21 اپلیکیشن محبوب و رایگان برای آیفون

اگر شما به تازگی یک آیفون خریده اید و یا دنبال یک اپلیکیشن جدید برای گوشی خود هستید ما در اینجا بهترین اپلیکیشن های رایگانی که باید آن ها را روی گوشی خود داشته باشید، جمع آوری و معرفی می کنیم.

21 اپلیکیشن محبوب و رایگان برای آیفون

کلیک - همانطور که می دانید بیش از یک میلیون اپلیکیشن مختلف در مارکت اپل وجود دارد و این یعنی برای پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر خود کار سختی را در پیش رو دارید. ولی باید به شما بگوییم که اکثر برنامه های خوب و محبوب، رایگان هستند.

با نرم افزار operator دستیار شخصی داشته باشید

operator-is-your-own-virtual-assistant

نرم افزار های دستیار مجازی در سال 2016 رشد خواهند داشت و Operator یکی از آن نرم افزار هایی است که اخیرا بر سر زبان ها افتاده است. این اپلیکیشن توسط موسس شرکت Uber یعنی Garret Camp ارائه شده و به عنوان یک اپراتور جهت کمک به شما برای رزرو بلیط هواپیما، ارسال دسته گل و یا انتخاب هدایای کریسمس عمل می کند. این اپلیکیشن رقابت نزدیکی با Facebook M دارد ولی از آنجایی که از ماه نوامبر برای همه ی افراد به صورت رایگان قابل دسترس شد، بر Facebook M که هنوز محدودیت استفاده دارد، در حال غلبه است.

با اپلیکیشن Hinge دوستان دوستانتان را ملاقات کنید

Hinge-app

مانند Tinder اپلیکیشن Hinge نیز قابلیت اتصال به افراد حاضر در نزدیکی شما را دارد، ولی فرایند برقراری اتصال با محدود کردن جستجو به افرادی که حداقل دوست یکی از دوستان شما در فیسبوک است، توسط Hinge بهتر شده است. این قابلیت مشکل بعضی افراد که با تصادفی بودن اتصال به افراد غریبه در Tinder مشکل داشتند را از بین می برد.

Paribus پول شما را از فروشگاه ها پس می گیرد

paribus-gets-you-money-back-from-stores

اپلیکیشن Paribus در واقع از مزایای طرح بعضی از فروشگاه ها مبنی بر بازپرداخت مبلغ اضافی پرداخت شده یک کالا در صورت وجود کالای مشابه با قیمت کمتر در فروشگاه دیگر، بهره می برد. هر موقع که یک قبض خرید به دست آن برسد، Paribus اطلاعات کالای خریداری شده را جمع آوری کرده و به مدت چند هفته برای یافتن تخفیف ها و یا قیمت کمتر آن کالا در فروشگاه های دیگر جستجو می کند و در صورتی که بتواند یک مورد پیدا کند، خریدار مبلغ اضافی پرداختی خود را پس می گیرد.

Robinhood، اپلیکیشنی برای افراد تازه کار در بازار سهام و بورس

robinhood-is-a-great-stock-market-app-for-beginners

اپلیکیشن Robinhood با شعار "معامله بدون هزینه سهام" خود را معرفی می کند. این اپلیکیشن معامله سهام را ارزان، قابل مشاهده، و از طریق موبایل انجام می دهد. Robinhood به خاطر رابط کاربری زیبای خود، موفق به دریافت جایزه Apple Design (جایزه طراحی اپل) شده است و همچنین تم های جذاب مخصوص روز و حتی شب در آن وجود دارد. نسخه مخصوص اپل واچ این اپلیکیشن نیز موجود است.

رزرو میز غذا تنها با اپلیکیشن Reserve

reserve-helps-you-book-a-dinner-table

اپلیکیشن Reserve حضور شما در رستوران و میز غذایتان را از ابتدا تا انتها مدیریت می کند. شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن در شهر های نیویورک، لس آنجلس، بوستون، سان فرانسیسکو، شیکاگو، و فیلادلفیا در رستوران ها میز غذای خود را رزرو کنید. این اپلیکیشن تمامی موارد مربوط به رزرو غذا در یک رستوران را به عنوان یک واسطه میان شما و رستوران هماهنگ می کند. از رزرو گرفته تا تغییر زمان.

وقتی شما وارد رستوران می شوید، هزینه غذای خود را از طریق همین اپلیکیشن پرداخت می کنید. حتی اگر شما به صورت گروهی به رستوران رفته اید می توانید هزینه غذای هر فرد را جداگانه حساب کنید. هدف این اپلیکیشن آسان سازی هر چه بیشتر غذاخوردن در یک رستوران است.

