بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

بسیاری از افراد برای شروع عکاسی در انتخاب دوربین دچار مشکل می شوند و سعی دارند تا با هزینه مناسب دوربینی با امکانات خوب تهیه کنند، در این مطلب به بررسی بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه کارها می پردازیم.

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

کلیک -دوربین های DSLR در بازار تنوع بسیار زیادی دارند و بدون اطلاعات قبلی و مطالعه و گشت‌وگذار در اینترنت نمی توان یک دوربین DSLR مناسب خرید. این موضوع برای بسیاری از عکاسان تازه کار یک مشکل و مسئله بزرگ است، ممکن است هر فردی نظری در این زمینه داشته باشد و اگر فردی نیز در این میان از فرد نادرستی مشورت بگیرد بدون شک ضرر و زیان زیادی خواهد داد. شاید خواندن مطالب راهنما در رابطه با دوربین‌ها در فضای مجازی بهترین راه برای انتخاب باشد. در این صفحات تنها به معرفی و نگاه واقع‌بینانه به محصولات می نگرند برای آن ها فرقی ندارد شما دوربینی با مارک نیکون بخرید یا کانن، پس با استفاده از این مطلب می توانید انتخاب ساده تری داشته باشید.

در این مطلب سعی شده است تا از دوربین هایی یاد شود که علاوه بر قابلیت مناسب دارای قیمت مناسبی نیز باشند، یک فرد تازه کار علاقه ای به خرج پول برای یک دوربین ندارد و دوست دارد با کمترین قیمت بهترین جنس را خریداری کند؛ و شاید شما عکاسی را به عنوان تفریح خود انتخاب کرده باشید پس نیازی نیست تا هزینه های اضافی و گزاف را برای آن پرداخت کنید.

در این بررسی ما به سراغ دوربین های میان رده DSLR رفته ایم. پس در این میان این موضوع بسیار اهمیت دارد که شما از دوربین خود چه کارکرد هایی را انتظار دارید. به عنوان مثال ممکن است یک دوربین میان رده DSLR قابلیت اتصال به وای فای را نداشته باشد، پس شما نیز نباید توقع داشته باشید با پول و هزینه کم، امکانات کاملی را در اختیار داشته باشید. دوربین های فول فریم و حرفه ای دارای امکاناتی کامل هستند که عکاسان حرفه ای نیز به سراغ این دروبین ها می روند.

Nikon D3400

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

کمپانی نیکون این دوربین میان رده را اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار ارائه داد، این دوربین دارای قابلیت بلوتوث و قابل اتصال به سیستم و برنامه SnapBridge است. این دوربین یکی از دوربین هایی است که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و نسبت قیمت و کارکرد های آن نیز بسیار مناسب است. اگر علاقه دارید در اینستاگرام خود عکس هایی زیبا با اشتراک بگذارید، این دوربین وسیله ای مناسب برای این کار است.

این دوربین دارای سنسور ۲۴ مگا پیکسلی APS-C CMOS است که این سنسور قابلیت عکس برداری با کیفیت بسیار بالا را دارد. این دوربین هم چنین قابلیت فیلم برداری Full HD را نیز دارد و در پشت این دوربین یک صفحه نمایش LCD با ابعاد ۳ اینچ قرار دارد.

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

دوربین نیکون Nikon D3400 یک DSLR بسیار مناسب برای تازه کاران است که از همه نظر مجهز است. ماونت لنز این دوربین F-mount و تمام لنز ها با این ماونت بر روی این دوربین سوار می شوند دوربین Nikon D3400 دارای قیمت برابر با ۵۰۰ دلار است که در کیت آن یک لنز ۵۵-۱۸ میلی متری نیز قرار دارد.

Canon 1300D (EOS Rebel T6)

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

مانند نیکون، کانن نیز در سال ۲۰۱۶ از یک دوربین میان رده رونمایی کرد. این دوربین که دوربین عکاسان اینستاگرامی نام گرفته است یک میان رده DSLR است و از قابلیت های بسیاری برخوردار است. ۱۳۰۰D که نام کامل این دوربین (called the EOS Rebel T6 in the US) است، دارای قابلیت اتصال به وای فای،NFC است که اتصال هر چه راحت تر به کامپیوتر و گجت ها را فراهم می کند.

