بهترین لپ تاپ - تبلت های سال 2015

در این مطلب شش مدل از بهترین لپ­ تاپ و تبلت­ های  مربوط به سال 2015 را به طور جامع با هم مقایسه می کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ - تبلت های سال 2015

کلیک - آیا دنبال لپ­ تاپی هستید که همانند تبلت عمل کند و یا یک تبلت که شبیه لپ­ تاپ باشد؟ حتی تلاش برای تعریف این بخش دوگانه، گیج کننده است و این قبل از آن است که فرصت داشته باشید فکر کنید که کدام مدل برای شما بهتر است. برای درک بهتر، ما 6 مدل از بهترین دستگاه ­های لپ ­تاپ - تبلت­ را در تمام بخش­ های مهم مقایسه کرده ­ایم.

برای راهنمای امسال، ما 6 دستگاه را بررسی می­ کنیم:

  • Surface Book مایکروسافت
  • Surface Pro 4 مایکروسافت
  • Surface Pro 3 مایکروسافت
  • iPad Pro اپل
  • Yoga 900 لنووو
  • Spectre x360 اچ پی ( هم مدل Haswell که در اوایل سال 2015 تولید شد، هم Skylake که در اواخر 2015 تولید شد.)

در این زمینه گستردگی دستگاه­ های زیادی داریم: تبلت­ هایی که با استفاده از اتصال یک صفحه کلید، تبدیل به لپ ­تاپ می ­شوند (مانند سری Surface Pro)، لپ تاپ هایی که با خم شدن شبیه تبلت­ ها می ­شوند، و این کار با استفاده از یک صفحه­ نمایش دارای لولای برگشت ­پذیر انجام می ­شود (مانند Yoga 900 و Spectre x360)، و Surface Book لپ ­تاپی کامل با صفحه­ نمایش قابل جدا شدن است، که جای تبلتی بسیار سبک (اما با عمر باطری محدود)، از آن می توان استفاده کرد.

بر خلاف اپل که خودش صفحه کلید را به عنوان لوازم جانبی می ­فروشد، بازاریابی این شرکت، قابلیت­ های شبیه لپ ­تاپ iPad Pro را حداقل در این مدل نسل اول، چندان تبلیغ نکرده است. با نداشتن ترک ­­پد و یا اکوسیستم عمیقی از نرم ­ا فزار، برای پشتیبانی از فاکتور حالت آن، دانستن اینکه چرا تبلیغات چندانی انجام نشده واضح است. پس وضعیت iPad Pro را به عنوان یک طرح واقعی لپ تاپ - تبلت از این گروه در نظر بگیرید، حتی اگر مدل­ های آینده آن را دچار تغییر کنند.

سایز

2in1comparison-65

2in1comparison-66

به خاطر داشته باشید برای سه دستگاهی که به طور کلی، تبلت هستند (که با یک ستاره، نمایش داده شده اند)، ابعادشان را بدون اتصالات صفحه کلید اختیاری، لیست کرده ­ایم. همانطور که انتظار می­ رود، کوچک­ترین دستگاه­ها هم قرار دارند و با این وجود iPad Pro به عنوان سبک­ترین دستگاه در نظر گرفته شده است.

در فرم تبلت­، اندازه سرفیس بوک 17.4میلی­متر (0.28 اینچ) است که تنها 3 درصد قطور­تر از iPad Pro است.

وزن

emtehan

2in1comparison-5

وزن تبلت­ هایی که با ستاره نشان داده شده ­اند، بدون در نظر گرفتن اتصال صفحه کلید، اندازه­ گیری شده است. اگر آماده زندگی با یک صفحه کلید سبک، و قابل اتصال هستید، پس از منافع دستگاهی قابل حمل­ آسان، بهره برده ­اید.