با استفاده از SeatGeek بهترین بلیط ها را بخرید

seatgeek-finds-you-the-best-tickets

اپلیکیشن SeatGeek برای افرادی که از فرایند تهیه بلیط کنسرت ها و رویداد های مختلف از نمایندگی ها خسته شده اند، یک رویای شیرین است. این برنامه تمامی سایت های مشهوری که فروشندگان، بلیط های خود را روی آن ها قرار می دهند را بررسی کرده و بهترین گزینه ها را بر اساس جستجویتان به شما ارائه می دهد.

این اپلیکیشن از نظر ارائه دید صندلی ها بی نظیر است. SeatGeek از هر صندلی تصویری دارد که دید دقیق شما را از هر صندلی نسبت به صحنه نشان می دهد.

اپلیکیشن Facebook Messenger تنها یک برنامه پیام رسان نیست

facebook-messenger-is-so-much-more-than-just-a-messaging-pla

تصمیم فیسبوک در سال 2014 مبنی بر جداسازی نرم افزار پیام رسان (Messenger) از نرم افزار اصلی خود یک حرکت هوشمندانه بود. اکنون اپلیکیشن Messenger بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، و کاربردی بیش تر از ارسال پیام به دوستان پیدا کرده است.

اکنون Messenger قابلیت ارسال پول، برقراری تماس تصویری از طریق اینترنت و ارسال آسان استیکر و تصاویر متحرک GIF را پیدا کرده است. زمانی که اپلیکیشن دستیار مجازی فیسبوک یعنی "M" در خارج از فرانسیسکو نیز قابل استفاده شود، شما می توانید با Messenger هر کاری، از سفارش یک جفت کفش گرفته تا تماس با شرکت ارائه دهنده خدمات تلویزیون خود، انجام دهید.

اگر آینده را برای یک اپلیکیشن که قادر به انجام هر کاری است بدانیم، قطعا Messenger توانایی آن را خواهد داشت.

با Seamless تنها با چند ضربه روی صفحه گوشی غذای مورد علاقه خود را درب منزل دریافت کنید

seamless-gets-food-delivered-to-your-doorstep-with-just-a-fe

Seamless روند سفارش غذا از طریق تلفن زدن به رستوران را به استفاده از رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند منتقل کرده است. این سرویس که زیر مجموعه شرکت سفارش آنلاین و موبایلی غذای GrubHub است به شما اجازه می دهد تا از 35000 رستوران در 900 شهر مختلف غذا سفارش دهید.

با اپلیکیشن Headspace بر ذهن خود مسلط شوید

headspace-helps-you-meditate

"اندی پوتیکامب" که یک استاد مدیتیشن است، قبل از ساخت اپلیکیشن Headspace به عنوان یک راهب بودایی آموزش دیده بود. شعار اپلیکیشن Headspace این است: عضو باشگاه ورزیدن ذهن شوید. در این اپلیکیشن تکنیک های اصلی مدیتیشن به صورت کاملا علمی قرار داده شده که کاملا موثر است. اپلیکیشن Headspace از زمان انتشار در سال 2012 تا به حال بیش از 3 میلیون بار دانلود شده است.

طرز کار این نرم افزار به این صورت است: صدها ساعت از تمرینات اصلی مدیتیشن به درس های کوچکتر 2 تا 60 دقیقه ای تقسیم شده است که بعضی از آنها همراه با راهنمایی و بعضی بدون راهنمایی است. انجام این تمرینات باعث افزایش تمرکز، کاهش اضطراب و افزایش شادی می گردد. این اپلیکیشن بر فعالیت های شما نظارت می کند و حتی امکان اشتراک گذاری آن ها با دوستانتان فراهم شده است.

استفاده از این اپلیکیشن تا پایان مرحله اول رایگان است و پس از آن برای ادامه باید ماهیانه 12 دلار یا سالانه 94 دلار حق اشتراک بپردازید.

Wish یک استارت آپ تجارت الکترونیک ارزشمند

wish_iphone_best_apps_screens

از آنجایی که استارت آپ تجارت الکترونیکی wish نزدیک به 3 میلیارد دلار قیمت گذاری شده است، می توان آن را یک استارت آپ موفق دانست. Wish از طریق صفحات خوش ساخت در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک کالا های شیک ولی ارزان را به فروش می رساند. ترکیب کلی Wish به Pinterest شباهت دارد با این تفاوت که هر چیزی که در wish وجود دارد قابل خرید است. همچنین یافتن کالایی با قیمت بیش از 25 دلار در آن بسیار سخت است.

