به صورت رایگان بهترین محافظت را از سیستم خود داشته باشید، می توانید با یک سرچ کوچک بهترین آنتی ویروس رایگان را انتخاب کنید که یکی از این بهترین ها Avira Free Antivirus است که با ظرفیت بسیاری خوب از سیستم شما در برابر ویروس ها محافظت می کند.

اگر شما می خواهید از آنتی ویروس رایگان با زمینه گسترده استفاده کنید بهترین گزینه آنتی ویروس های ویندوز است، این آنتی ویروس در مدت طولانی بر روی سیستم شما نصب است و شما نیازی به پرداخت ندارید و در این آنتی ویروس خبری از تبلیغات نیست.

هنگامی که شما آنتی ویروسی نصب می کنید سیستم شما از ورود هر برنامه مخربی جلوگیری می کند ولی نوع آنتی ویروس شما در میزان ورود بد افزار ها و ویروس ها نیز تأثیر دارد.

آنتی ویروس کافی نیست، از ضد بد افزار نیز استفاده کنید:

بهترین آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10

داشتن آنتی ویروس بر بروی سیستم بسیار مهم است اما این روز ها داشتن یک ضد بد افزار بر روی کامپیوتر بسیار مهم است، شما با استفاده از برنامه Malwarebytes به شما کمک می کند تا در برابر بد افزار ها نیز ایمن باشید. البته برای استفاده از بیشتر ضد بد افزار ها شما باید اشتراک ماهیانه داشته باشید و این امر منطقی هم هست چون بد افزار ها قابلیت بیشتری از آنتی ویروس ها دارند و خدمات بیشتری به کاربران ارائه می دهند.

ضد بد افزار ها جایگزین آنتی ویروس های معمولی است و در برابر بد افزار ها نیز از سیستم محافظت می کند. ضد بد افزار های رایگانی نیز در بازار وجود دارد که نمی توان به تمام این ضد بد افزار ها اطمینان کرد و برای خرید و یا تهیه ضد بد افزار باید از یک نسخه مطمئن استفاده کرد چون دیده شده است سود جویانی در بازار ضد بد افزار های ارزان قیمت و یا رایگانی ارائه کرده اند که خود این برنامه ها، برنامه های آلوده ای بوده اند.

ارسال نظر