یکی از ویژگی­ های فوق ­العاده Surface Book، سبک بودن آن در حالت تبلت است، که وزن آن 718 گرم اندازه ­گیری شده است. با در نظر گرفتن اینکه از iPad Pro بزرگ­تر است، Surface Book به عنوان یک تبلت، سبک­ ترین نسبت وزن به سایز را در این میان دارد (به قیمت طول عمر باطری تبلت، که به زودی به آن می­پردازیم).

تبلت قابل جدا شدن

2in1comparison-6

Surface Pro 4 ،Surface Pro 3 و iPad Pro، به طور کلی تبلت­ هایی هستند که صفحه کلید برای متصل شدن به آن، به صورت جداگانه خریداری می­ شود. می ­توانید از Yoga 900 و Spectre X360، به عنوان تبلت، به وسیله­ قراردادن صفحه ­نمایش در پشت صفحه کلید، استفاده کنید، در حالی که Surface Book، می ­تواند هم یک لپ­ تاپ کاملاً واقعی باشد، و هم تبلت (با طول عمر کمتر).

ساختار

2in1comparison-8

2in1comparison-9

با پشتیبانی مایکروسافت، منیزیوم در مرز محبوبیت است. تبلت­ های اپل و لپ­ تاپ­ های HP از آلومینیوم استفاده می­ کنند.

ترک ­پد (Trackpad)

2in1comparison-9

2in1comparison-11

iPad Pro با نداشتن ترک ­پد محدودیت­ هایش را به عنوان یک لپ­ تاپ، نمایش می­ دهد (یا در همین راستا نداشتن پشتیبانی از ورودی موس و یا مکان نما از هر نوعی). می­ توانید از صفحه لمسی و قلم اپل به عنوان ورودی صفحه لمسی استفاده کنید اما تمام این تلاش­ ها برای جایگزینی این ویژگی به سرعت خسته کننده خواهد شد.

پایه­ ساخته شده ­درونی

2in1comparison-12

2in1comparison-13

تنها Surface Pro 3 و Surface Pro 4 برای تکیه دادن و مشاهده­ فیلم و یا ویدئو بر روی تبلت­ شما دارای پایه هستند. Surface Book، Yoga و Spectre، در مدل ­های قدیمی ­تر لپ ­تاپ­ های لولادار، نیازی به پایه ندارند.

برای مشاهده ­ویدئو و یا طراحی در فتوشاپ، می­ توانید از Yoga 900 و یا Spectre x360، با تا کردن صفحه ­کلید متصل شده به آن، در پشت صفحه نمایش، به عنوان حالت پایه (Stand)، و یا حالت tent برای این عمل، استفاده کنید. همچنین با تاثیری مشابه بر روی Surface Book با استفاده از جداکردن صفحه­ نمایش آن و دوباره متصل کردن به صورت برعکس، دست یابید.

رنگ­ ها

2in1comparison-14

2in1comparison-15

اگر به Surface مایکروسافت علاقه مند هستید، بهتر است به رنگ نقره ­ای هم علاقه داشته باشید؛ Spectre را می­ توانید در انتخاب­ه ای نقره ­ای طبیعی و یا نقره­ ای دودی مشاهده کنید.

قلم

2in1comparison-16

تمام Surfaceها با قلم Surface عرضه می ­شوند. iPad Pro دارای قلم اپل است اما این قلم به عنوان یک لوازم جانبی دلخواه، با قیمت 99 دلار ایالات متحده است. Spectre x360، قلم­ های فعال را هم به عنوان ورودی می­ پذیرد اما Active Pen شرکت HP نیازمند خرید جداگانه 60 دلاری است.

سایز صفحه نمایش

2in1comparison-18

2in1comparison-19

Surface Book بیشترین اندازه صفحه نمایش حقیقی را ارائه می ­دهد اما افت خاصی نسبت به دیگر دستگاه­ های مایکروسافت دارد. صفحه ­نمایش آی پد پرو 5 درصد کوچکتر از صفحه نمایش Surface Book است در حالی که لپ تاپ - تبلت های Lenovo و HP، اندازه صفحه­ نمایش یکسانی دارند.