Wish از طریق خرید کالا به صورت مزایده ای از تجار کمترین قیمت ممکن را برای کاربران به ارمغان می آورد. و این رویکردی است که فروشگاه اینترنتی علی بابا نیز از آن استفاده می کند.

Periscope سرویس پخش موسیقی که توییتر قبل از آغاز به کار آن را خریداری کرد

periscope-is-the-video-livestreaming-app-twitter-bought-befo

توییتر در ماه مارس اپلیکیشن Periscope که یک سرویس پخش فیلم است را عرضه کرد. این اپلیکیشن در ماه فوریه، قبل از اینکه توسط سازنده اش عرضه شود توسط توییتر خریداری شده بود. Periscope به کاربران اجازه می دهد کلیپ های ویدیویی خود را با دنبال کنندگانشان به اشتراک بگذارند. فردی که کلیپ را مشاهده می کند نیز می تواند نظر خود یا یک قلب برای صاحب کلیپ ارسال کند و بعد مجددا فیلم را مشاهده کند.

با اپلیکیشن VSCO Cam از نصب برنامه ها متعدد ویرایش تصویر بی نیاز شوید

vsco-cam-is-the-only-mobile-photo-editor-you-need-to-use

اگر تمایل دارید تصاویری که با گوشی خود ثبت می کنید زیبا تر شود، VSCO Cam دارای تعداد زیادی فیلتر مختلف است که می تواند این کار را برای شما انجام دهد. این اپلیکیشن امکانات بیشتری برای ویرایش تصاویر نسبت به اینستاگرام دارد و هر کدام از افکت های آن، از یک دوربین فیلمبرداری قدیمی تقلید شده است.

اپلیکیشن VSCO امکان همگام سازی با سرور ابری و آپلود تصاویر شما روی یک حساب شخصی در VSCO Grid را دارد. VSCO Grid در واقع یک نسخه ساده شده با وضوح بالا از اینستاگرام است که تمرکز بیشتری روی زیبایی تصاویر نسبت به شبکه اجتماعی بودن دارد.

Overcast جایگزینی مناسب برای اپلیکیشن پادکست پیش فرض IOS

replace-the-default-ios-podcast-app-with-overcast

اپلیکیشن Overcast که در سال گذشته نیز بهترین اپلیکیشن برای گوش دادن به پادکست بود با ارائه یک آپدیت بزرگ در سال 2015 برای همه رایگان شد. اکنون کاربرانی که نسخه پولی این اپلیکیشن را ندارند نیز می توانند به قابلیت "smart speed" آن دسترسی داشته باشند. با استفاده از "smart speed" امکان افزایش سرعت پخش پادکست، افزایش صدا و دانلود از طریق اینترنت سیم کارت فراهم است. با در نظر گرفتن این موارد جایگزین کردن Overcast با اپلیکیشن پادکست پیش فرض IOS واقعا عاقلانه است.

اپلیکیشن و سایت پخش زنده YouNow سیستمی مخصوص جوانان

younow-isa-livestreaming-mobile-app-and-website-that-young-p

اگرچه اپلیکیشن های پخش زنده رویداد ها زیاد است ولی YouNow اپلیکیشنی باب دل جوانان و نوجوانان است. موسس سایت و اپلیکیشن YouNow یعنی "آدی سایدمن" سال گذشته به ما گفت که 70 درصد کاربران این اپلیکیشن سنی کمتر از 24 سال دارند و YouNow ماهیانه 100 میلیون بازدید و 150 هزار مورد پخش روزانه دارد. این استارت آپ چهار ساله اکنون 15 میلیون دلار قیمت دارد.

وجه تمایز YouNow با دیگر سرویس های پخش زنده مثل Periscope و Meerkat تعامل تهیه کنندگان با مخاطبان است. متوسط زمان بازدید YouNow حدود 6 دقیقه و متوسط زمان پخش آن حدود 18 دقیقه است.

آینده شبکه های اجتماعی را با Snapchat تجربه کنید

snapchat-could-be-the-future-of-social-media

Snapchat با داشتن بیش از 100 میلیون کاربر روزانه و مخاطبانی در محدوده سنی 18 تا 24 سال چیزی کمتر از یک پدیده فرهنگی نیست.

Snapchat فقط اپلیکیشن دارد و سایتی برای آن در نظر گرفته نشده است. در این اپلیکیشن در صورتی که یک پیام یا " snap" را مشاهده کنید، برای همیشه ناپدید خواهد شد و دیگر قابل مشاهده نیست.

در واقع Snapchat رسانه را به عنوان مکانی برای ابراز عقیده در نظر می گیرد. این اپلیکیشن دارای محتوای تعاملی از طیف وسیعی از ناشران مختلف است که شامل BuzzFeed، CNN، People و Vice می شود. به نظر می رسد هدف اصلی Snapchat استفاده هر چه طولانی تر کاربران از این اپلیکیشن است که اتفاقا نتیجه هم داده است.

