بهترین گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت و مقرون به صرفه

صنعت گوشی‌های هوشمند طی چند سال اخیر تغییر و تحولات چشمگیری را شامل شده است. تا چند سال پیش اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند باکیفیت و کارآمد را داشتید، می‌بایست مبالغ گزافی را پرداخت نمایید. به عنوان مثال شاید تا دو سه سال گذشته، به منظور خرید گوشی هوشمندی با کارایی‌های مناسب و مد نظرتان ملزم به پرداخت مبلغی در حدود 600 الی 800 دلار بودید، اما طی چند سال اخیر این روند دست‌خوش تغییرات جالب توجه‌ای شده است. کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند خط تولید اختصاصی را برای گوشی‌های میان رده و پایین رده در نظر گرفته‌اند و گاها مشاهده می‌شود که برخی از این محصولات علاوه بر کیفیت ساخت مناسب و قابلیت‌های سخت افزاری قابل قبول قیمتی مقرون به صرفه را نیز به همراه دارند.

بهترین گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت و مقرون به صرفه

به عنوان مثال شاید تا دو سه سال گذشته، به منظور خرید گوشی هوشمندی با کارایی‌های مناسب و مد نظرتان ملزم به پرداخت مبلغی در حدود 600 الی 800 دلار بودید، اما طی چند سال اخیر این روند دست‌خوش تغییرات جالب توجه‌ای شده است. کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند خط تولید اختصاصی را برای گوشی‌های میان رده و پایین رده در نظر گرفته‌اند و گاها مشاهده می‌شود که برخی از این محصولات علاوه بر کیفیت ساخت مناسب و قابلیت‌های سخت افزاری قابل قبول قیمتی مقرون به صرفه را نیز به همراه دارند.

بنابراین در دنیای امروزی شما برای خرید یک گوشی هوشمند باکیفیت که بتواند کارایی‌های مد نظرتان را ارائه کند، نیازی به صرف هزینه‌های گزاف ندارید و می‌توانید گوشی‌هایی را انتخاب کنید که با قیمت ارزان کیفیت و کارایی مناسبی را به همراه دارند. خوشبختانه به دلیلی زیاد بودن شرکت‌های فعال در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند، شما برای انتخاب یک گوشی ارزان قیمت یا مقرون به صرفه‌ی با گزینه‌های خرید متعددی مواجه خواهید بود. ما در این مقاله قصد داردیم که بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی ارزان قیمت را به شما عزیزان معرفی کنیم. البته از آنجایی که ارزان قیمت بودن یک محصول رابطه‌ی مستقیمی با تعبیر هر فرد از عبارت ارزان قیمت دارد، ما محصولات مد نظرمان را در سه دسته‌ی جداگانه با قیمت‌های کمتر از 200 دلار، کمتر از 300 دلار و کمتر از 400 دلار خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. بنابراین با کلیک دات آی‌آی همراه باشید.

بهترین گوشی‌های اندرویدی با قیمت کمتر از 200 دلار

  1. گوشی هوشمند Moto G موتورولا

1

گوشی هوشمند موتو جی (Moto G) موتورولا بدون تردید یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که می‌توانید آن را خریداری کنید. این گوشی هوشمند در عین مقرون به صرفه بودن، خصوصیات و ویژگی‌های بسیار عالی را به همراه دارد. صفحه نمایش آن نمایشگری 5 اینچی و از نوع LCD با وضوح تصویر اچ دی است. سیستم روی یک چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این محصول تراشه‌ی اسنپدراگون 410 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای بوده و رم آن در دو نسخه‌ی 1 و 2 گیگابایتی عرضه می‌شود. از دیگر خصوصیا و ویژگی‌های این گوشی هوشمند مقرون به صرفه می‌توان به حافظه‌ی داخلی آپشنال 8 و 16 گیگابایتی قابل ارتقاء، سنسور دوربین اصلی و سلفی 13 و 5 مگاپیکسلی و باتری 2470 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

  1. گوشی هوشمند OneTouch Idol 3 4.7 آلکاتل

2

گوشی هوشمند OneTouch Idol 3 4.7 کمپانی آلکاتل هم یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های اندرویدی سال 2015 محسوب می‌شود. از گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 4.7 اینچی و از نوع IPS با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل بهره می‌برد. سیستم روی یک چیپ به کار گرفته شده در این محصول تراشه‌ی اسنپدراگون 410 کوالکام است که از پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای بهره‌مند است. رم 1.5 گیگابایتی، پشتیبانی از اتصال LTE 4G، حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقاء، سنسور دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 2000 میلی آمپر ساعتی سایر خصوصیات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند ارزان قیمت را تشکیل می‌دهند.

  1. نسخه‌ی دوم گوشی هوشمند Moto E موتورولا

3

موتورولا همواره در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی مقرون به صرفه فعال بوده است. بدون تردید نسخه‌ی دوم گوشی هوشمند موتو ای (Moto E) این شرکت از جمله مقرون به صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های اندرویدی سال 2015 محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 4.5 اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 540 در 960 پیکسل بهره‌مند است. تراشه‌ی به کار گرفته شده در آن سیستم روی چیپ اسنپدراگون 410 بوده و رم و حافظه‌ی داخلی این محصول به ترتیب ظرفیت‌های 1 و 8 گیگابایتی را به همراه دارند. همچنین باتری جدانشدنی 2390 میلی آمپر ساعتی و سنسور دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی هم برای گوشی هوشمند موتو ای کمپانی موتورولا در نظر گرفته شده‌اند.