وضوح تصویر صفحه نمایش

2in1comparison-20

2in1comparison-67

ما محدوده­ بزرگی از وضوح­ تصویر در اختیار داریم، از واضح ­ترین آن که 276 پیکسل در هر اینچ برای Yoga 900 است گرفته تا 166 پیکسل در هر اینچ که بسیار نا امید کننده است و برای Spectre x360 دارای کم­ترین وضوح تصویر است. اما لپ ­تاپ HP هم در دسترس است که وضوح صفحه ­نمایش آن 221 پیکسل در هر اینچ است.

باطری

2in1comparison-22

2in1comparison-23

همانند همیشه امتیازات تولید کنندگان ناامید کننده است. نقد و بررسی ­های ما برای بیشتر دستگاه­ ها که در پایین این مقاله لیست شده است، بهترین راهنما برای مدت زمانی است که بین شارژها باید طی کنید.

بهترین عملکرد منحصر به فرد باطری در اینجا مربوط به Surface Pro است. باطری بزرگ­ تری در پایگاه صفحه کلید خود و یک باطری کوچک ­تر در صفحه نمایش خود دارد. در هنگام استفاده به صورت لپ ­تاپ یا حالت استند، از منفعت هر دو باطری استفاده می­ کنید، اما حالت تبلت، طول عمر باطری کمتری دارد. به این دلیل است که به عنوان یک تبلت، بسیار سبک است.

دوربین

2in1comparison-67

2in1comparison-25

دستگاه­ هایی که می ­توانند به عنوان تبلت­ های مستقل استفاده شوند یک جفت دوربین به شما ارائه می­ دهند. دوربین دوم با صفحه­ کلید دائماً متصل و به عنوان دوربینی با وضوح کم و رو به صورت برای تماس ­های ویدئویی استفاده می ­شود.

ظرفیت

2in1comparison-26

2in1comparison-27

جایی که iPad Pro می ­ایستد دستگاه­ های دیگر شروع می­ کنند، گرچه یک ردیف تداخلی با Surface Pro 3 وجود دارد. اگر احتیاج به فضای بسیار زیاد برای فایل ­های محلی دارید، (و مایل به پرداخت هزینه ­بالایی برای آن هستید)، پس بالاترین رده­ Surface Book و یا Surface Pro 4، بهترین جلوه را خواهند داشت.

جایگاه کارت حافظه

2in1comparison-57

Surface Book، به کارت­خوان SD با سایز کامل و Surface Pro به جایگاه micro SD مجهز شده اند و این درحالی است که دو مدل دیگر لپ­ تاپ­ های ویندوز، از جایگاه کارت حافظه با پشتیبانی از فرمت های متعدد برخوردار هستند.

USB

2in1comparison-30

2in1comparison-64

دریچه­ های USB برای لوازم جانبی استاندارد شما در تمام این دستگاه ­ها بجز iPad Pro، فراهم شده­ است و تمام آن­ ها سوکت­ های USB 3.0 با سرعت بالا هستند.

Yoga 900، تنها دستگاهی در این گروه است به USB نوع c برگشت پذیر دارد، که آینده ­انتقال اطلاعات لپ ­تاپ (و شاید تلفن­ های همراه هوشمند و تبلت­ ها) به حساب می ­آید که دارای یک USB نوع C به همراه دو درگاه نوع A است.

ورود با استفاده از شناسایی صورت

2in1comparison-64

2in1comparison-33

جدیدترین ساخته­ Surface مایکروسافت در سیستم Windows Hello که در داخل ویندوز 10 ساخته شده است از شناسایی چهره پشتیبانی می ­کند. دیگر دستگاه ­هایی که ویندوز 10 دارند، دوربین مناسبی برای پشتیبانی از این امکان ندارند.