اپلیکیشن 1Blocker ابزاری هوشمند برای بستن تبلیغات مزاحم با امکانات زیاد

1blocker-is-a-smart-ad-blocker-that-gives-you-plenty-of-choi

به جرات می توان گفت 1Blocker هوشمند ترین ابزار بستن تبلیغات موجود برای IOS بوده و به شما کمک می کند تا دقیقا محتوای مورد نظر خود را ببندید. با این اپلیکیشن شما می توانید ردیاب های اینترنتی، ویدجت های توییتر یا فیسبوک، فونت های مخصوص سایت ها و حتی سایت های مخصوص بزرگسالان را مسدود کنید.

لازم به ذکر است که امکان ایجاد لیست سفید یا همان استثنا نیز وجود داشته و برای مثال شما می توانید اجازه دهید که تبلیغات یک سایت خاص برایتان به نمایش در بیاید. مسدود کردن تبلیغات رایگان است ولی در صورتی که قصد داشته باشید از امکانات چند گانه دیگر این نرم افزار استفاده کنید باید مبلغ 3 دلار بپردازید.

Pac-Man 256 یک نوستالژی خاطره انگیز

pac-man-256-is-a-retro-throwback

سازندگان بازی Crossy Road بازی Pac-Man 256 را عرضه کرده اند. پک من در دهه 80 میلادی جزو بازی های مورد علاقه اکثر افراد به حساب می آمد.

"بن گیلبرت" سردبیر بخش بازی سایت Tech Insider، می گوید: این بازی فوق العاده است و دقیقا حسی شبیه به پک من قدیمی را به انسان منتقل می کند. گرافیک این بازی زنده و با نشاط است. این بازی شما را به دوران طلایی بازی های آرکاد می برد.

با کیبورد Slash از نصب کیبورد های دیگر بی نیاز شوید

slash-keyboard-is-the-only-keyboard-you-need

این روز ها کیبورد Slash به عنوان بهترین کیبورد آیفون شناخته می شود و دارای امکانات مفیدی است که شما را از باز کردن مداوم برنامه های مختلف بی نیاز می کند. این کیبورد یک کلید آبی رنگ را در قسمت پایینی خود جای داده است که با استفاده از آن می توانید به تعدادی برنامه موتور جستجو که همراه با خود کیبورد ارائه شده دسترسی پیدا کنید.

Wunderlist اپلیکیشنی برای یادداشت کار های ضروری

wunderlist-is-a-to-do-app-for-groups-of-people

برنامه های یادداشت زیادی در آپ استور اپل وجود دارد ولی Wunderlist مایکروسافت، ظاهری زیبا داشته و استفاده از آن آسان است و علاوه بر این ها امکان انجام وظایف به صورت گروهی را میسر می سازد. این اپلیکیشن رایگان است ولی نسخه حرفه ای آن که برای افراد فعال در زمینه های تجاری ساخته شده نیاز به پرداخت حق اشتراک ماهانه دارد.

Slice اپلیکیشنی برای پیگیری خرید آنلاین

slice-tracks-your-packages

اپلیکیشن پیگیری خرید خودکار Slice به شما اجازه می دهد خرید های خود را از زمان سفارش تا تحویل پیگیری کنید. Slice به حساب یاهو یا جیمیل شما متصل شده و به صورت خودکار ایمیل های حاوی اطلاعات مربوط به خرید های اینترنتی و شماره ها را تجزیه و تحلیل کرده و مدت زمان تخمینی دریافت آن ها را به شما نشان می دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید خرید های خود را پیگیری، فاکتور ها خرید خود را مدیریت و حتی امور مالی خود را به تصویر بکشید.

Spotify بهترین راه گوش دادن به موسیقی

spotify-is-still-the-best-way-to-listen-to-music

اکثر مردم Spotify را بهترین نرم افزار پخش موسیقی آنلاین می دانند. از زمان ارائه سرویس Apple Music توسط شرکت اپل رقابت میان این دو داغ شده و Spotify امکانات جدیدی را به ارمغان آورده است. یکی از این امکانات جدید "اکتشاف هفتگی" نامیده می شود که هر هفته یک لیست سفارشی از موسیقی ها برای هر کاربر ارائه می کند.

این برنامه با سیستم تبلیغاتی که درون خود دارد رایگان است و در نسخه پولی با پرداخت حق اشتراک تمام قابلیت های آن شامل حالت آفلاین گوشی دادن به موسیقی، فعال خواهد شد.

منبع: techinsider

ارسال نظر