عکاسان مبتدی در انتخاب این دوربین‌های DSLR لحظه‌ای درنگ نکنند!

رسانه کلیک – در این مقاله به معرفی بهترین دوربین های DSLR برای عکاسان مبتدی می‌پردازیم که هر کدام از آنها در سایت‌های مرتبط با عکاسی بارها مورد تایید کاربران قرار گرفته است.

عکاسان مبتدی در انتخاب این دوربین‌های DSLR لحظه‌ای درنگ نکنند!

یک دوربین DSLR باید امکانات بسیاری را برای کاربر فراهم کند. یکی از مهمترین ویژگی های یک دوربین مناسب که عکاسان مبتدی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، کیفیت تصویر است که پارازیت کم و دامنه دینامیک عریض اشاره باعث بهبود آن می‌شود. از طرفی، استفاده از دوربین باید به قدری ساده باشد که فردی که قبلاً هرگز از یک دوربین پیچیده استفاده نکرده است، بتواند نحوه کار با آن را به سرعت فرا گیرد و در عین حال عکاسان باید بتوانند برای بهبود مهارت‎های خاصی تنظیمات آن را به صورت دستی انجام دهند. از سوی دیگر، هنگام جستجو ی بهترین دوربین های DSLR در سایت های حوزه عکاسی، قیمت به عنوان یکی از مهم‌ترین ملاک های خرید عنوان شد.

بد نیست بدانید دوربین DSLR به دوربین دیجیتالی اطلاق می‌شود که از یک سیستم آینه ای مکانیکی و پنتاپریسم برای هدایت نور از لنز به یک منظره یاب نوری در پشت دوربین استفاده می کند. پنتاپریسم یک منشور بازتابی پنج وجهی است که یک باریکه نور را ۹۰ درجه منحرف می کند.

ما در خصوص این نوع دوربین ها با مطالعه سایت‌های عکاسی و نظرات مشتریان سایت‎های مختلف، ساعت‌ها تحقیق کرده و تجربیات خود را نیز برای انتخاب بهترین دوربین های DSLR به کار گرفتیم. هر کدام از مدل های منتخب از لحاظ کیفیت تصویر، سرعت فوکوس، طراحی منوی، جاگیری مناسب در دست، عمر باتری و قابلیت های دیگر مورد ارزیابی قرار گرفته ‌اند.

بهترین دوربین های DSLR

Nikon D3400 بهترین دوربین DSLR ساده برای اکثر افراد

Nikon D3400 طراحی ساده‎ای دارد تا اکثر افراد تازه کار بتوانند از آن استفاده کنند، ولی عکاسان برای یادگیری بهتر می‌توانند از تنظیمات دستی آن نیز بهره ببرند.

این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای فول اچ دی حداکثر با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه است و در حالت burst می‌تواند در هر ثانیه ۵ فریم عکس بگیرد.

از طریق اپلیکیشن SmartBridge و قابلیت اتصال به شبکه بلوتوث در این دوربین می‌توان عکس‎های گرفته شده را به گوشی های هوشمند انتقال داد. D3400 باتری با عمر طولانی دارد که عمر آن نسبت به برخی رقبا بسیار بالاتر است.

شرکت نیکون در دوربین رده پایین خود در مقایسه با شرکت‎های دوربین‎سازی دیگر، سنسورهای بهتری به کار می‎گیرد؛ به عبارت دیگر D3400 قادر به ثبت طیف وسیع‎تری از نورهای روشن و تاریک در تصاویر شما است.

این دوربین همچنین یکی از بهترین کیت لنزها را در بهترین دوربین های DSLR ساده دارد. لنزهای AF-P 18-۵۵mm Nikkor جدید نیکون فوق‌العاده لنزهای شارپ و بی‌نظیری هستند و از یک استپ موتور برای دستیابی به فوکوس فوق‌العاده بی‌صدا و سریع استفاده می‎کند. این قابلیت به خصوص در حالت ضبط ویدیو مفید است، چرا که فرآیند فوکوس کردن به نسبت لنزهای دوربین D3300 با صدای بسیار کمتری انجام می‌شود.

متاسفانه نیکون قدرت فلاش داخلی D3400 را کاهش داده و حالت ثبت تصاویر سراسرنما (panorama mode) و قابلیت پاک‌سازی خودکار دوربین را حذف کرده است. اگر به این قابلیت‎ها نیاز دارید، بهتر است از دوربین Nikon D3300 استفاده کنید.

یک گزینه ارزان‎تر بدون بلوتوث

بهترین دوربین های DSLR

دوربین Nikon D3300 با انتخاب اول ما فاصله چندانی ندارد. کیفیت تصویر آن بر اساس آمار وب سایت DxOMark نسبت به D3400 در جایگاه دوم قرار دارد؛ فلاش قدرتمند، قابلیت داخلی تمیزسازی سنسور، یک درگاه هدفون و ثبت تصاویر سراسرنما (panorama mode) از ویژگی های برجسته این دوربین دوست داشتنی است.

