معرفی 5 گوشی هوشمند با باتری فوق‌العاده قدرتمند

توان شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند همواره یکی از دغدغه‌های کاربران بوده است.

معرفی 5 گوشی هوشمند با باتری فوق‌العاده قدرتمند

به گزارش کلیک،کمپانی‌های تولید کننده‌ی اسمارت فون ها همیشه در مقابل این موضوع با محدودیت‌هایی مواجه هستند.پیشرفت‌هایی که در قطعات سخت افزاری گوشی‌های هوشمند پدید آمده بسیار متعددتر از پیشرفت‌هایی است که در زمینه‌ی باتری این محصولات ایجاد شده است. این موضوع سبب شده که طراحی باتری گوشی‌ها و ایجاد تعادل مابین ظرفیت شارژدهی آن‌ها و سایر خصوصیات سخت افزاری دستگاه به یک چالش بزرگ تبدیل شود.

به عنوان مثال صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال بزرگ و بزرگ‌تر شدن هستند، در کنار این موضوع وضوح تصویر نمایشگرهای این محصولات نیز روز به روز در حال افزایش است. همانطور که می‌دانید افزایش اندازه‌ی نمایشگر و وضوح تصویر آن تاثیر بسیار زیادی در انرژی مصرفی دستگاه دارد. حتی سیستم روی یک چیپ‌هایی (SoC) که در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شوند روز به روز از تعداد هسته‌های پردازشگر مرکزی بیشتری بهره‌مند می‌شوند و این امر هم تاثیر مستقیمی بر روی میزان انرژی مصرفی دستگاه دارد. به طور کلی عوامل موثر در افزایش میزان انرژی مصرفی باتری دستگاه‌های هوشمند بسیار متعدد است و تمامی این عوامل منجر به بروز نقصی در این محصولات به نام کمبود توان شارژدهی باتری دستگاه شده است.

اما در این بین گوشی‌های هوشمندی هم وجود دارند که در طراحی آن‌ها به ظرفیت و توان شارژدهی باتری دستگاه اهمیت ویژه‌ای داده شده است. به بیان دیگر هم اکنون برخی از گوشی‌های هوشمند در بازار از نظر توان شارژدهی باتری بسیار قدرتمند‌تر از سایر محصولات موجود هستند. ما در این مقاله قصد داریم که 5 نمونه از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند از نظر توان شارژدهی باتری دستگاه را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با کلیک همراه باشید.

گوشی هوشمند Moto X Play موتورولا

1

گوشی هوشمند Moto X Play از طراحی ضد آب بهره‌مند است و صفحه نمایش آن از نوع 5.5 اینچی در نظر گرفته شده است. باتری به کار گرفته شده در این محصول ظرفیت و توانی معادل با 3630 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند که طبق بررسی‌های انجام شده توانسته در حدود 16 ساعت دوام داشته باشد. شایان ذکر است که بررسی انجام شده از نظر میزان مصرف انرژی باتری در شرایط بسیار دشواری انجام گرفته و به ثبت رساندن رکوردی در حدود 16 ساعت در این بررسی موضوعی تحسین برانگیز است.

فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ

2

فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ که طی ماه آگوست سال جاری از آن رونمایی شد، از صفحه نمایشی 5.7 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره می‌برد و تراشه‌ی آن از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای تشکیل شده است. این فبلت پرطرفدار به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که در بررسی‌های انجام شده توانسته چیزی در حدود 15 ساعت دوام را به همراه داشته باشد. این توان شارژدهی بسیار مناسب در قبال خصوصیات و ویژگی‌های منفی (از نظر مصرف انرژی باتری) که این محصول به همراه دارد به واقع موضوع جالب توجهی است.

گوشی هوشمند LG Volt

3

گوشی هوشمند Volt کمپانی ال‌جی از صفحه نمایشی 4.7 اینچی با وضوح تصویر 540 در 960 پیکسل بهره‌مند است و باتری آن ظرفیتی معادل با 3000 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند. طبق بررسی‌های انجام شده، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند توانسته زمانی معادل با 16 ساعت و 35 دقیقه دوام داشته باشد. البته اندازه‌ی صفحه نمایش و وضوح تصویر پایین آن نقش مهمی در عملکرد باتری این محصول ایفا می‌کند، اما با این وجود باید از نظر توان شارژدهی باتری دستگاه این گوشی هوشمند را یکی از بهترین محصولات کنونی موجود در بازار بدانیم.

گوشی هوشمند گلکسی اس 6 اکتیو سامسون

4

گوشی هوشمند گلکسی اس 6 اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy S6 Active) در بررسی‌های انجام شده توانسته دوامی در حدود 16 ساعت و 8 دقیقه را به ثبت برساند. صفحه نمایش این محصول نمایشگری 5.1 اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل است و باتری آن ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. عملکرد باتری این گوشی در بررسی‌های انجام شده بسیار جالب توجه بوده و سبب شده تا این محصول از نظر توان شارژدهی باتری به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار شناخته شود.

گوشی هوشمند Grand X Max+ زدتی‌ای

5

شاید تاکنون نام گوشی هوشمند گرند ایکس ماکس پلاس (Grand X Max+) کمپانی زدتی‌ای را نشنیده باشید، اما این گوشی در حال حاضر از نظر توان شارژدی باتری یکی از قدرتمندترین محصولات موجود در بازار است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند 6 اینچی بوده و وضوح تصویر اچ دی (720 در 1080 پیکسل) را ارائه می‌کند. باتری آن نیز ظرفیت و توانی معادل با 3200 میلی آمپر ساعت دارد. این گوشی هوشمند توانسته در بررسی‌ها و تست‌های باتری انجام شده زمانی در حدود 16 ساعت دوام را از خود به ثبت برساند و از اینرو در لیست برترین‌های ما قرار داده شده است.

منبع: cnet

ارسال نظر