بهترین گوشی‌های اندرویدی با قیمت کمتر از 300 دلار

  1. گوشی هوشند زنفون 2 ایسوس

4

گوشی هوشمند زنفون 2 (Zenfone 2) ایسوس که در رویداد CES 2015 شاهد رونمایی از آن بودیم، محصولی بسیار باکیفیت است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی بهره می‌برد. رم آن در دو نسخه‌ی 2 و 4 گیگابایتی عرضه شده و حافظه‌ی داخلی آن نیز شامل سه نسخه‌ی متنوع با ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. البته این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی و رم میکرو اس دی را نیز به همراه دارد. دوربین اصلی و سلفی زنفون 2 ایسوس هم از سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند و باتری این گوشی ظرفیت و توانی معادل با 3000 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند. فراموش نکنید که تمامی این خصوصیات و ویژگی‌ها برای گوشی هوشمندی هستند که قیمتی کمتر از 300 دلار دارد.

  1. گوشی هوشمند OnePlus One

5

کمپانی وان‌پلاس هم در لیست مقرون به صرفه‌های اندرویدی ما محصولی دارد. گوشی هوشمند وان‌پلاس وان این کمپانی بدون شک از جمله برترین‌های مقرون به صرفه‌ی اندرویدی است. از محصول از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی بهره می‌برد و سیسم روی چیپ به کار گرفته شده در آن تراشه‌ی اسنپدراگون 801 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای و فرکانس کاری 2.5 گیگارهرتز است. از نظر حافظه‌ی داخلی حافظه‌ی داخلی، این گوشی هوشمند در دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود. باتری آن 3000 میلی آمپر ساعتی بوده و دوربین اصلی و سلفی این گوشی نیز به ترتیب ار سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

  1. گوشی هوشمند Onetouch Idol 3 آلکاتل

6

باز هم محصولی دیگر از کمپانی آلکاتل که هم اکنون در سایت آمازون با قیمت 250 دلار به فروش می‌رسد. این گوشی هوشمند Onetouch Idol 3 نام داشته و از صفحه نمایشی 55 اینچی و از نوع IPS با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسلی بهره می‌برد. تراشه‌ی به کار گرفته شده در این محصول تراشه‌ی اسنپدراگون 615 کوالکام است که پردازنده‌ی مرکزی آن متشکل از هسته‌های Cortex A53 با فرکانس‌های کاری متغیر خواهد بود. رم 2 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 16 و 32 گیگابایتی (دو نسخه‌ی مختلف) با قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس دی، سنسور دوربین اصلی و سلفی 13 و 5 مگاپیکسلی و باتری 2910 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های اصلی گوشی هوشمند 250 دلاری Onetouch Idol 3 کمپانی آلکاتل به شمار می‌روند.

بهترین گوشی‌های اندرویدی با قیمت کمتر از 400 دلار

  1. گوشی هوشمند Moto X Style موتورولا

7

گوشی هوشمند Moto X Style یا همان گوشی Moto X Pure Edition از صفحه نمایشی 5.7 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره می‌برد. سیستم روی یک چیپ آن تراشه‌ی اسنپدراگون 808 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی شش هسته‌ای است. رم 3 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی آپشنال 16، 32 و 64 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء از طریق اتصال رم میکرو اس دی، سنسور دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی هم سایر مشخصات فنی و اصلی این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. قیمت این گوشی هوشمند هم اکنون در سایت آمازون برابر با 399 دلار در نظر گرفته شده است.

  1. گوشی هوشمند نکسوس 5 ایکس گوگل

8

اگر بودجه‌ی مالی مابین 300 الی 400 دلار دارید، می‌توانید جدیدترین گوشی از سری محصولات نکسوس گوگل با نام نکسوس 5 ایکس را خریداری کنید. این گوشی هوشمن که با همکاری گوگل و ال‌جی تولید شده، محصولی بسیار جدید است و با توجه به اینکه گوشی هوشمندی از سری محصولات نکسوس گوگل است به روز رسانی‌های مربوط به سیستم عامل اندروید همواره در اولین قدم برای آن ارائه خواهد شد. نکسوس 5 ایکس گوگل که هم اکنون در سایت آمازون با قیمت 379 دلار به فروش می‌رسد، از صفحه نمایشی 5.2 اینچی و از نوع LCD با وضوح تصویر فول اچ دی بهره می‌برد. تراشه‌ی به کار گرفته شده در ان سیستم روی چیپ اسنپدراگون 808 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی شش هسته‌ای است. رم آن ظرفیت 2 گیگابایتی را به همراه داشته و از نظر حافظه‌ی داخلی، این محصول در دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی ارائه شده است. همچنین سنسور دوربین اصلی 12.3 مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 2700 میلی آمپر ساعتی هم سایر مشخصات فنی این محصول هستند.

  1. گوشی هوشمند OnePlus 2

9

گوشی هوشمند وان‌پلاس 2 از هم از دیگر گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه‌ی موجود در بازار است. این محصول از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل بهره می‌برد. تراشه‌ی آن سیستم روی چیپ اسنپدراگون 810 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای بوده و رم آن ظرفیت 3 و 4 گیگابایتی را به همراه دارد. از نظر حافظه‌ی داخلی هم این گوشی هوشمند در دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود. دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و باتری آن نیز ظرفیت و توانی معادل با 3300 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند.

منبع: androidauthority

ارسال نظر