بهترین بازی های منتشر شده برای کامپیوتر

Cities: Skylines

بهترین بازی های منتشر شده برای کامپیوتر

به گزارش کلیک، جزو هر گروهی که هستید، بدانید که با آمدن موجی از بازی‌های طراز اول، واقعیت مجازی و با کنسول پورت‌های (console ports) مناسب، کامپیوتر شخصی در مقابل Xbox One یا PlayStation 4، انتخاب ساده‌تری شده است. به لطف محبوبیت پلتفرم Steam از کمپانی Valve، پیدا کردن و دانلود بهترین بازی‌های کامپیوتر شخصی از همیشه آسان‌تر شده است.
چه از موس و کیبورد برای بازی کردن استفاده کنید و یا اینکه کارتان با دسته حرف نداشته باشد، در کامپیوتر شخصی، هیچ‌وقت با کمبود بازی‌های مهیج و مستقل روبرو نخواهید شد.
ما در اینجا بهترین بازی‌های موجود را گردآوری کرده‌ایم. اگر با ما موافق نیستید، در قسمت نظرات و پیشنهاد‌ها ما را در جریان بگذارید.

1
System Shock 3

هیچ بازی به اندازه این نسخه که دنباله یک بازی کلاسیک از دهه ۹۰ میلادی است، نمی‌تواند برای ما جالب باشد. System Shock 2 که در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد، در آن دهه، یکی از بازی‌های تعیین‌کننده از نسل بازی‌های ترسناک به حساب می‌آمد که روی کامپیوتر شخصی اجرا می‌شدند. شخصیت منفیِ اصلی در آن بازی، یک روانی به نام AI SHODAN، در System Shock 3 دوباره برگشته است. چیز زیادی در مورد سومین بازی از این سری که توسط شرکت Otherside Entertainment توسعه داده شده است، مشخص نیست، به‌غیراز اینکه می‌تواند از فناوری واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی کند. همچنان که System Shock 2 نیز بدون آن به اندازه کافی ترسناک نبود...
تاریخ رونمایی: احتمالاً سال ۲۰۱۶

2

Cities: Skylines

بازی Cities: Skylines محصول بروز شده کمپانی SimCity برای دنیای مدرن است و جانی دوباره به افرادی که دوست دارند کنترل یک شهر در دستشان باشد، می‌دهد. محیط اصلی بازی در آن به شما اجازه می‌دهد تا از جنبه‌های مختلف با مدیریت یک شهر مجازی و گسترده آشنا شوید - از اقتصاد گرفته تا مدیریت خرد و کلان و همچنین کاربری اراضی؛ اما بازی Cities: Skylines در قسمت اصلاح ویژگی‌ها، بسیار جذاب‌تر است، چراکه به شما این امکان را می‌دهد که نقشه‌ها، تجهیزات و ابزارهای دلخواه خود را میان دیگر گیمرهای آنلاین به اشتراک بگذارید.

3
Dragon Age: Inquisition
اعتبار: گیمر کامپیوتر شخصی
بازی Dragon Age: Inquisition شما را به قلب جهانی عظیم و متشنج و در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از نمونه پیشین خویش می‌برد و در قسمت واکنش به دستورات، کارش را بسیار بی‌نقص انجام داده است. این بازی با داشتن ۹۰ ساعت جریان بازی، شما را برای یک مدت طولانی به درون داستان، دیالوگ هوشمندِ Inquisition، طرح متقاعدکننده، سیستم پیشرفت ادراکی و سبک جهان گسترده (open-world) خود خواهد کشاند. تصور کنید که بازی‌های Elder Scroll با بازی نمونه Diablo ترکیب شود و شما در میان آن باشید.

4
Hearthstone: Heroes of Warcraft
اعتبار: گیمر کامپیوتر شخصی
Hearthstone را که در واقع بازی با کارت است و از سوی سازندگان بازی World of Warcraft ارائه شده است، راحت یاد می‌گیرید، اما حرفه‌ای شدن در آن ساده نیست. همچون محصول معروف Blizzard به نام MMO، Hearthstone نیز وقتی شما را به میدان نبرد در مقابل رقبای کامپیوتری یا آنلاین می‌کشاند، ترکیب دسته‌ها، شخصیت‌ها و کمی شانس در نبرد را چاشنی کار می‌کند. این بازی را از دست ندهید و از محیط بازی ژرف و جنگی آن لذت ببرید. اگرچه بر روی iOS و Android هم موجود است، اما تجهیزات سیستمی کم، ارائه بی‌نقص و جلوه‌های صوتی عالی، به این معنی است که انجام این بازی در کامپیوتر شخصی، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

5
Pillars of Eternity

بازی Pillars of Eternity یک بازی نقش محور به سبک Baldaur's Gate یا Icewind Dale است که در واقع از ترکیب نبردی تکنیکی با جزئیات فراوان و صدها ساعت بازی تشکیل شده است. این بازی بر روی کامپیوتر شخصی، تجهیزات سیستمی کمی می‌طلبد ولی هنوز هم به لطف سبک هنری ساده اما گیرای خود که یاد بازی‌های نقش محور فانتزی مزبور در سال ۲۰۰۰ را زنده می‌کند، عالی به نظر می‌رسد. ولی این بازی فقط در مورد خاطرات گذشته نیست: Pillars of Eternity پر از شخصیت‌های جذاب، نقش‌های منفی و هوش داستان‌نویسی است که در نتیجه آن را به شکل یک بازی مدرن کلاسیک از نوع خود تبدیل کرده است.