این دوربین دارای سنسور ۱۸ مگا پیکسلی APS-C CMOS است که می تواند عکس هایی با کیفیت بسیار بالا بگیرد. این دوربین نیز مانند بسیاری از دوربین های DSLR دارای قابلیت تنظیمات اتوماتیک است که عکاسی را برای تازه کاران راحت تر می کند.

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

دوربین ۱۳۰۰D هم چنین برای عکاسی عکاسان حرفه ای نیز دوربین بسیار خوبی است و قابلیت فیلم برداری FullHD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را نیز دارد. کاربران می توانند از لنز هایی با ماونت Canon EF/EF-S برو روی این دوربین استفاده کنند. دوربین کانن ۱۳۰۰D با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه می شود و در کیت آن یک لنز ۵۵-۱۸ میلی متری نیز قرار دارد.

Pentax K-70

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

دوربین Pentax K-70 یک پله بالا تر از دو دوربین قبلی است. این دوربین هم دارای قابلیت های بیشتری است و هم کمی تغییر در قیمت آن مشاهده می شود. این دوربین دارای سنسور ۲۴ مگا پیکسلی APS-C CMOS است، رنج ایزو دوربین از ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ است و قابلیت شات زدن در ۶ فریم بر ثانیه را دارد. قابلیت فیلم برداری دوربین نیز Full HD و ۱۰۸۰P و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

در واقع قابلیت های این دوربین آن را به یک دوربین بالا رده نزدیک کرده است. شما می توانید در باران بدون هیچ نگرانی با این دوربین عکاسی کنید، در واقع این دوربین کمپانی پنتاکس ضد آب و ضد گرد و غبار است و توانایی قرار گرفتن در دمای ۱۰- درجه سانتی گراد را نیز دارد. یکی دیگر از قابلیت های بسیار خوب این دوربین، لرزش گیر داخلی آن است که باعث می شود لرزش کمتری در هنگام عکاسی ثبت شود.

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

این دوربین نیز قابلیت اتصال به وای فای و اتصال به گوشی های هوشمند و تبلت را دارد و به راحتی می توان عکس ها را با استفاده از آن به اشتراک گذاشت.LCD این دوربین دارای قابلیت چرخش است تا کاربر بتواند راحت تر فیلم برداری یا عکاسی کند. این دوربین برای عکاسانی که در آب و هواهای نا مساعد عکاسی می کنند یک گزینه بسیار خوب است، این دوربین دارای قیمت ۶۵۰ دلار است که این قیمت تنها برای بدنه آن است و با یک کیت لنز ۱۳۵-۱۸ میلی متری، این دوربین با قیمت ۹۰۰ دلار عرضه می شود.

Sony A68

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

سونی یکی از بهترین ها در تولید دوربین های بدون آینه است و دوربین های بسیار خوبی از این کمپانی ارائه شده است، یکی از این دوربین های خوب A68 است که یک میان رده بسیار با کیفیت است که دارای ابعاد بسیار مناسبی نیز می باشد. این دوربین دارای سنسور ۲۴ مگا پیکسلی APS-C CMOS است و در واقع می توانیم سونی را از یک میان رده بالاتر بخوانیم، این دوربین دارای رنج ایزو ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ است. قابلیت عکاسی پشت سرهم این دوربین ۸ فریم بر ثانیه است و قابلیت فیلم برداری آن نیز Full HD و ۱۰۸۰P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. دوربین سونی نیز دارای سنسور داخلی کنترل لرزش دست است که باعث می شود تا عکس هایی با کیفیت های بهتر گرفت. سیستم فوکوس اتوماتیک سونی بسیار پیشرفته است و دارای ۷۹ نقطه فوکوس است، این دوربین یک وسیله بسیار مناسب برای فوکوس حرفه ای است.

