بهترین دستگاه ها و اپلیکیشن های سال ۲۰۱۶

با معرفی بهترین اپلیکیشن ها و دستگاه های نیمه اول سال ۲۰۱۶ همراه باشید.

بهترین دستگاه ها و اپلیکیشن های سال ۲۰۱۶

به گزارش کلیک، اکثر دستگاه های جالب و مهم سال ۲۰۱۶ هنوز عرضه نشده اند و ما باید تا پاییز برای ارائه آن ها منتظر بمانیم. سال گذشته در چنین زمانی ما مواردی همچون ساعت هوشمند Apple Watch، لپ تاپ Pixel گوگل و اپلیکیشن های Meerkat و Periscope را داشتیم که توانستند گوشی های هوشمند را در زمینه نمایش زنده موبایلی چند گام به جلو ببرند.

یکی از محصولاتی که ما بیشتر از هر چیز دیگر در مورد آن صحبت می کردیم، دستگاه Amazon Echo بود که در اواخر سال ۲۰۱۵ عرضه شد. بهترین اپلیکیشن امسال نیز در ۶ ژولای عرضه شد و بقیه ماه های سال ما مجبور بودیم روی اپلیکیشن های قدیمی تری مثل Snapchat و Facebook Messenger مانور دهیم.

دو عدد از بهترین دستگاه های این سال که دستگاه های واقعیت مجازی Oculus و HTC هستند، سال هاست که در حال ساخت و توسعه بوده اند و بنابر این نمی توان آن ها را به سال ۲۰۱۶ اختصاص داد.

اما بهترین دستگاه ها و اپلیکیشن ها امسال کدامند؟

داغ ترین اپلیکیشن: قطعا این مورد به بازی Pokémon Go اختصاص دارد که توانست واقعیت مجازی را به طور گسترده ای به دنیای بازی ها بیاورد. در این بازی شما باید کاراکتر هایی به نام پوکمان (Pokémon) را در دنیای واقعی شکار کنید. این بازی هزاران فرد را برای شکار پوکمان به خیابان ها، پارک ها و فروشگاه ها کشانده است. طبق گزارشات در کمتر از یک هفته این اپلیکیشن بیش از ۱۵ میلیون بار دانلود شده است.

pokemon-go-compilation_2058.0.0

داغ ترین و پر استفاده ترین فناوری: Facebook Live. شبکه اجتماعی فیسبوک از نقاط قوت اپلیکیشن های Periscope و Meerkat بهره گرفت و آن ها را در سرویس خود با بیش از ۱٫۶ میلیارد مخاطب استفاده کرد. با استفاده از این سرویس پر مخاطب شما می توانید فیلم های خود را به صورت زنده و در لحظه با دیگران به اشتراک بگذارید. از آنجایی که مخاطبان این شبکه اجتماعی بسیار زیادند، شما مکان بسیار مناسبی برای به اشتراک گذاری کارهایتان پیدا می کنید.

facebook-live

اکنون این سرویس فیسبوک به حدی رسیده است که نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در حالی که دوربین های تلویزیونی امکان پوشش نداشتند، از گوشی های خود و این سرویس برای پوشش زنده تظاهرات ضد سلاح استفاده کردند. همچنین فرد دیگری از این سرویس برای نمایش حمله و شلیک پلیس به یک فرد سیاه پوست استفاده کرده و این اتفاق را به صورت کامل با دیگران به اشتراک گذاشته است. کارشناسان می گویند میزان استفاده از این سرویس به خصوص در مناطقی که امکان استفاده از دوربین های تلویزیونی وجود ندارد، روز به روز افزایش خواهد یافت.

اگر چه اپلیکیشن ها و سرویس ها بیشترین میزان محبوبیت را کسب کرده اند، ولی گجت هایی نیز وجود دارند که توانسته اند چشم ها را به خود خیره کنند.

قیمت تلویزیون های ۴K عاقلانه می شود: سه سال پیش برای خریدن یک تلویزیون اولترا HD یا ۴K می بایست هزاران دلار پول می پرداختید. اما اکنون شرکت هایی مثل Vizio و TCL با قیمتی حدود ۵۰۰ دلار این تلویزیون ها را عرضه می کنند. همچنین تلویزیون ۵۵ اینچی TCL با یک دستگاه پخش زنده Roku عرضه می شود.

خداحافظی با ریموت کنترل: تلویزیون های سری P شرکت Vizio بدون ریموت کنترل عرضه می شوند و به جای آن از اپلیکیشن مخصوص گوشی استفاده می کنند. این یعنی شما دیگر مجبور نیستید ساعت ها به دنبال ریموت کنترل تلویزیون خود بگردید و البته از طرف دیگر باید همیشه گوشی خود را شارژ کنید و آماده نگه دارید.

vizio-p-series-2016-15

گجتی برای همه: همه ما با امواج ضعیف وای فای در خانه مشکل داریم و دستگاه EERO با هدف حل این مشکل وارد بازار شده است. این دستگاه قادر است امواج را با ترفند هایی از دیوار عبور دهد. اگر چه قیمت ۱۹۹ دلاری آن کمی زیاد است، ولی کارش را به درستی انجام می دهد.

Eero-Home-WiFi-System-1

دوربین سال: شرکت سونی در دوربین RX10 Mark III توانسته است راه جالبی برای به کار گیری یک لنز مگا زوم (۲۴mm-600m) در یک دوربین کامپکت بیابد. این دوربین دارای کنترل دستی کامل بوده و قادر است با کیفیت ۴K فیلم برداری کند. به جرات می توان گفت که این بهترین دوربین مسافرتی ساخته شده تا به امروز است.

DSC09923-processed

ارسال نظر