6
Grand Theft Auto V

بازی Grand Theft Auto V یکی از باسابقه‌ترین پورت‌های کنسول برای کامپیوتر شخصی است. شاید برای ورود دوباره به جهان پویا و پر از جزئیات لس سانتوس نیازی به تعریف ما نباشد، ولی به همین بسنده می‌کنیم که این بازی با وجود گرافیک‌هایی که بیش‌ازپیش در کامپیوتر شخصی ارتقاء داده شده‌اند و روان شدن بازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، چندین برابر سرگرم‌کننده‌تر شده است. حتی اگر داستان ۳۱ ساعته آن را تمام کردید یا به خاطر هرج‌ومرج در اطراف شهر خسته شدید، فهرستی از مدهای GTA V که همیشه درحال‌توسعه است - از ماشین‌های لوکس سفارشی گرفته تا پرتاب کردن وسایل نقلیه با استفاده از Gravity Gun - برای سرگرم نگه‌داشتن شما وجود دارد.

7
Alien: Isolation

درست ۱۵ سال بعد از رویداد اولین فیلم Alien در سال ۱۹۷۹، Alien: Isoaltion یک بازی هیجان‌انگیز است که طرفداران این نوع بازی، مدت‌ها است به انتظار آن نشسته‌اند. شما در نقش آماندا ریپلی، دختر شخصیت Alien با نام اِلی ریپلی بازی می‌کنید و مأموریت شما ردیابی و بازیابی جعبه سیاه سفینه‌ای به نام Nostromo است که در اولین فیلم Alien در بیرون از ایستگاه فضایی Sevastopol قرار داشت. در ابتدا و در درجه نخست به عنوان یک بازی مرموز، بازی Isolation به خاطر تعداد کم تسلیحات جنگی که در اختیار شما قرار دارد، حساسیت بیشتری دارد. گرافیک‌های برتر آن در آخرین‌مدل‌های کامپیوترهای شخصی خودنمایی می‌کند و هوش مصنوعی پیشرفته به ایجاد ترس در آن کمک کرده است، بنابراین در هر گوشه از بازی، ترس وجودتان را فرا خواهد گرفت.

8
Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike: Global Offensive یک به‌روزرسانی عالی از یک بازی کلاسیک تمام‌نشدنی است که به لطف جوامع آنلاین و گسترده خویش، به حیات خود ادامه داده است. یک بازی با محوریت تیراندازیِ بی‌نقص و تاکتیکی که به مکانیک‌های ساده بازیِ Terrorists بر ضد Counter-Terrorists در Counter-Strike 1.6 و Counter-Strike: Source متکی است. Counter Strike: Global Offensive نقشه‌های کلاسیک مثل Italy و Dust را ارتقاء داده است، درعین‌حال که به اضافه کردن حالت‌های جدید به Arms Race و Demolition ادامه داده است. این بازی از Battlefield ساده‌تر اما متنوع‌تر از دسته بازی‌های Call of Duty است، همچنین با محوریت تیراندازی برای کسانی خوب است که به دویدن، اسلحه و کمی کار فکری علاقه دارند.

9
Far Cry 4

آخرین سری بازی‌های تیراندازی از کمپانی Ubisoft به نام Far Cry در نوع خود بی‌نظیر هستند. دنیای غنی آن به لحاظ گرافیکی، بر روی آخرین‌مدل کامپیوترهای شخصی چشم‌نواز است و با توجه به بیش از ۳۰ ساعت عملیات در طول بازی از این قبیل موارد زیاد خواهید دید. گذشته از عملیات اصلی، در Kyrat کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد - از نجات گروگان‌ها و مأموریت‌های ترور افراد گرفته تا انجام مراحل، جمع‌آوری منابع و البته اجتناب از کشته شدن با گلوله‌ها یا حیوانات وحشی. خواه در اطراف ساوانا از درون یک ماشین ضعیف مشغول تیراندازی باشید یا مثل توپ‌های تنیس، نارنجک پرتاب کنید، باید بدانید که مسئله زنده ماندن تاکنون تا این حد حساس نبوده است.

10
FTL: Faster Than Light

بازی FTL: Faster Than Light فرمان هدایت یک سفینه و محافظت از خدمه آن را به دست شما می‌دهد. در این بازی مکانیسم پیچیده‌ای شامل نگهداری از اسلحه، موتورها، حفاظ‌ها و دیگر بخش‌ها، بعلاوه جنگ تاکتیکی در انتظار شما است، بنابراین برای درک شگفتی‌های این بازی به گذشت زمان نیاز است. چه زمانی که نیروهای خود را برای گشودن آتش در زمان نبرد بر روی عرشه مرتب می‌کنید و چه اینکه سفینه را به سمت سیارات دیگر هدایت می‌کنید، باید بدانید که بازی FTL بیشتر بر اساس پیشرفت در طولانی‌مدت برنامه‌ریزی شده است. گول ظاهر قدیمی آن را نخورید: عمق و جذابیت این بازی به این سادگی قابل شناخته شدن نیست.

ارسال نظر