برجسته ترین دوربین های نمایشگاه CES 2015

شاید نمایشگاه  CES برای معرفی دوربین، چندان شناخته شده نباشد ولی تا چند سالی که ما شاهد آن بوده ایم، این نمایشگاه محصولات بسیار ارزنده ای را برای مخاطبان رونمایی کرده است.

برجسته ترین دوربین های نمایشگاه CES 2015

به گزارش کلیک ، نمایشگاه CES در سال 2015 معرف یک سری دوربین های کامپکت، دوربین های دیجیتال تک لنزی بازتابی (DSLR) و همینطور اندکی تغییرات سطحی روی لنز دوربین ها بوده است.

گرچه تعداد دوربین های ارائه شده در این نمایشگاه خیلی زیاد نبودند ولی نماینده خوبی برای معرفی محصولات صنعت دوربین های کامپکت فشرده و کوچکتر بوده و نباید این نکته مهم را فراموش کنیم که نمایشگاه تجاری ژاپن در نیمه اول فوریه به عنوان نمایشگاه CP رو به افق نامیده شد. پس منتظر ظهور دوربین های جدیدتر در ماه آینده باشید.

نمونه های زیر دوربین های حرفه ای هستند که در این نمایشگاه رونمایی شدند و ما تا به این لحظه اطلاعات فوق را در مورد آنها بدست آوردیم، همچنین جدیدترین نمونه های دوربین 2015 را بصورت بروز شده در اختیار شما قرار میدهیم و شما می توانید برای بازدید از مدلهای جدیدتر در همین هفته به این سایت مجددا سر بزنید.

نیکون

دوربین نیکون مدل D5500، یک دوربین دیجیتال اس ال آر(تک لنزی بازتابی) است که تمام ویژگی های دوربین های اولیه نیکون را دارد. این کمپانی برای اولین بار است که دوربینی با ویژگی صفحه نمایش لمسی در DSLRهای نیکون ارائه کرده است و همچنین عنوان کوچکترین DSLR موجود در شرکت نیکون را تا به این زمان در اختیار دارد. با این حال به عنوان کوچکترین دوربین DSLR بازار محسوب نشده و دوربین هایی مثل کانن EOS 100D و کانن 700D به عنوان کوچکترین SLR های دنیا گوی رقابت را از آن ربوده اند.

اما آنچه که دوربین نیکون را متمایز می کند، رزولوشن بالای آن است. دوربین دی 5500 دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C در مرکز خود بوده و فیلتر low pass آن جهت بالا بردن وضوح بیشتر حذف شده است و دارای پردازنده مدل expeed 4 است.

phpigsx3r

یک سیستم فوکوس 39 نقطه ای به این مدل اضافه شده است که سبب بالا رفتن کیفیت تصویر زنده فوکوس شده و نمایشگر لمسی با ابعاد 3.2 اینچ و عکاسی 5 فریم بر ثانیه، قابلیت همزمان فلش که از مشخصه های دوربین D5500 هستند، همه و همه باعث شده که مخاطبان زیادی به آن علاقمند شوند. از آنجا که با مدل D5300 که مدل قبلی این دوربین بوده از نزدیک آشنا بوده ایم و با آن کار کردیم، با مدل جدید آن (D5500) خیلی هم ناآشنا نیستیم. لینک زیر را برای اطلاعات بیشتر دنبال کنید.

پاناسونیک

این طور که معلوم است کامپکت های مسافرتی که با استقبال زیادی روبرو شده است، کمپانی پاناسونیک را نیز مثل کانن بر آن داشته تا از جدیدترین مدل خود یعنی لومیکس TZ70 با زوم اپتیکال 30 برابر رونمایی کند.

این دوربین مدل بروز شده TZ60 که سال گذشته معرفی شد، بوده و یک کامپکت همه کاره محسوب می شود. یک کامپکت کامل نمایاب الکترونیک داخلی و با رزولوشن 160 K-dot همراه است که از نمونه پردازنده 200K dot وسنسور 12 مگاپیکسلی جدید با با رزولوشن پایین تر برتری دارد. بنظر می رسد که این سری از دوربین های لومیکس بسیار جالب باشد و البته ما با نمونه قبلی این دوربین در اواخر سال 2014 آشنا شده بودیم. دوربین TZ70 از ماه مارچ با قیمت 330 یورو در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

phpqpfxmo

اگر زوم 30 برابر برای شما خیلی زیاد است و یا به عبارتی هزینه آن برایتان کمی سنگین است، مدل دیگری به نام دوربین لومیکس TZ57 نیز عرضه شده است. در این مدل هیچ نمایابی وجود ندارد و دارای قابلیت 16 مگاپیکسلی و همچنین قدرت زوم اپتیکال 20 برابر است ولی مقیاس کوچکتر با شات های فراوانی را در بر دارد. بنابراین با توجه به قیمت پیشنهادی آن ،230 یورو، میتواند گزینه مناسبی برای انتخاب ما باشد.

پاناسونیک از جزییات آخرین دوربین خود نیز رونمایی کرد و دوربین لومیکس FT30 با زوم اپتیکال 4 برابر را با قیمت 140 پوند که انتظار می رود در ماه مارس عرضه شود، معرفی کرد. این کمپانی در کنار مدل ذکر شده، دوربین لومیکس SZ10 که یک کامپکت با قابلیت زوم اپتیکال 12 برابر است را در همین ماه با قیمت اندکی کمتر یعنی 130 پوند معرفی کرد.

کانن

یکی از مطمئن ترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه CES 2015، کمپانی کانن است که مدل های متنوع و جدید کامپکت های خود را در نمایشگاه معرفی کرد. دوربین دیجیتال پاور شات G17 با سنسور 1 اینچی، همانطور که آوازه اش پیچیده، انتطار می رود که با استقبال بی نظیری روبرو شود اما دانش علمی چندانی درخصوص IXUS و کامپکت های پاورشات وجود ندارد و با وجود اینکه کمترین میزان تغییرات را داشته، اما از ویژگی های خوبی برخوردار است.

phpgfcm7x

بهترین مدل معرفی شده توسط این کمپانی دوربین پاورشات SX710HS با قدرت زوم اپتیکال 30 برابر است. در این مدل، تغییرات قابل توجهی در قابلیت مگاپیکسل آن نسبت به مدل Sx700 HS که سال قبل معرفی شد، ایجاد شده است و در فوریه امسال با قیمت 330 پوند عرضه خواهد شد.

ارسال نظر