ویژگی که در آن دیده نمی‎شود، ارتباط بلوتوث است؛ البته کاربران نه تنها برای انتقال تصاویر خود بلکه برای کنترل دوربین می‌توانند از یک رابط بهره ببرند. D3400 همچنین از لنزهای فوکوس خودکار بدون صدا بهره می‎برد که یکی از نکات اصلی فروش بالای آن است.

در دوربین Canon EOS T5i فیلم‌برداری حرف اول را می‌زند!

بهترین دوربین های DSLR

اگر در نظر دارید از دوربین خود بیشتر برای فیلم‌برداری استفاده کنید یا دانشجوی فیلم‌سازی هستید، بهترین انتخاب Canon EOS T5i است. این دوربین دارای لنزهایی مناسب فیلم‌برداری، نمایشگر لمسی و سازگاری با فریم‌ویرهای شخص ثالت است و مورد تحسین بسیاری از طرفداران ساخت فیلم قرار گرفته است. با این وجود، از نظر سادگی در استفاده، عمر باتری و کیفیت تصویر در مقایسه با D3400 در جایگاه پایین تری قرار دارد.

امتیاز اصلی دوربین T5i از بابت صفحه نمایش ال‎سی‎دی لمسی چرخان آن است که قابلیتی مهم برای فیلم‎‌سازی به شمار می‌رود. این قابلیت به شما اجازه می‎دهد تا فیلم‎هایی با زاویه رو به بالا یا پایین بگیرید و در عین حال بتوانید فید نمای زنده را بر روی نمایشگر ال‎سی‎دی مشاهده کنید. این نمایشگر همچنین قادر به فوکوس لمسی بوده و کافی است بر روی چیزی که می‎خواهید فوکوس کنید، ضربه بزنید.

لنزهای STM این دوربین، در طول ضبط ویدیو فوکوس خودکار بی‎نقص و روانی را ارائه می‎دهد که دوربین D3400 به آن می‎بالد. البته این دوربین فاقد قابلیت ضبط ویدیوهای Full HD با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه است. اگر می‎خواهید با این دوربین ویدیوهای فول اچ‎دی ضبط کنید، می‌توانید از نرخ ۳۰ فریم در ثانیه آن بهره‌مند شوید.

عکاسان حرفه‎ای‌تر در انتخاب Pentax K-S2 تردیدی نداشته باشند!

بهترین دوربین های DSLR

در فهرست بهترین دوربین های DSLR مدل Pentax K-S1 حسابی خوش می‌درخشد؛ دوربینی با کیفیت عکس و ویدیو مشابه با مدل K-S2 ولی طراحی اندکی متفاوت و تغییراتی کوچک.

برای عکاس‎هایی که اطلاعات خوبی از عکاسی دارند، دوربین Pentax K-S2 از بسیاری جهات به نسبت D3400 بهتر است. این دوربین سیستم رفع لرزش داخلی دارد و با لنزهای بسیار قدیمی کار می‎‎کند و همچنین از ارتباط داخلی Wi-Fi/NFC بهره می‎برد. K-S2 یک فیلتر ضد پلگی و focus peaking دارد که می‎توان آن را فعال یا غیرفعال کرد؛ قابلیتی که معمولاً در مدل‎های بسیار گران‎قیمت‎تر دیده می‎شود.

طراحی خارجی این دوربین کاملاً تغییر کرده است و در جلوی آن یک دایل دیده می‎شود تا بهتر در دست جا گیرد و از یک ال‎سی‎دی چرخان نیز بهره می‎برد. مهم‎تر از همه، K-S2 م تواند تصاویر ثابت بسیار زیبایی را به قبت برساند.

متاسفانه، کیفیت ویدیوی K-S2 در مقایسه با دوربین‎های Nikon D3400 و Canon EOS T5i ضعیف است. به دنبال فعال‎سازی قابلیت رفع‎ لرزش، ویدیو از افکت وحشتناک ژله‎ای رنج می‎برد که اصطلاح فنی آن rolling shutter است. به دنبال غیرفعال کردن قابلیت لرزش‎گیر، این لرزش می‎تواند وحشتناک شود. Pentax K-S2 همچنین به نسبت دوربین‎های کانن و نیکون که تست کردیم، منویی با گزینه‎های آشفته و گیج‎کننده دارد. مشکل دیگر این دوربین فوکوس آن است که گرچه دقیق و سریع است، ولی گاهی اوقات صدای بسیار بلندی ایجاد می‌کند و حین شکار فوکوس ممکن است گیر کند.

ارسال نظر