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

در پشت این دوربین، یک صفحه نمایش OLED قرار دارد و منظره یاب آن نیز الکترونیکی است. سونی در تولید دوربین های بدون آینه بسیار موفق تر بوده است ولی در هر حال این دوربین نیز یکی از بهترین های سونی است. سونی A68 با قیمت ۶۰۰ دلار برای بدنه و ۷۰۰ دلار با کیت ۵۵-۱۸ ارائه می شود.

Nikon D5600

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

در واقع می توان گفت برادر بزرگ تر D3400 دوربین Nikon D5600 است. این دوربین مانند سایر محصولات نیکون قابلیت اتصال به SnapBridge را دارد و در واقع یک میان رده به حساب می آید. این دوربین دارای بلوتوث است و قابلیت اتصال به وای فای را نیز دارد. این دوربین دارای سنسور ۲۴ مگا پیکسلی است و سنسور آن نیز APS-C است، رنج ایزو آن ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ است و بالاترین سرعت عکاسی آن ۵ فریم در ثانیه است.

قابلیت های بسیار زیادی در این دوربین قرار دارد، در واقع می توان گفت که این دوربین یک محصول جدید است، سیستم فوکوس بهتر،۳۹ نقطه فوکوس بیشتر و صفحه نمایش چرخان با قابلیت لمسی بودن از قابلیت هایی است که به این دوربین اضافه شده است. D5600 هم چنین دارای میکروفون داخلی است که قابلیت فیلم برداری بهتر را نیز فراهم می کند. قابلیت فیلم برداری D5600 نیز Full HD و ۱۰۸۰P با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

یکی از قابلیت های بسیار خوب در این دوربین فیلم برداری آن است که دارای امکانات بیشتری نسبت به یک میان رده است. با همه این تفاسیر D5600 با قیمت ۸۰۰ یورو،۹۹۰ دلار، با کیت لنز ۵۵-۱۸ میلی متری عرضه می شود.

Canon 760D (Rebel EOS T6s)

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

سرانجام ما به یکی از بهترین های این لیست رسیدیم،EOS 760D یک پله بالاتر از ۱۳۰۰D کانن است و یکی از بهترین میان رده هایی است که تاکنون عرضه شده است. این دوربین دارای سنسور ۲۴ مگا پیکسلی است و سنسور آن APS-C CMOS است و رنج ایزو آن نیز ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ است و قابلیت عکاسی پشت سرهم آن نیز با سرعت ۵ فریم بر ثانیه است. این دوربین دارای وای فای و NFC است.

دوربین ۷۶۰D دارای ۹ نقطه فوکوس بیشتر از ۱۳۰۰D است و در آن از فوکوس اتوماتیک سه محوره استفاده شده است که به فوکوس نرم تر و بهتر کمک می کند. قابلیت فیلم برداری این دوربین نیز Full HD و ۱۰۸۰P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

بهترین دوربین‌های DSLR برای تازه‌کارها

صفحه نمایش این دوربین ۳ اینچ است و دارای قابلیت چرخش است. شاید ۷۶۰D برای عکاسانی که قصد ادامه این حرفه به صورت جدی را دارند مناسب تر باشد و ۱۳۰۰D کمی مبتدی تر است. این دوربین با قیمت ۸۵۰ دلار، فقط برای بدنه، عرضه می شود.

نتیجه گیری

اگر شما قصد دارید تا عکس هایی بسیار خوب برای به اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی بگیرید بهتر است از گزینه های اول تا چهارم این لیست استفاده کنید ولی دوربین هایی که در گزینه های آخر معرفی شده است برای افرادی مناسب تر است تا قصد دارند عکاسی را به صورت حرفه ای ادامه دهند. و نکته ای که ذکر آن ضروری است این است که اگر تازه شروع به عکاسی کرده اید و در انتخاب لنز به مشکل برخورده اید باید لنز ۵۰ میلی متری با دیافراگم ۱٫۸ را پیشنهاد کنیم. البته دنیای لنز، یک دنیای بسیار بزرگ است و در رابطه با آن می توان هزاران مطلب نوشت.

ارسال نظر