سنسور اثر انگشت

2in1comparison-34

2in1comparison-35

تکنولوژی Touch ID اپل اجازه ­باز کردن قفل iPad Pro با لمس انگشت را می ­دهد. ویژگی مشابه در Surface Pro 4 و Surface Pro 3 وجود دارد، اما به شرطی که گران­ ترین نوع کاور صفحه کلید Surface را (160 دلار)، خریداری کنید (توصیه­ ما تنها برای خرید این محصول برای صاحبان SP3 است، گرچه ورود با استفاده از شناسایی چهره نیاز به سنسور اثر انگشت در SP4 از بین می رود).

پردازنده

2in1comparison-68

2in1comparison-62

ایرادی ندارد اگر اندکی در مورد انتخاب تنظیمات CPU بر روی پیشنهادات، گیج شده باشید، گرچه برای iPad Pro انتخاب چندان مشکل نیست! پردازنده های i7 در صدر جدول قرار دارند، گرچه مقایسه­ مستقیم چیپ­ست­ های اپل سخت است اما در بنچ­مارک حدوداً نزدیک رده ­ i5 قرار دارند.

Spectre x360 شرکت HP، با چهار انتخاب CPU برای فروش قرار دارد؛ دو پردازنده­ Broadwell (یعنی i5 و i7) و دو پردازنده­ جدیدتر Skylake (یعنی i5 و i7). هر دو مدل در سال 2015 ارائه شدند ، اگرچه مدل­های SkyLake قوی ­تر و کارآمدتر هستند اما با این وجود تغییر چندان زیادی با Broadwell ندارد و نیازی به وسواس در انتخاب این دو نخواهید داشت!

چیپ ­های Surface Pro 3 مدل­ های قدیمی ­تر Haswell هستند ( نسل قبل از Broadwell)، اما دیگر دستگاه ­های Surface و Yoga 900 از Skylake­ های اخیر اینتل استفاده می­ کنند.

در این گروه، دو انتخاب کم ­طرفدارتر هم وجود دارد: Surface Pro 4، مدل ابتدایی Core m3 و iPad Pro. این مدل از Surface Pro برای استفاده­ های معمولی و کارهای سبک، کافی است، اما می ­توانید با تنها 100 دلار بیشتر مدلی بسیار قوی­تر Core i5 SP4 داشته باشید.

گرافیک ­ها

عشق

2in1comparison-39

نسخه ­های گران ­تر Surface Book کارت گرافیک مجزای Nvidia را در درون خود دارند و در این گروه، تا به حال بهترین بنچ­مارک گرافیک که iPad Pro است در رده دوم است. I7/Iris Surface Pro 4 هنوز عرضه نشده است، پس این بخش را باید نیمه تمام درنظر گرفت.

اینترنت خط همراه

asdasdasd

عشق

iPad Pro تنها دستگاه در این گروه است که گزینه ­LTE دارد (گرچه می ­توانید از تلفن­ همراه هوشمند و یا یک موبایل استفاده کنید تا اینترنت همراه را با هرکدام از دستگاه­ ها داشته باشید). اگر دنبال یک لپ تاپ - تبلت مبتنی بر ویندوز هستید که LTE را در داخل خود داشته باشد، Surface 3 گزینه­ بدی به نظر نمی رسد.

صدا

شسیسیبیسل

عشق

iPad Pro در مورد تعداد بلندگوها سردسته­ این گروه است، گرچه برخی نسخه ­های Spectre x360 ساخت HP به طور قابل ملاحظه ­ای، دارای عملکرد صدای بهینه و تائید شده توسط مهندسین Bang & Olufsen هستند.

RAM

2in1comparison-43

2in1comparison-42

دستگاه ­های سنتی لپ ­تاپ هنگامی که صحبت در مورد RAM است، به بالاترین مرحله می­ روند، گرچه Surface Pro 4 بیشترین انعطاف پذیری را دارد: می توانید آن را با 4 گیگابایت، 8 گیگابایت، و یا 16 گیگابایت حافظه، تنظیم کنید. این مهم­ترین تفاوت بین Surface Book مدل ابتدایی و Surface Pro 4 مدل دوم است که مدل سابق دارای RAM دوبرابر در مقایسه با مدل بعدی است.

خروجی ویدئو

2in1comparison-44

2in1comparison-45

معروف ­ترین گزینه Mini DisplayPort، است، گرچه Yoga 900 خروجی ویدئو با USB نوع C ارائه می­ دهد. درگاه Lightning متعلق به اپل، می ­تواند برای خروجی ویدئو با آداپتور صحیح استفاده شود، و درست مانند دستگاه ­های دیگر آی او اس ، جریان AirPlay به تلویزیون اپل، پشتیبانی شده است. در آن طرف، Surface از جریان Miracast به Xbox One و یا یک تلویزیون سازگار با Miracast، پشتیبانی می ­کند.

نرم افزار

2in1comparison-46

2in1comparison-47

iPad Pro، آخرین سیستم­ عامل تلفن ­همراه اپل را (iOS9 ) اجرا می­ کند. برخلاف آن، تمام دستگاه­ های محاسباتی در گردآوری ما، ویندوز 10 دارند.

هیچ فردی شایستگی­ های پرمحتوا بودن فروشگاه ­های برنامه­ تلفن­ های همراه هوشمند و تبلت­ ها را تکذیب نمی ­کند و تعداد قوی و رو به رشدی از برنامه­ های خلاقانه در آن­ها وجود دارد. اما آن­ها برای فاکتورهای حالت ­های لپ تاپ - تبلت مانند ویندوز 10 مناسب نیستند. مایکروسافت برای ویندوز دوگانه 8.X، استقبال خوبی را به خود دید اما کار­های اساسی برای سیستم­ عامل فعلی را کنار گذاشته است، که برای این نوع دستگاه­ ها به خوبی انطباق پیدا می­ کند.

برنامه­ های دسکتاپ

2in1comparison-49

عشق

یکی از نکات مهم، پشتیبانی ویندوز 10 برای برنامه ­های قدیمی دسکتاپ مانند Office، Photoshop، و برنامه ­های دیگری است که برای سال­ ها، مفید بوده اند و هم اکنون نیز هستند.

اگر می­ خواهید از دستگاه خود به عنوان لپ ­تاپی برای بازی استفاده کنید، iPad Pro برای استفاده از فروشگاه App Store عالی عمل می ­کند و نسخه­ مجزای GPU برای Surface Book، باید قادر باشد تا برنامه­ هایی که تماماً برای PC هستند (از جاهایی مانند Steam)، به خوبی اجرا کند. اگر این بالاترین اولویت شما است، از لپ­ تاپی که برای بازی طراحی شده استفاده کنید.

مولتی تسکینگ در تقسیم صفحه نمایش

2in1comparison-49

2in1comparison-51

به لطف وجود iOS 9 ،iPad Pro می ­تواند در حالت Split View برنامه ­ها را در کنار یکدیگر اجرا کند. این ویژگی چندان شبیه رابط کاربری چند پنجره ­ای ویندوز 10 نیست، اما انجام چند عمل همزمان را امکان پذیر می­ کند.

دستیار مجازی

2in1comparison-52

2in1comparison-53

به دلیل وجود ویندوز 10، Cortana در حال حاضر برای دسکتاپ، لپ­تاپ، تبلت، و تلفن­ های همراه وجود دارد. Siri، بخش جدایی ناپذیری برای iOS 9 در iPad Pro محسوب می ­شود.

انتشار

2in1comparison-54

2in1comparison-55 تمام این محصولات در بازار هستند که Surface Pro 3، قدیمی ترین این گروه است. Skylake Spectre x360، در ماه اکتبر عرضه شد.

قیمت اولیه

2in1comparison-56

گزینه ­­ای برای تمام بودجه ­ها در این انتخاب­ ها، وجود دارد، اما در مورد تبلت­ ها، لوازم جانبی قیمت قابل ملاحظه ­ای به مبلغ کلی می ­افزاید، و قیمت کلی بیشتر مدل­ ها را به بالای 1000 دلار می ­کشاند.

منبع : Gizmag

ارسال نظر